Page 93 - Demo
P. 93

 Elevii care au participat la acest program anul trecut vor fi familiari deja cu aceste etape. Încurajați-i să participe în timp ce dumneavoastră exemplificați etapele.
Exemplificați exersarea celor cinci etape ale învățării prin servicii în folosul comunității
Demonstrați cum pot elevii să înțeleagă mai bine etapele învățării prin servicii în folosul comunității, prezentând un exemplu de proiect.
SPUNEȚI: Să spunem că am observat că cele mai multe cabinete dentare și medicale ar avea nevoie de niște cărți și jucării pentru a ține copiii ocupați în sala de așteptare.
Arătați Proiectabilul și cereți elevilor să-și imagineze cum pot pune în aplicare primele două etape ale învățării prin servicii în folosul comunității pentru acest proiect. Continuați cu celelalte trei etape și încurajați participarea elevilor.
SPUNEȚI: Am putea întreba personalul acestor cabinete și părinții pentru a afla tipul de cărți și jucării pe care copiii le-ar putea găsi interesante. Poate aceste cărți și jucării ar putea să-i educe pe cei mici în ceea ce privește vizita la doctor sau dentist. Apoi noi, în clasă, am putea crea un proiect în care să adunăm și să distribuim cabinetelor cărți și jucării. Am putea forma grupuri sau comisii pentru a realiza diferite sarcini, cum ar fi adunarea materialelor necesare (hârtie sau carton pentru a face fluturași sau cutii pentru cărți). Fiecare persoană din fiecare grup ar avea un rol specific.
Continuați să ghidați elevii folosind alte exemple sau continuând cu acesta.
ÎNTREBAȚI: Ce detalii am furnizat care reflectă fiecare pas al învățării prin servicii în folosul comunității?
Conexiunea cu comunitatea
Încurajați elevii să caute oportunități în școală pentru a face un serviciu cuiva fără să fie observați. Oferiți următoarele exemple: dacă văd o carte sau un stilou căzut de pe bancă, o/îl pot pune la loc fără să spună nimic; pot face curățenie într-o zonă a cantinei fără să li se ceară acest lucru; pot pune la loc echipamentul sportiv din sala de sport sau de pe teren în timp ce ceilalți fac
o altă activitate. Cereți-le elevilor să reflecteze asupra motivației intrinseci pentru a face lucruri bune și de ajutor fără ca cineva să știe.
Conexiunea cu familia
Cereți-le elevilor să facă un mic serviciu pentru un membru al familiei fără ca cineva să observe. Dați-le acasă fișa
de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Serviciu secret, în care elevii reflectează asupra sentimentului avut atunci când au dat o mână nevăzută de ajutor acasă.
Aplicații
interdisciplinare
ISTORIE. Invitațieleviisăcaute informații despre istoria unei organizații care face servicii în folosul comunității, cum e Lions Club International, pentru a afla cum s-a înființat și care erau scopurile pe termen scurt și pe termen lung la început. Cereți-le elevilor să afle cum organizația și-a îndeplinit și extins scopurile. Cereți-le elevilor să scrie,
pe baza realizărilor respective, despre motivul pentru care oamenii s-au alăturat organizației în cauză la început și motivul pentru care oamenii continuă să se alăture și astăzi.
CONSILIERE ȘI
ORIENTARE. Cereți-leelevilorsă învețe despre importanța exersării abilităților implicate în fiecare pas
al învățării prin servicii în folosul comunității, făcând conexiunea cu abilitățile necesare carierei. De exemplu, cum îi ajută pe elevi experiența pregătirii și planificării într-o carieră viitoare precum bucătar-șef, profesor, inginer sau doctor? În timp ce află mai multe despre companii, universități
sau alte locuri de muncă, încurajați elevii să caute declarații de valoare care încurajează participarea angajaților
la inițiativele de serviciu în folosul comunității.
Lecția 1 93
    E ETAPA DE EXERSARE
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
   Explicați activitatea de a interpreta cele cinci etape ale învățării
prin servicii în folosul comunității
Spuneți-le elevilor că acum vor avea oportunitatea de a explora în detaliu semnificația celor cinci etape ale învățării prin servicii în folosul comunității. Spuneți-le că vor lucra în grupuri mici pentru a scrie și a interpreta o scenetă în care pun în aplicare una dintre etapele învățării prin servicii în folosul comunității.
Elevii exersează interpretarea celor cinci etape ale învățării prin
servicii în folosul comunității
Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a forma cinci grupuri și amintiți elevilor de normele de grup. Atribuiți fiecărui grup una dintre etapele învățării prin servicii în folosul comunității. Prezentați următorul proiect ipotetic de învățare prin servicii în folosul comunității:
SPUNEȚI: Să spunem că am aflat că stocul de produse în conservă și cutii al depozitului social de mâncare al orașului este aproape epuizat. Acesta este un lucru negativ pentru oamenii care au nevoie de ele.
Spuneți-le elevilor că toate grupurile sunt responsabile pentru a găsi idei pentru sceneta pe care o vor interpreta pentru a ilustra în acest scenariu etapa atribuită. Cereți-le elevilor să se ofere voluntari pentru rolurile de grup. Spuneți Colectorilor să adune hârtie și ustensilele de scris. Spuneți Liderilor să faciliteze o discuție de grup în care fiecare își va exprima ideile pentru scenetă pe rând. În timp ce Secretarii scriu, spuneți-le să se asigure că fiecare membru al grupului are o replică în scenetă.
Fiecare grup își va interpreta sceneta în ordinea cronologică a etapelor. Reporterii vor menționa care este etapa interpretată de grupul lor și vor adăuga orice informație
 






























































   91   92   93   94   95