Page 12 - Demo
P. 12

  Conexiunea cu comunitatea
Încurajați-i pe elevi să caute regulile urmate de grupurile locale de tineri, cum ar fi Cercetașii sau cluburile Lions. Cereți-le elevilor să determine scopul fiecărei reguli – ce reguli au ca scop respectul față de ceilalți și ce reguli au ca scop siguranța oamenilor.
Conexiunea cu familia
Cereți-le elevilor să împărtășească Regulile stabilite de comun acord cu membrii familiei și să le explice scopul lor. Apoi, elevii creează împreună cu membrii familiei două sau trei reguli pentru familia lor. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Reguli stabilite de comun acord care au la bază respectul.
Aplicații
interdisciplinare
ARTELINGVISTICE. Invitați-ipe elevi să scrie o poveste științifico- fantastică în care ei creează Reguli stabilite de comun acord pentru un grup de extratereștri, care nu au vizitat niciodată planeta noastră.
ARTE. Eleviiscriuopoeziedespre tratarea cu respect a oamenilor. Poezia va fi apoi scrisă pe un afiș, într-o anumită formă. De exemplu, o poezie cu o astfel de temă poate fi scrisă sub formă de inimă, iar versurile poeziei trebuie să se încadreze în conturul inimii.
Explicați că suntem tratați cu respect atunci când suntem ascultați, încurajați, sprijiniți, incluși în activități, atunci când ni se mulțumește și când ne sunt recunoscute realizările în moduri pozitive. Menționați că este important să-i întrebăm pe ceilalți cum vor să fie tratați și să le onorăm dorințele.
ÎNTREBAȚI: Cum ne asigurăm că toată lumea înțelege comportamentele de care avem nevoie, pentru a ne simți respectați, incluși și încurajați?
Rezumați, spunându-le elevilor că astăzi vor crea Reguli stabilite de comun acord pentru dezvoltarea unui mediu sigur, respectuos și incluziv al clasei, care este primitor și folositor pentru toată lumea.
Exemplificați dezvoltarea Regulilor stabilite de comun acord Exemplificați crearea Regulilor stabilite de comun acord, care îndeplinesc dorințele
tuturor de a fi respectați, apreciați și incluși în clasă.
ÎNTREBAȚI: Care sunt comportamentele sau acțiunile despre care credeți că nu sunt respectuoase la adresa voastră?
Elevii ar putea răspunde următoarele: a vorbi în timp ce altcineva vorbește, a lua lucruri care nu-ți aparțin, descurajarea sau umilirea, refuzul de a participa la activități, folosirea unor mișcări care distrag atenția pentru a-i enerva pe alții etc.
SPUNEȚI: Haideți să ne gândim la comportamentele pe care tocmai le-am menționat și să le schimbăm. Care sunt comportamentele care ne-ar face să ne simțim în siguranță, respectați sau incluși?
Exemplele pot include: ascultarea cu atenție, acceptarea unor idei noi, a fi grijuliu cu nevoile altora, cererea permisiunii de a lua lucrurile cuiva etc.
ÎNTREBAȚI: Cum putem transforma exemplele date de voi în Reguli stabilite de comun acord?
SPUNEȚI: Dacă suntem riguroși în ceea ce privește comportamentele care exprimă respect, ne va fi ușor să creăm Reguli stabilite de comun acord care vor promova o comunitate sigură de învățare și relații pozitive.
E ETAPA DE EXERSARE 20 MINUTE ACTIVITEA 2
Explicați activitatea de creare a Regulilor stabilite de comun
acord
Spuneți-le elevilor că vor lucra împreună pentru a crea o listă de comportamente respectuoase, incluzive și cooperante pentru Regulile stabilite de comun acord, cu scopul de a face clasa un loc sigur și plăcut pentru procesul de învățare. Explicați-le că vor lucra în grupuri mici, pentru a găsi idei, a crea lista și a împărtăși totul cu grupul. Din listele împărtășite, elevii vor alege cel mult șase idei pentru a servi drept Reguli stabilite de comun acord pentru un mediu pozitiv al clasei. Încurajați-i să asculte cu atenție, să facă cu rândul, să includă pe toată lumea și să lucreze împreună pentru a crea o listă finală.
Elevii exersează scrierea Regulilor stabilite de comun acord
Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a împărți elevii în grupuri mici. Cereți fiecărui grup ca, timp de câteva minute, să se gândească și să găsească exemple de comportamente care îi vor ajuta să dezvolte un mediu pozitiv al clasei, unde toată lumea să se simtă respectată, apreciată și inclusă. Apoi, cereți-le să identifice ca grup trei comportamente pe care le consideră a fi importante. Spuneți-le să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare și să răspundă la întrebările din partea de sus a paginii pentru a evalua comportamentele alese. Apoi cereți-le să scrie mai jos cele trei idei finale ale grupului.
Cereți-i câte unui voluntar să împărtășească una dintre cele trei idei și apoi să treacă pe la fiecare grup și să împărtășească o altă idee din cele trei, până când toate ideile alese au fost prezentate. Scrieți pe tablă ideile de comportament. Apoi, invitați clasa să vă
        12 Capitolul 1








































































   10   11   12   13   14