Page 91 - Demo
P. 91

  5
        Capitolul 1
Capitolul 2
Capitolul 3
Capitolul 4
Capitolul 5
Capitolul 6
           Lecția 2: Lecția 3: Lecția 4: Lecția 5: Lecția 6:
Lecția 8:
Cartonașe.
Coli de flipchart
E posibil ca această lecție să dureze mai mult de o oră. E posibil ca această lecție să dureze mai mult de o oră.
Orice materiale necesare realizării proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității.
E posibil ca această lecție să dureze mai mult de o oră.
Coli de flipchart
Această lecție este continuarea celei de dinainte.
O comunitate de învățare pozitivă
Pregătire avansată pentru acest capitol
Lecția 1: Lecția 4:
Lecția 5:
Lecția 7: Lecția 8:
Facilitați accesul elevilor la internet sau la alte resurse.* Coala de flipchart cu lista nevoilor de la Lecția 3.
Creați și expuneți semne care conțin fiecare dintre cele șase categorii de pe Proiectabilul 5.4.2.
Găsiți resurse pentru a pregăti o masa sănătoasă.*
Furnizați elevilor un plan de evacuare a școlii în caz de urgență.*
Faceți pregătirile necesare pentru a folosi echipament audio/ video.*
Faceți pregătirile necesare pentru ca elevii să poată folosi calculatorul cu scopul de a face o prezentare multimedia. Facilitați accesul elevilor la internet.*
Dezvoltare personală
* Materialele vor fi folosite pentru activități din Dezvoltarea abilităților extracurriculare, Aplicații interdisciplinare și/sau Conexiunea cu comunitatea.
Dezvoltare socială
Sănătate și prevenție
Poziția de lider și serviciul în folosul
comunității
Reflecție și încheiere
 PREGĂTIRE
Materialele nedidactice necesare pentru acest capitol
  COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Luarea deciziilor în mod responsabil Autoconștientizarea
Elevii își vor dezvolta următoarele abilități:
††a da/ a cere ajutor; ††responsabilitatea etică; ††implicare socială; ††reflecția;
††evaluarea;
††comunicarea;
††lucrul în echipă; ††rezolvarea problemei; ††identificarea problemei; ††analiza situației; ††formarea relațiilor; ††rezolvarea conflictelor; ††recunoașterea punctelor tari.
   ACTIVITĂȚI ENERGIZANTE
DĂ MINGEA MAI DEPARTE! Acest joc este jucat de indienii inuiți din teritoriile nord-vestice canadiene. Multe dintre jocurile inuite au
la bază cooperarea și au evoluat din nevoia de a coopera pentru a supraviețui climei aspre. Toți elevii trebuie să stea în genunchi în cerc. Plasați o minge ușoară (de mărimea unei mingi de fotbal) în palma unui elev. Elevii trebuie să dea mingea mai departe colegului/colegei de lângă ei, folosind palmele deschise și întinse. Nu au voie să apuce mingea cu mâinile și nici să o țină în mâini. Obiectivul jocului este de
a vedea cât de repede poate fi mingea pasată în jurul cercului fără a fi scăpată. Dacă mingea este scăpată, jocul se reia de la început. Variație: elevii pasează mingea folosind doar o mână.
  ACTIVITĂȚI DE SENSIBILIZARE
CITATE DESPRE COOPERARE. Scrieți următoarele citate pe tablă și cereți elevilor să discute legătura lor cu munca în echipă:
„Trei oameni care se ajută unii pe alții fac cât șase oameni care lucrează individual.” —Proverb spaniol
„Binele care se regăsește în fiecare individ, se regăsește în binele tuturor; asta înseamnă că, cu cât o persoană oferă mai mult societății, cu atât mai mult câștigă pe plan personal.”
—Mohandas Gandhi
Capitolul 5 · Poziția de lider și serviciul în folosul comunității 91
5
 











































   89   90   91   92   93