Page 20 - Demo
P. 20

          Proceduri de grupare pentru utilizarea în cadrul programului Lions Quest
           Următoarele proceduri de grupare vor ajuta profesorii în implementarea lecțiilor Lions Quest, când se lucrează pe grupe. Când elevii lucreză în perechi sau în grupe mici:
1✔ Asigurați-vă înainte de a începe că toţi elevii au un partener sau fac parte dintr-un grup. ✔ Verificați încă o dată dacă toți elevii participă și nimeni nu e lăsat pe dinafară.
2✔ Spuneți-le sarcinile de lucru înainte de a începe lucrul pe grupe, când elevii sunt așezați, tac și sunt atenți la profesor.
✔ Treceți în revistă indicațiile pentru întreaga activitate la început, apoi reveniți la prima activitate și repetați ce au de făcut și, pe măsură ce avansează, repetați indicațiile pentru fiecare etapă.
    ✔
3 ✔
Verificaţi dacă au înţeles.
  5
✔ Cereți grupelor mici să stabilească Rolurile în cadrul grupului lor, astfel încât fiecare membru al grupului să aibă o funcție pe care să o îndeplinească.
Stabiliți durata pentru activitatea în grup și rezultatul pe care îl așteptați, astfel încât munca în grup să aibă o finalitate. Stabiliți procesul „ping-pong”.
4✔
✔
fiecare elev are posibilitatea să vorbească la fel de mult.
  Explicați-le elevilor că fiecare va avea un număr de minute/secunde pentru a împărtăși ideile lui/ei cu grupul, așa încât
       R
R
RO
O
OL
L
LU
U
UR
R
RI
I
I
D
D
D
I
I
I
N
N
N
C
C
C
A
A
A
D
D
DR
R
RU
U
U
L
L
L
G
G
GR
R
R
U
U
UP
P
P
U
U
UL
L
L
U
U
U
I
I
I
         LIDERUL - ține grupul pe drumul cel bun SECRETARUL - notează ideile grupului REPORTERUL - expune ideile grupului
COLECTORUL - adună și depozitează resursele CRONOMETRORUL - amintește grupului de încadrarea în timp MEMBRUL - participă și contribuie cu idei
                             6
7
✔ Limitați lucrul în grup la perioada care este necesară pentru finalizarea sarcinii de lucru. ✔ Dați grupelor care termină o activitate suplimentară, pentru a-i ține pe elevi ocupați.
✔ Asigurați-vă că toate grupele trebuie să prezinte un rezultat al muncii în echipă. ✔ Dați grupelor posibilitatea să prezinte întregii clase munca lor.
    20
Proceduri de grupare

















   18   19   20   21   22