Page 104 - Demo
P. 104

                              POZIȚIA DE LIDER ȘI SERVICIUL ÎN FOLOSUL COMUNITĂȚII
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor Luarea deciziilor în mod responsabil
 5.5 Putemajungeacolode aici?
  Selectarea unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității dezvoltă consensul și relațiile pozitive. Lucrul în echipă pentru identificarea scopurilor, a sarcinilor, a rolurilor, a resurselor, a timpului alocat și a obstacolele posibile ajută la dezvoltarea abilităților de luare a deciziilor în mod responsabil.
    D ETAPA DE DESCOPERIRE
8 MINUTE
Legătura cu lecția anterioară
ACTIVITEA 1
     PLANIFICAREȘIPREGĂTIRE. Spuneți-le elevilor că astăzi vor continua procesul de Planificare și Pregătire. Explicați cum vor folosi abilitatea de rezolvare a problemelor pentru a alege un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității al clasei, pentru a planifica pașii necesari realizării lui.
ÎNTREBAȚI: Care sunt sentimentele voastre de anticipare în legătură cu lucrul la proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității?
Cereți-le elevilor să formeze grupuri de trei elevi și să identifice sentimentele lor în legătură cu lucrul la proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității. Cereți unui voluntar din fiecare grup să împărtășească un sentiment comun și accentuați ideea că aceste sentimente sunt normale înaintea începerii unui proiect.
Expuneți Proiectabilul de descoperire 5.5.1. Cereți Reporterilor fiecărui grup de la lecția anterioară
să descrie cele patru idei de proiecte selectate de grupurile lor. Scrieți ideile pe proiectabil. Discutați ideile și eliminați-o pe oricare dintre ele care vi
se pare neadecvată sau care nu se încadrează în parametri. Notați noile idei pe tablă și întrebați elevii dacă aceste idei ar trebui adăugate pe proiectabil. Cereți fiecărui grup să explice beneficiile fiecărei idei aparținătoare grupului.
SPUNEȚI: Care idee de proiect pare să răspundă celor mai multe nevoi identificate?
Cereți-le elevilor să discute ideile de proiect până când ajung la un consens general asupra unei idei care răspunde celor mai multe nevoi și care îndeplinește condițiile
de fezabilitate. Identificați nevoia principală căreia i se adresează proiectul și explicați modalitatea prin care proiectul va rezolva nevoia respectivă. Această lecție poate dura mai mult de o oră datorită complexității proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Spuneți-le elevilor că acum vor învăța pașii planificării unui proiect de învățare prin
servicii în folosul comunității.
Introduceți pașii de planificare a unui proiect
Expuneți Proiectabilul de conectare 5.5.2 – Partea 1. Fiți pregătit(ă) să expuneți Proiectabilul de conectare 5.5.2 – Partea 2. Spuneți-le elevilor că pot găsi informațiile de pe ambele proiectabile și pe paginile Exersare din Jurnalul elevului.
    5.5.1
Categoria nevoii:
Categoria nevoii: Categoria nevoii: Categoria nevoii: Categoria nevoii:
Idei de proiecte de învăţare prin servicii în folosul comunităţii
           1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
Idei de proiect
Voturi
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                                                   5.5.2
Proiectul nostru de învăţare prin servicii în folosul comunităţii – Partea I
                    Descriere
Care este proiectul nostru?
Scop principal
Cărei nevoi i se adresează proiectul nostru?
           Ce cauze au condus la
           nevoia respectivă?
  Scopuri și rezultate
Cine beneficiază de proiectul nostru?
    Cine altcineva poate beneficia de proiectul nostru?
          Cum putem evalua succesul proiectului nostru?
          © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights res
erved.
  ABILITĂȚI: rezolvarea problemei,
a da/a cere ajutorul, comunicarea, identificarea problemei, analiza situației
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 5.5.1
✔ Proiectabilul de conectare 5.5.2 –
Partea 1
✔ Proiectabilul de conectare 5.5.2 – Partea 2
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu
familia
Această lecție poate dura mai mult de o oră.
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/grupuri de trei elevi C toată clasa E grupuri mari/grupuri mici
A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ defini scopul și vor planifica un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității.
✔ schița și vor atribui rolurile necesare, responsabilitățile, timpul necesar, resurse și comisii.
PROGRESUL Abilităților
 ANUL TRECUT, elevii au lucrat în echipă pentru a planifica și a pregăti un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității pe termen scurt.
 ANUL ACESTA, elevii formează comisii și creează un plan de acțiune pentru a pregăti proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității al clasei.
ANUL VIITOR, elevii vor dezvolta un plan a unui proiect de învățare bazat pe servicii în folosul comunității pentru a rezolva o nevoie.
 104 Capitolul 5
P
P
P
󰇮󰈆󰈆󰈆󰇯󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇶󰇪󰇪󰇪
l
la
a
󰇳󰇳
󰇳
󰇮󰇮
 Activitate de conectare
Activitate de descoperire
    
   102   103   104   105   106