Page 117 - Demo
P. 117

 REFLECȚIE ȘI ÎNCHEIERE
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor Luarea responsabilă a deciziilor
6.1 Publicareasucceselor noastre
Sărbătorirea realizărilor clasei ajută elevii să recunoască și să aprecieze abilitățile altora. Îi ajută, de asemenea, să simtă că fac parte din comunitate și să observe cât de multe lucruri pot realiza când lucrează împreună în cadrul unei echipe.
D E T A P A D E D E S C O P E R I R E 8 M I N U T E Legătura cu lecția anterioară A C T I V I T E A 1
Spuneți-le elevilor că această lecție abordează abilitatea de comunicare în ceea ce privește împărtășirea realizărilor personale și ale grupului. Explicați că Capitolul 6 se referă la reflecția asupra realizărilor și a relațiilor formate în timpul cursului. Lecția
de astăzi este despre sărbătorirea succeselor clasei. Scrieți pe tablă „Ce am realizat?”. Invitați elevii să reflecteze asupra experiențelor din clasă din acest an, împărtășindu-le cu un partener. Încurajați-i să se gândească la activitățile preferate, la abilitățile învățate și la modalitățile prin care s-au dezvoltat în calitate de clasă și individual.
ÎNTREBAȚI: De ce sunt aceste realizări importante pentru voi? Cereți-le elevilor să se aplaude pentru toate realizările lor.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Explicați-le elevilor că pot sărbători realizările lor împărtășindu-le cu alții. Acest lucru include menționarea detaliilor specifice și a sentimentelor pozitive pe care le au în legătură cu realizările lor.
Introduceți procesul de reflecție și determinarea realizărilor
clasei
Explicați că abilitatea de reflecție și de determinare a realizărilor clasei necesită câțiva pași. Prima dată, fiecare elev trebuie să îndeplinească pașii procesului de reflecție
și de determinare a realizărilor clasei. Apoi, clasa trebuie să compileze răspunsurile individuale pentru a determina cele mai importante realizări ale clasei. Scrieți pe tablă următorii pași ai procesului de reflecție și determinare a realizărilor clasei:
• Menționați activitățile preferate făcute anul acesta.
• Menționați abilitățile cele mai importante învățate.
• Menționați modalitățile prin care v-ați dezvoltat ca persoană anul acesta.
• Menționați activitățile de învățare prin servicii în folosul comunității și de conexiune cu comunitatea pe care le-ați făcut.
• Menționați modalități prin care voi și familiile voastre ați beneficiat de pe urma acestui curs.
Exemplificați procesul de reflecție și determinarea realizărilor clasei
SPUNEȚI: După cum am menționat, procesul de reflecție și determinarea realizărilor clasei începe cu fiecare dintre noi reflectând asupra experiențelor clasei noastre. Ca elev, pot spune că unele dintre activitățile preferate au fost dezvoltarea Regulilor stabilite de comun acord, bazate pe respect, activitățile de cooperare, scenetele și participarea la proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității. Abilitățile-cheie pe care le consider a fi cele mai
         ABILITĂȚI: comunicarea, implicarea socială, lucrul în echipă, capacitatea de a reflecta, evaluarea
MATERIALE
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi
C toată clasa/grupuri mici E grupuri mici/individual A individual
       OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ menționa câteva realizări ale clasei lor și câteva realizări personale de anul acesta;
✔ scrie despre cel puțin o realizare a clasei pentru o scrisoare informativă.
PROGRESUL Abilităților
  ANUL TRECUT, elevii au planificat și organizat un eveniment de celebrare pentru a onora o persoană semnificativă.
   ANUL ACESTA, elevii sărbătoresc realizările clasei publicând o scrisoare informativă.
 ANUL VIITOR, elevii vor reflecta asupra abilităților socio- emoționale pe care le-au învățat pe parcursul programului.
Lecția 1 117
Pla󰇳󰇮󰈆󰇯ca󰇶󰇪
     


























































   115   116   117   118   119