Page 18 - Demo
P. 18

  Conexiunea cu comunitatea
Permiteți elevilor să caute informații despre sporturi jucate în lume despre care nu au mai auzit, cum ar fi volei cu piciorul, korfball etc. Cereți-le elevilor să discute în grup abilitățile necesare pentru diferite sporturi de acest gen. dacă e posibil, permiteți elevilor să joace unul din aceste jocuri cu o altă clasă. Cereți-le elevilor să-i învețe pe ceilalți elevi regulile jocului.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Echipa „Familia” pentru a permite elevilor să lucreze cu membrii familiei în grupuri la realizarea diferitelor sarcini casnice. Elevii vor reflecta asupra beneficiilor realizării sarcinilor casnice ca echipă.
Aplicații
interdisciplinare
EDUCAȚIE PENTRU
SĂNĂTATE. Discutați cu elevii care sunt beneficiile următoarelor acțiuni în cadrul grupului în care lucrează sau se joacă: spălatul pe mâini, acoperirea nasului când strănută etc. Cereți-le elevilor să lucreze în grupuri pentru
a crea afișe care să conțină informații despre igiena de grup și prevenirea bolilor și să le expună pe coridoarele școlii sau în toalete.
ARTELINGVISTICE. Cereți-le elevilor să caute citate despre cooperare în cărțile pe care le citesc în prezent și să discute conexiunea lor cu ceea ce au învățat despre munca în echipă. Puteți expune următoarele citate, de asemenea:
„Putem face puține lucruri pe cont propriu, dar împreună putem face atât de multe.”
— helen Keller
„Binele care se regăsește în fiecare individ, se regăsește în binele tuturor; asta înseamnă că, cu cât o persoană oferă mai mult societății, cu atât mai mult câștigă pe plan personal.”
— Mohandas Gandhi
SPUNEȚI: Eu sunt Colectorul. Mă asigur că aveți toate materialele necesare și fac curat la spațiul de lucru, după ce am terminat sarcinile.
Prefaceți-vă că distribuiți fișe sau alte materiale.
SAY: Eu sunt Arbitrul. Vă spun cât timp a trecut și cât timp mai avem pentru realizarea sarcinilor.
Luați o foaie de hârtie și un stilou de pe catedră și așezați-vă alături de grup.
SPUNEȚI: Eu sunt Secretarul. Scriu ideile și deciziile tuturor. Scriu cât de frumos pot. Are cineva ceva de zis acum?
Prefaceți-vă că scrieți idei sau întrebări ale voluntarilor. Apoi explicați că treceți la următorul rol, în timp ce vă ridicați în picioare.
SPUNEȚI: Eu sunt Reporterul. Pun întrebări membrilor grupului pentru a clarifica orice decizie luată. Apoi prezint clasei decizia luată de grup.
Explicați apoi că fiecare persoană din grup are, de asemenea, rolul de membru al grupului.
SPUNEȚI: M-ați ascultat cu atenție și i-ați ascultat cu atenție pe cei care au împărtășit idei sau abilități. Mulțumesc pentru ajutorul dat în această prezentare!
ÎNTREBAȚI: A înțeles toată lumea responsabilitățile pentru fiecare rol?
   E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea Șarada rolurilor de grup
  20 MINUTE
ACTIVITEA 2
 Spuneți-le elevilor că acum vor lucra împreună în grupuri mici de șase elevi pentru a identifica fiecare rol de grup, jucând un joc numit Șarada Rolurilor de Grup în care vor ghici ce rol de grup exemplifică fiecare elev.
Elevii exersează rolurile de grup
Folosind o strategie creativă de grupare, împărțiți elevii în grupuri de câte șase elevi. Oferiți instrucțiuni. Cereți-le elevilor să atribuie fiecărui membru al grupului unul
din rolurile de grup. Dați fiecărui grup 12 cartonașe. Cereți arbitrului să se asigure că grupul termină sarcina în 15 minute. Cereți Liderului să se asigure că fiecare rol de grup este scris pe două cartonașe. Liderul va amesteca cartonașele și le va pune pe masă (unul peste altul) fiecare membru al grupului va număra până la șase. Primul membru va lua primul cartonaș și va exemplifica prin mișcări rolul de grup. Restul grupului va ghici rolul de grup exemplificat și va identifica o responsabilitate a respectivului rol. Secretarul va scrie responsabilitatea pe cartonaș. Apoi vine rândul celui de-al doilea membru și jocul continuă până când toate rolurile de grup au fost exemplificate prin mișcări și discutate de două ori. Când un rol apare a doua oară, grupul trebuie să identifice o altă responsabilitate a respectivului rol, diferită de cea menționată prima dată. După ce toate rolurile de grup au fost discutate, cereți Colectorului să aducă toate cartonașele completate în fața clasei. Dacă încă mai este timp după ce au terminat toate grupurile activitatea, împărtășiți cu clasa informațiile scrise pe cartonașe.
Rezumați, spunându-le elevilor că rolurile de grup sunt esențiale pentru o muncă de calitate și vor fi folosite pentru ca grupurile să lucreze bine împreună, pentru a oferi tuturor scopuri și responsabilități specifice și pentru a face munca în echipă distractivă și corectă pentru toată lumea.
 18 Capitolul 1


































































   16   17   18   19   20