Page 15 - Demo
P. 15

 SPUNEȚI: Cu toții știm cum este să nu fii parte din grup. În această clasă, toată lumea va fi întotdeauna parte a grupului, fie în pereche, grup de trei, grup mic sau membru al clasei. Dacă cineva rămâne fără partener sau grup, invitați-l/invitați-o în grupul vostru!
ÎNTREBAȚI: Cine dorește să citească a doua normă de cooperare a grupului? Cum vă simțiți când faceți parte dintr-un grup în care ceilalți membri vorbesc pe furiș sau nu sunt atenți în timp ce voi încercați să spuneți ceva?
SPUNEȚI: Când mi se întâmplă mie, simt că nimănui nu-i pasă ce am de zis, așa că nu mai împărtășesc nimic important cu ei. Dar, dacă sunt într-un grup în care toată lumea mă ascultă, atunci mi-este ușor să împărtășesc ideile cu restul membrilor.
ÎNTREBAȚI: Cine vrea să citească a treia normă? Cum vă simțiți când o singură persoană domină conversația grupului?
SPUNEȚI: Când nu sunt invitat(ă) să vorbesc sau să contribui cu idei, îmi pierd concentrarea și atenția. Sau uneori mă simt leneș(ă) și sper ca nimeni să nu-mi ceară să fac ceva. Dar, când ești parte a unui grup, contribuția ta contează. Așa că este important să spunem ce avem de spus și să-i invităm și pe alții să contribuie cu ideile lor.
ÎNTREBAȚI: Cine dorește să citească a patra normă? Este corect ca una sau două persoane să facă toată treaba și apoi să spună că a fost efortul întregului grup?
SPUNEȚI: Când lucrez în cadrul unui grup și o singură persoană face toată treaba, mă gândesc că nu au nevoie de mine sau nu le pasă de ce cred eu. Când toată lumea contribuie la activitățile grupului și toată lumea este de acord cu produsul final, atunci se simte că a fost un efort real al grupului. Iar la finalul muncii în echipă, este important să le mulțumim tuturor celor care ne-au ajutat. Acestea sunt Normele de cooperare ale grupului, pe care le vom folosi pe parcursul anului.
Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le elevilor să investigheze activitățile care au loc în bucătăria cantinei școlii. Spuneți-le să discute cu personalul cantinei pentru a afla cum se prepară și cum este servită mâncarea.
Conexiunea cu familia
Elevii vor juca „Aparatele echipelor” cu membrii familiei și apoi vor discuta cu aceștia despre cum funcționează familia ca un aparat. Încurajați elevii să se gândească în ce mod pot ajuta ca „aparatul familiei” să funcționeze „ca pe roate”. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Competiţia aparatelor familiei!
Aplicații
interdisciplinare
ARTELINGVISTICE. Cereți-le elevilor să lucreze împreună pentru
a crea un joc de cuvinte încrucișate, folosind termeni din Regulile stabilite de comun acord în Lecția 1. Elevii trebuie să creeze atât rebusul cât și indiciile. Invitați câteva perechi de voluntari să-și rezolve rebusul unul altuia.
ȘTIINȚE. Cereți-le elevilor ca, în grupuri mici, să dezasambleze un radio, un calculator sau orice alt dispozitiv vechi, pentru a învăța cum funcționează acesta. Elevii trebuie să identifice modul în care fiecare piesă interacționează
cu celelalte și felul în care toate piesele lucrează împreună.
    E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea Aparatele echipei
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
   Explicați-le elevilor că acum vor folosi Normele de cooperare ale grupului, pentru a lucra împreună în cadrul unei echipe, pentru a imita diferite aparate. Fiecărei echipe i se va da numele unui aparat de uz casnic comun (malaxor, prăjitor de pâine, mixer, mașină de spălat etc.). Fiecare echipă va trebui să demonstreze ce face aparatul respectiv, jucând împreună rolul diferitelor piese în mișcare. Membrii echipelor trebuie să încerce să-și coreleze mișcările cu acelea ale celorlalți membri.
Elevii exersează munca în echipă
Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a împărți elevii în grupuri mici. Atribuiți fiecărui grup numele unui aparat de uz casnic. După ce au avut timp să exerseze împreună, cereți-le elevilor să facă o demonstrație a felului în care funcționează „aparatul” lor în fața clasei. Jocul continuă, până cineva identifică în mod corect „aparatul” fiecărei echipe. După terminarea activității, cereți fiecărui grup să descrie cum a folosit Normele de cooperare ale grupului, cum au lucrat împreună eficient, pentru a crea „aparatul” grupului. Rezumați lecția, spunându-le elevilor că acum au Norme de cooperare ale grupului, pentru a lucra în perechi, grupuri de trei elevi sau grupuri mici, pe parcursul programului. Expuneți Proiectabilul Norme de cooperare ale grupului în clasă.
 Lecția 3 15











































































   13   14   15   16   17