Page 106 - Demo
P. 106

                                                                                                                                                                                                                 Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 97
termina completarea Părții 2 de pe pagina Exersare. Apoi, dacă timpul permite, cereți-le să înceapă să lucreze la Partea 3. Spuneți-le că vor lucra împreună pentru a termina Partea 4 în următoarea lecție. Rezumați lecția amintind elevilor că astăzi au învățat o abilitate esențială, și anume abilitatea de planificare și pregătire pentru realizarea unui proiect de grup, care îi va ajuta la școală și mai departe în viață.
Reflecție
Elevii reflectează individual și împreună cu clasa la ceea ce au învățat în această lecție folosindu-și Jurnalele personale.
  Reflecţie
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre planificarea unui proiect de învăţare prin servicii în folosul comunităţii.
               Care sunt pașii care trebuie urmaţi pentru planificarea un proiect?
Ce simţi în legătură cu proiectul ales de clasă?
Cum te poate ajuta planificarea făcută astăzi să proiectezi activităţi cu prietenii tăi?
                                              Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 98
Lecţia 5 97
Ce? Și ce dacă?
Care sunt pașii care trebuie urmați pentru planificarea un proiect?
Ce simți în legătură cu proiectul ales de clasă? Ce simți în legătură cu procesul planificării de până acum?
Cum te poate ajuta planificarea făcută astăzi să planifici activități cu prietenii tăi? Cum te poate ajuta acest tip de planificare să organizezi un spectacol de dans la școală, un picnic sau altă activitate?
Și acum?
  Aplicare Pe parcursul săptămânii viitoare, observă unde poţi folosi abilităţile de planificare pentru a realiza un proiect și descrie experienţa pe spaţiile de mai jos.
Care este proiectul la care lucrezi cu altă clasă, acasă sau după orele de școală?
Care este scopul?
Cine va beneficia de pe urma proiectului?
Cum vei ști dacă va avea succes?
Ce sarcini trebuie să faci pentru a realiza proiectul?
Care sunt posibilele obstacole?
Pe o pagină separată descrie timpul. Explică în ce mod și de la cine vei avea feedback.
98 Capitolul 5
             A
ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Cereți-le elevilor ca pe parcursul săptămânii viitoare să se gândească la situații din viața lor în care abilitățile de planificare le pot fi de folos și să descrie cum le pot folosi. Poate fi un proiect cu o altă clasă, acasă, sau după orele de școală. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Evaluați cât de bine cunosc elevii sarcinile și rolurile grupului relevante pentru proiectul lor, cât și resursele necesare și obstacolele posibile pe care le pot întâmpina.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți răspunsurile de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua înțelegerea elevilor în ceea ce privește planificarea proiectului.
  DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
       Ex󰇴󰇱ică!
CONSOLIDARE
DEZVOLTARE
Cre󰇪󰇪󰈜󰈜󰈃󰈃ă o d󰇮󰇮󰈜󰈜󰇫󰇫󰈦󰈦amă de 󰇹󰇹󰇮󰇮󰇵󰇵 r󰈥󰈥țe󰇧󰇧! ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să lucreze în echipă pentru a crea o diagramă de tip rețea care ilustrează cel mult șapte entități care formează Națiunile Unite. Cereți-le să descrie funcțiile fiecărei entități pe diagramă și să explice de ce Națiunile Unite împart aceste responsabilități între entitățile respective.
Ilu󰇷󰇺r󰇪󰈜󰈃ă!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să se gândească la hobby-ul favorit (exemplu: mersul cu bicicleta, baschetul, grădinăritul, pictura etc.). Cereți-le să creeze un ghid ilustrat de instrucțiuni pentru a arăta altora cum să realizeze respectiva activitate sau o partea acesteia.
 ETAPA DE EXERSARE. Spuneți elevilor să explice pe cartonașe o modalitate prin care vor contribui la proiect. Încurajați-i să se gândească la sarcini și roluri deja identificate. Invitați elevii să citească cartonașele pe rând.
Ara󰇳󰈞󰇪󰈜ză!
ETAPA DE APLICARE. Spuneți-le elevilor să aranjeze cartonașele citite în ordinea cronologică a sarcinilor pe care le au de îndeplinit. Spuneți-le să citească din nou sarcinile, de data aceasta în ordinea în care le vor îndeplini.
106 Capitolul 5
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?




















































   104   105   106   107   108