Page 19 - Demo
P. 19

                                                                                                                                                                                                                                         Reflecție
Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Cereți-le elevilor ca, pe parcursul săptămânii viitoare, să caute oportunități de a folosi roluri de grup în alte clase sau în afara școlii. Invitați-i pe elevi să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Observați-i pe elevi în timp ce se învață unii pe alții despre rolurile și responsabilitățile de grup prin desene, pentru a evalua dacă au înțeles cum funcționează rolurile de grup individual și împreună.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine pot ei explica impactul folosirii rolurilor de grup în afara clasei.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 16
   Reflecţie
Reflectează asupra a ceea ce ai
implicarea socială
Care sunt cele șase roluri de grup?
De ce este important ca toată lumea să-și îndeplinească rolul său?
învăţat în această lecţie despre ABILITĂŢI: lucrul în echipă, rolurile grupului.
 Ce?
 Care sunt cele șase roluri de grup?
 Și ce dacă?
De ce este important ca toată lumea să-și îndeplinească rolul? Ce se întâmplă dacă un membru al grupului nu-și îndeplinește rolul?
 Și acum?
 Cum poți iniția și folosi rolurile de grup, acasă sau în afara clasei?
                                           Cum poţi iniţia și folosi rolurile de grup acasă sau în afara clasei?
      16 Capitolul 1
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 17
   Aplicare
Rolurile de grup sunt esenţiale pentru o muncă de grup eficientă. Explică trei situaţii întâlnite în această săptămână când ai îndeplinit roluri de grup într-o altă clasă, în cadrul unei echipe, în cadrul unei organizaţii sau acasă. Explică impactul îndeplinirii unui rol de grup în aceste situaţii. Rol de grup și situaţia
Lecţia 4 17
                                                                     DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Cre󰇪󰈜󰈃ă un 󰇧󰈇󰇯ș! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Dacă unele grupuri termină activitatea de desenat devreme, cereți-le să decidă care desen reprezintă cel mai bine fiecare rol de grup. Încurajați-i să creeze afișe care să ilustreze diferite roluri de grup.
Pan󰇹󰈢󰈩󰇯nă!
ETAPA DE APLICARE. Pe măsură ce elevii împărtășesc situații când au lucrat bine cu alții, încurajați-i să mimeze unele acțiuni pe care le-au făcut. De exemplu, dacă un elev povestește cum a făcut focul împreună cu prietenii lui într-o tabără de vară, permiteți-i să mimeze acțiunea. Elevul împreună cu liderul pantomimei pot ghida membrii grupului să exemplifice prin mișcări acțiunile personajelor din poveste.
Cre󰇪󰈜󰈃ă un 󰈛󰈢󰈡c󰇼󰇶󰈤 de în󰇹󰈦ebări!
DEZVOLTARE
      ETAPA DE EXERSARE. Permiteți-le elevilor să creeze întrebări despre rolurile și responsabilitățile grupului. Folosiți aceste întrebări pentru a crea un concurs de întrebări, în care grupurile se implică într-o competiție prietenoasă, pentru a vedea la câte întrebări pot răspunde corect într-un timp dat. Provocarea constă în faptul că toți membrii grupului mic trebuie să fie de acord cu răspunsul final.
Cre󰇪󰈜󰈃ă o r󰇪󰇴󰈦󰈥ze󰇳󰇺󰇧r󰈥!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să aleagă experiența de grup favorită și să creeze o reprezentare tridimensională a acesteia, folosind umerașe, sfoară și decupaje de hârtie. Accentuați felul în care reprezentarea îi ilustrează pe membrii grupului ca indivizi independenți, dar totuși conectați prin cooperare pentru un scop comun.
Lecția 4 19
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
Rol de grup în situaţia 2:
Rol de grup în situaţia 1:
Rol de grup în situaţia 3:






















































   17   18   19   20   21