Page 13 - Demo
P. 13

                                                                                                                                                                                                       ajute să combinați ideile și să alegeți maximum șase Reguli stabilite de comun acord care vor contribui la crearea unui mediu respectuos al clasei.
După crearea celor șase reguli, cereți-le elevilor să ridice degetul mare în sus pentru a vedea dacă sunt cu toții de acord. Cereți-le unor voluntari să vă ajute să scrieți regulile finale pe coli de flipchart și expuneți-le în clasă, după ce toată lumea și-a scris numele în josul paginii.
Rezumați lecția, spunându-le elevilor că acum au Reguli stabilite de comun acord care au ca scop respectul, aprecierea și incluziunea și pe care vor trebui să le respecte zilnic, pentru a dezvolta un mediu pozitiv la clasei.
Reflecție
Elevii reflectează individual și împreună cu clasa la ceea ce au învățat în această lecție folosindu-și Jurnalele personale.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 10
                                   Ce? Și ce dacă?
Ce sunt Regulile stabilite de comun acord?
De ce este important să-i tratăm cu respect pe cei din clasă? De ce este important să avem Reguli stabilite de comun acord pentru un mediu pozitiv al clasei?
Cum te va ajuta ceea ce ai învățat să arăți respect altora, în afara clasei? Cum te vor ajuta aceste informații în clasa a VI-a?
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 11
Reflecţie
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre Regulile stabilite de comun acord.
              Ce sunt Regulile stabilite de comun acord ?
De ce este important să avem Reguli stabilite de comun acord pentru un mediu pozitiv al clasei?
   Cum te va ajuta ceea ce ai învăţat despre felul în care arăţi respect altora, în afara clasei?
      10 Capitolul 1
   Aplicare Pe parcursul săptămânii viitoare, observă cât de des și cât de bine folosești comportamentele respectuoase și inclusive ale Regulilor stabilite de comun acord în alte
clase și în afara școlii. Scrie despre experienţele tale în spaţiile de mai jos.
Scrie despre trei comportamente pe care le-ai aplicat săptămâna aceasta în alte clase, pentru a fi mai respectuos, mai blând, mai determinat. Care a fost rezultatul?
Scrie despre trei comportamente respectuoase pe care le-ai aplicat săptămâna aceasta acasă sau în cadrul altor grupuri din afara clasei, cum ar fi în timpul unei activităţi de familie, în cadrul unui joc sportiv, într-un grup muzical sau într-o echipă etc.
Lecţia 2 11
             Și acum?
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Invitați elevii ca pe parcursul săptămânii viitoare, să fie atenți la felul în care folosesc aceste comportamente în cadrul altor clase sau în afara școlii. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Evaluați cât de bine au înțeles elevii Regulile stabilite de comun acord ale clasei. Le-au scris corespunzător? Vor promova aceste reguli comportamente respectuoase în clasă?
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Folosiți pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine folosesc elevii comportamentele respectuoase în cadrul altor clase sau în afara școlii.
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Ex󰇴u󰈡󰇪! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Invitați elevii să lucreze împreună, pentru a crea o expoziție în clasă a Regulilor stabilite de comun acord. Împărțiți elevii în grupuri mici și atribuiți fiecărui grup o regulă stabilită de comun acord. Apoi, cereți elevilor să creeze și să ilustreze un afiș pentru regula atribuită fiecărui grup. Expuneți afișele, pentru a crea expoziția din clasă.
Con󰇽󰇮󰈡g󰈥!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să lucreze în perechi, pentru a crea o prezentare convingătoare a importanței respectării Regulilor stabilite de comun acord în clasă. Perechile vor încerca pe rând să-și „convingă” colegii de clasă. Apoi, cereți elevilor să voteze cea mai convingătoare prezentare.
DEZVOLTARE
        Cre󰇪󰈜󰈃ă o c󰇧󰇲󰇵󰈜ni󰇪!
ETAPA DE EXERSARE. Invitați elevii să creeze o campanie, cu scopul de a încuraja comportamente respectuoase la școală. Cereți-le elevilor să se gândească
la tipul de media care poate transmite mesajul cel mai bine și care atrage atenția colegilor din școală înainte de a începe planificarea. Opțiunile pot include: discursuri, expoziții de artă, scenete, videoclipuri sau anunțuri publice.
Cre󰇪󰈜󰈃ă o l󰇮󰇷󰇺ă!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să folosească ce au învățat pentru
a scrie o listă de Reguli stabilite de comun acord pentru prietenii lor. Încurajați-i să includă un scurt paragraf în care să explice în ce mod respectarea Regulilor stabilite de comun acord ajută la dezvoltarea și menținerea prieteniei pentru mulți ani.
Lecția 2 13
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?





















































   11   12   13   14   15