Page 16 - Demo
P. 16

                                                                                                                                                                                                               Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 13
Reflecție
Elevii reflectează individual și împreună cu clasa la ceea ce au învățat în această lecție folosindu-și Jurnalele personale.
Ce? Ce sunt normele de cooperare în grup?
  Reflecţie
ABILITĂŢI: comunicarea, implicarea socială, formarea relaţiilor, lucrul în echipă
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre normele de cooperare ale grupului.
                          Ce sunt normele de cooperare ale grupului?
De ce este important să ai principii orientative, atunci când lucrezi în cadrul unui grup pentru a realiza ceva?
Ce impact crezi că are aplicarea normelor de cooperare ale grupului asupra succesului tău, când vei lucra în cadrul unui grup, în viitor?
Lecţia 3 13
                                                          Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 14
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Cereți-le elevilor ca, pe parcursul săptămânii viitoare, să reflecteze asupra activității „aparatelor” și asupra a ceea ce au învățat în urma muncii în echipă, pentru a crea și a prezenta „aparatul grupului”. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Evaluați activitatea Aparatele echipelor, observând cât de bine au aplicat elevii abilitățile de cooperare și de muncă în echipă.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați Jurnalul elevului. Au reușit elevii să descrie „aparatul” lor și să înțeleagă cât de bine au colaborat membrii grupului?
Și ce dacă? Și acum?
De ce este important să ai principii orientative, atunci când lucrezi în cadrul unui grup pentru a realiza ceva?
Ce impact crezi că va avea aplicarea normelor de cooperare în grup asupra succesului tău, când vei lucra în cadrul unui grup, în viitor?
  Aplicare Reflectează asupra experienţei tale în calitate de „membru al echipei”, răspunzând la următoarele
Care a fost cel mai important lucru făcut de grupul tău, pentru a lucra bine la „aparatul” echipei?
Care au fost provocările întânite? Cum le-a abordat grupul tău?
Ce ai face diferit, dacă ai participa din nou la competiţia „Aparatele echipei”?
14 Capitolul 1
întrebări.
                 DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Sc󰇶i󰇪! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să lucreze individual, pentru a scrie o poveste scurtă despre o experiență de echipă. Povestea trebuie să fie fictivă, dar să prezinte personajele, întruchipate de membrii grupului fiecărui elev, lucrând ca o echipă pentru a rezolva o problemă.
Răs󰇴ân󰈧ește 󰇮󰇳󰈆󰈣r󰇲ați󰇧!
Cre󰇪󰈜󰈃ă un 󰇴󰇱󰇧n! DEZVOLTARE ETAPA DE EXERSARE. Spuneți-le grupurilor mici să creeze un plan în care câțiva oameni lucrează împreună, pentru a crea un „aparat al echipei” care pregătește și servește masa. Planul trebuie să includă un meniu, pași de urmat, desene și diagrame, care pot fi folosite de către membrii echipei pentru a înțelege rolurile lor individuale.
Pre󰈃󰇮󰈡tă!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le grupurilor mici să scrie, să dezvolte și să exerseze o prezentare despre importanța muncii în echipă pentru realizarea scopurilor. Elevii pot alege un format TV de știri, pentru a face prezentarea. Încurajați elevii să înregistreze prezentarea și invitați voluntari să prezinte elevilor din școală produsele lor finale.
      ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să creeze un afiș care să conțină instrucțiunile competiției „Aparatele echipelor” pentru viitorii elevi ai clasei a V-a. Afișul trebuie să ilustreze și să explice scopul activității și regulile, astfel încât viitorii elevi de clasa a V-a să fie atrași și captivați de ideea competiției.
16 Capitolul 1
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?



























































   14   15   16   17   18