Page 14 - Demo
P. 14

               O COMUNITATE DE ÎNVĂȚARE POZITIVĂ
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor
1.3 Treabamergecaperoate!
Scopul programului Lions Quest este de a ghida elevii într-o călătorie de autoexplorare și de a-i învăța abilități importante, necesare dezvoltării academice și sociale pe parcursul vieții lor.
    D E T A P A D E D E S C O P E R I R E 8 M I N U T E
Legătura cu
lecția anterioară
ACTIVITEA 1
     ABILITĂȚI: lucrul în echipă, comunicarea, implicarea socială, dezvoltarea relațiilor
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 1.3.1 ✔ Proiectabilul de conectare 1.3.2 ✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/grupuri de trei elevi C toată clasa
E grupuri mici A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica comportamente cooperante și necooperante;
✔ învăța și vor folosi norme de cooperare.
     1.3.1
Lucrul în echipă
                     Cooperant
   Necooperant
        © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
   PROGRESUL Abilităților
Spuneți-le elevilor că scopul lecției de astăzi este exersarea abilității de a lucra împreună în cadrul unei activități distractive de grup. Spuneți-le că învățarea abilității de a
lucra împreună în grupuri mici, pentru a îndeplini un scop comun, este o abilitate de viață, care asigură succesul la școală, la serviciu și în familie. Cereți-i unui voluntar să definească termenul cooperare. Confirmați faptul că să cooperezi înseamnă să lucrezi împreună cu alții, pentru un scop comun.
Expuneți Proiectabilul de descoperire 1.3.1. Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a forma grupuri de trei elevi. Cereți-le elevilor ca, pentru două minute, să se gândească și să găsească două exemple de comportamente necesare muncii în echipă și două exemple de comportamente care fac munca în echipă să se desfășoare greu. După terminarea timpului, cereți echipelor să menționeze câte o idee pentru fiecare coloană.
ÎNTREBAȚI: Ce observați în legătură cu termenii și frazele folosite pentru a descrie noțiunea de „cooperant”? Ce observați în legătură cu temenii și frazele folosite pentru a descrie noțiunea de „necooperant”? Cum ne ajută ideea de a lucra în mod cooperant?
Invitați voluntari care să împărtășească răspunsurile lor la cele trei întrebări. Rezumați, spunându-le elevilor că munca în echipă dezvoltă relațiile, ne ajută să ne atingem scopurile și ne oferă idei și perspective noi de învățare.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Introduceți cooperarea și munca în echipă
Explicați că munca în echipă este una dintre cele mai importante abilități de dezvoltare a relațiilor din acest program și din viață. Accentuați faptul că abilitatea de cooperare joacă un rol important în a fi membru al familiei, al unei echipei, al unei organizații sau al oricărui grup social și de aceea este un factor esențial, necesar fericirii și succesului.
Exemplificați activitatea despre cooperare și munca în echipă
Expuneți Proiectabilul de conectare 1.3.2 și spuneți-le elevilor că informațiile se găsesc și în Jurnalul elevului. Spuneți-le că vor învăța despre
Norme de cooperare ale grupului pe care le vor folosi
în toate activitățile care necesită muncă în echipă –
perechi, grupuri de trei elevi și grupuri mici. Cereți-i unui voluntar să citească prima normă: Participarea în cadrul grupului.
        1.3.2
Norme de cooperare ale grupului
                              © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
 ANUL TRECUT, elevii au învățat ce înseamnă independența și
au identificat modalități de a fi independent în clasă.
 ANUL ACESTA, elevii învață norme de cooperare.
 ANUL VIITOR, elevii se vor familiariza cu programul.
14 Capitolul 1
Pla󰇳󰇮󰈆󰇯ca󰇶󰇪
Activitate de conectare
Activitate de descoperire
 • Participă la toate acțiunile grupului! • Ascultă cu atenţie fiecare membru al grupului!
• Încurajează pe fiecare să vorbească și să contribuie!
• Puneţi-vă cu toții de acord asupra ideilor înainte de a prezenta produsul grupului!
• Mulţumește fiecărui membru al grupului pentru participarea lui/ei.













































   12   13   14   15   16