Page 90 - Demo
P. 90

                                                                                                                                                                                                                           Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 82
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 83
Elevii exersează procesul Spune Ce!, De ce?, Invită!, Acționează! Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a forma perechi și amintiți-le de Normele
de cooperare ale grupului.
Cereți să decidă asupra unei presiuni negative și acordați timp perechilor să scrie și să exerseze abilitatea. Vizitați fiecare pereche și jucați rolul negativ. După fiecare scenetă, invitați elevii să împărtășească cu clasa ce a fost eficient în legătură cu răspunsurile pozitive oferite ca alternative presiunii negative a colegilor. Rezumați lecția spunând elevilor că învățarea abilității de a oferi presiune pozitivă ca alternativă presiunii negative este o modalitate puternică de a păstra controlul asupra vieții noastre și de a-i ajuta pe alții să ia deciziile corecte.
Reflecție
Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Ce? Care sunt pașii procesului Spune Ce!, De ce?, Invită! Acționează?
  4.7 Reflecţie
colegilor.
Care sunt pașii procesului Spune Ce?, De ce?, Invită! Acţionează! ?
Care este diferenţa dintre presiunea pozitivă și cea negativă a colegilor?
                                                       90 Capitolul 4
învăţat în această lecţie despre ABILITATE: identificarea problemei presiunea pozitivă și negativă a
Care sunt aspectele din viaţa ta în care poţi aplica acest proces de a transforma presiunea negativă în presiune pozitivă?
Reflectează asupra a ceea ce ai
        82 Capitolul 4
Și ce dacă? Și acum?
Care este diferența dintre presiunea pozitivă și cea negativă a colegilor?
Care sunt aspectele din viața ta în care poți aplica acest proces de a transforma presiunea negativă în presiune pozitivă?
  Aplicare
Situaţia:
Ce ai zis că vei face?
De ce ai zis că vei face lucrul respectiv?
La ce alternativă pozitivă te-ai gândit?
Ce ai făcut în final?
În următoarea săptămână, descrie o dilemă în care ai fost confruntat(ă) cu presiunea negativă a colegilor și ai folosit procesul Spune Ce?, De ce?, Invită! Acţionează!. Descrie ce s-a întâmplat în spaţiile de mai jos.
                      Lecţia 7 83
 DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Cre󰇪󰈜󰈃ă un 󰇧fiș! CONSOLIDARE ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să găsească imagini care să ilustreze situații și influențe pozitive pentru a crea un afiș. Cereți-le să adauge scurte paragrafe în care să explice influențele pozitive reprezentate. Expuneți afișele în clasă sau pe culoarele școlii.
Con󰇷󰇺r󰇻󰇯ește!
ETAPA DE EXERSARE. Dați elevilor un set de cuburi și un pachet de cartonașe care conțin semnele „+” și „-”. Pentru fiecare cartonaș „+”, cereți-le să adauge un
cub deasupra altuia. Pentru fiecare cartonaș „-”, cereți-le să îndepărteze un cub. Asigurați-vă că există mai multe cartonașe „+” decât cartonașe „-”. Discutați efectele influenței pozitive și negative asupra construirii structurii.
Cre󰇪󰈜󰈃ă o f󰇪󰇰󰇯󰈝it󰇧󰇶󰈥! DEZVOLTARE ETAPA DE EXERSARE. Arătați elevilor exemple de felicitări inspiraționale. Cereți-le să folosească materiale artistice pentru a crea trei felicitări care să conțină mesaje de presiune pozitivă. Faceți aranjamentele necesare pentru ca felicitările să fie trimise elevilor mai mici din alte clase.
Pro󰇲󰈢󰇾󰈥ază!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să creeze un set de materiale de marketing cu scopul de a promova puterea presiunii pozitive a colegilor. Cereți-le să creeze afișe, fluturași, videouri etc. pentru a arăta cum comunitatea școlii beneficiază de pe urma folosirii presiunii pozitive.
A
ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Cereți-le elevilor ca în următoarea săptămână să acorde atenție unei situații la școală în care se confruntă cu presiunea negativă a colegilor. Cereți-le să răspundă folosind procesul Spune Ce!, De ce?, Invită!, Acționează! și să descrie ce s-a întâmplat. Cereți-le să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Munca în grup va servi ca modalitate de a evalua dacă elevii pot identifica presiunea pozitivă și negativă a colegilor.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați pagina Aplicare din Jurnalul elevului pentru a evalua cât de bine folosesc elevii procesul Spune Ce!, De ce?, Invită!, Acționează! în afara clasei.
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?




















































   88   89   90   91   92