Page 21 - Demo
P. 21

  2
               Capitolul 2
     Capitolul 1
PREGĂTIRE
Materialele nedidactice necesare pentru acest capitol
Lecția 1: Lecția 3: Lecția 4: Lecția 6:
Lecția 7: Lecția 8:
O coală de hârtie pentru fiecare elev
Coli de flipchart
Proiectabilul „Pașii pentru stabilirea scopului” Cartonașe
Proiectabilul „Exprimarea emoțiilor”
Cartonașe, o coală de hârtie pentru fiecare elev Proiectabilul „Pot face lucrul acesta!”
Post-it-uri
Proiectabilul „Procesul Gânduri – Acțiune - Emoție”
Pregătire avansată pentru acest capitol
Lecția 1: Lecția 3:
Lecția 6: Lecția 7:
Lecția 8:
Pregătiți exemple de declarații de valori din documente guvernamentale importante.*
Găsiți un citat despre încrederea în sine și expuneți-l în clasă.
Găsiți cântecul „I have confidence” din filmul The Sound of Music (Sunetul Muzicii) și versurile acestuia și furnizați cópii ale versurilor pentru fiecare elev.*
Găsiți imagini ale măștilor teatrale de tragedie și comedie greacă, drept exemplu.*
Scrieți pe tablă scenariile și întrebările pentru activitatea de Exersare, înainte de începerea orei.*
Găsiți o poezie.*
Faceți aranjamentele necesare pentru ca elevii să predea planurile de lecție elevilor de clasa pregătitoare.*
* Materialele vor fi folosite pentru activități din Dezvoltarea abilităților extracurriculare, Aplicații interdisciplinare și/sau Conexiunea cu comunitatea.
Capitolul 3
Dezvoltare socială
Capitolul 4
Sănătate și prevenție
Capitolul 5
Capitolul 6
      O comunitate de învățare pozitivă
Dezvoltare personală
Poziția de lider și serviciul în folosul comunității
Reflecție și încheiere
   COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoconștientizare Abilități de dezvoltare a relațiilor Autoorganizare
Elevii își vor dezvolta următoarele abilități:
††autopercepția corectă; ††recunoașterea punctelor
tari;
††comunicarea; ††încrederea în sine; ††autoeficacitatea; ††stabilirea scopurilor; ††automotivarea; ††identificarea emoțiilor; ††controlul impulsurilor; ††gestionarea stresului; ††autodisciplina; ††gestionarea emoțiilor.
2
  ACTIVITĂȚI ENERGIZANTE
AM NUMĂRUL TĂU! Selectați un elev să fie „pionul” și cereți celorlalți elevi să spună numerele, fiecare pe rând (fiecare elev un număr) cu voce tare, începând cu numărul 1. Cereți-le elevilor să stea în cerc iar „pionul” în mijloc. „Pionul” strigă două numere. Cei doi elevi ale căror numere au fost strigate încearcă să facă schimb de locuri fără să fie atinși de „pion”. Dacă un(o) elev(ă) a fost atins(ă), acesta/aceasta devine „pion”. (Variație: „pionul” poate striga patru sau mai multe numere în același timp; puteți interpreta cu mai mulți „pioni”.)
  ACTIVITĂȚI DE SENSIBILIZARE
CONSTRUIREA UNUI MEDIU POZITIV. Scrieți pe tablă unul dintre cele două citate și întrebați clasa în ce fel citatul respectiv are legătură cu munca în echipă în clasă:
„A fi împreună este un început. A rămâne împreună este un progres. A lucra împreună este un succes.”
— Henry Ford
„Niciun om nu e o insulă care stă complet izolată. Fiecare om este o părticică din continent, o parte din uscat.”
— John Donne
Dezvoltare personală 21
 













































   19   20   21   22   23