Page 11 - Demo
P. 11

                          O COMUNITATE DE ÎNVĂȚARE POZITIVĂ
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
Autoorganizarea
Abilități de dezvoltare a relațiilor
1.2 Regulilestabilitedecomun acord care au ca scop
respectul
Comportamentele pozitive, cum ar fi respectul, ajută la crearea unui mediu pozitiv de învățare. Înțelegând legătura dintre acțiune și consecință și afișând un comportament respectuos, elevii își asumă un rol activ în crearea unui mediu pozitiv de învățare în clasă. Totodată, ei înțeleg mai bine responsabilitățile lor în cadrul comunității.
      SOCIO-EMOȚIONALĂ
  D E T A P A D E D E S C O P E R I R E 8 M I N U T E
Legătura cu
lecția anterioară
A C T I V I T E A 1
    Spuneți-le elevilor că scopul lecției de astăzi este
de a învăța să lucreze împreună, pentru a dezvolta
un mediu al clasei respectuos, incluziv și cooperant.
Explicați-le că vor învăța abilitatea de gestionare a
comportamentelor, creând Reguli stabilite de comun
acord care optimizează procesul de învățare într-un
mediu pozitiv al clasei. Expuneți Proiectabilul de
descoperire 1.2.1. Cereți-le elevilor să se ridice în
picioare, să facă pereche cu un/o partener(ă) și să se
gândească împreună la comportamente pe care le asociază cu ideea de a se înțelege unul cu altul și de a fi respectuoși, buni și incluzivi. Cereți voluntarilor să împărtășească cu clasa și să scrie răspunsurile lor pe proiectabil.
ÎNTREBAȚI: Cum va funcționa clasa, dacă vă spun ce comportamente vor ajuta la crearea unui mediu respectuos și incluziv? Care este modalitatea eficientă de a convinge pe toată lumea să respecte Regulile legate de comportamentele respectuoase?
Spuneți-le elevilor că astăzi vor învăța despre felul în care Regulile stabilite de comun acord contribuie la crearea unui mediu sigur și plăcut pentru toată lumea.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Spuneți-le elevilor că astăzi au oportunitatea de a crea Regulile stabilite de comun acord pentru dezvoltarea unui mediu pozitiv al clasei, în care toată lumea să poată lucra împreună și să se simtă binevenită, respectată, auzită și apreciată.
Introduceți semnificația respectului și a cooperării
Expuneți Proiectabilul de conectare 1.2.2. Cereți unui voluntar să citească cele două reguli, cu voce tare.
ÎNTREBAȚI: Care este diferența dintre cele două afirmații? Cum ne asigurăm că suntem tratați așa cum vrem și, în același timp, îi tratăm pe ceilalți cum vor ei să fie tratați?
Explicați că crearea Regulilor stabilite de comun acord
care ajută la formarea unui mediu respectuos, grijuliu și incluziv al clasei, necesită să știm cum vor alții să fie tratați și de ce este nevoie pentru a se simți că fac parte din clasă și sunt respectați.
ÎNTREBAȚI: Cum știți că sunteți tratați cu respect? Cum vă simțiți?
Lecția 2 11
   1.2.1
                                                   © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
        1.2.2
Cu respect!
                     Regula de aur: Tratează-i pe ceilalţi cum vrei să fii tu tratat.
   Regula de platină: Tratează-i pe ceilalţi cum vor ei să fie trataţi.
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
ABILITĂȚI: gestionarea comportamentului, lucrul în echipă, implicarea socială
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 1.2.1
✔ Proiectabilul de conectare 1.2.2
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Coli de flipchart
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E grupuri mici A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica Reguli stabilite de comun acord pentru un mediu respectuos al clasei;
✔ explica de ce Reguli stabilite de comun acord sunt necesare.
PROGRESUL Abilităților
 ANUL TRECUT, elevii au învățat despre importanța creării unui mediu respectuos al clasei și rolul lor în acest proces.
 ANUL ACESTA, elevii ajută la încurajarea unui comportament respectuos în clasă, creând o listă a Regulilor stabilite de comun acord.
 ANUL VIITOR, elevii vor lucra în grupuri mici pentru a exersa autoorganizarea prin stabilirea unor Reguli de comun acord pentru implicarea în activitățile clasei.
P
a󰇳
P
l
la
󰇳󰇮 󰇮󰈆󰈆󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇪󰇪
 Activitate de conectare
Activitate de descoperire
    

































   9   10   11   12   13