Page 9 - Demo
P. 9

 Exemplificați cum vă prezentați grupului
Exemplificați cum vă prezentați grupului, folosind exemplul de mai jos:
SPUNEȚI: Bună! Numele meu este ______________ și am desenat această imagine pentru a vă ajuta să mă cunoașteți.
Țineți imaginea sus, pentru ca toți elevii să o vadă clar. Apoi elaborați numele dumneavoastră pe baza detaliilor pe care le-ați inclus în descrierea dumneavoastră.
SPUNEȚI: Am făcut litera „o” din numele meu, sub forma unui măr. Mărul este simbolul actului de predare-învățare și eu sunt profesor/profesoară.
După ce ați explicat imaginea care exprimă cuvinte, spuneți-le elevilor ce urmează.
SPUNEȚI: Acum, că știți ceva despre mine, aș vrea și eu să aflu ceva despre voi.
Explicați că este important, de asemenea, ca și dumneavoastră să cunoașteți persoana nouă pe care o întâlniți.
Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le elevilor să creeze un început de listă pentru interesele lor. Spuneți-le să scrie în partea de sus a foii interesul lor și apoi să expună foaia în cantină pe perete, sub titlul: „hei, este și interesul meu!”. Spuneți-le să adauge un simbol care să încurajeze alți elevi să își scrie numele pe lista cu interesul pe care-l împărtășesc.
Conexiunea cu familia
Cereți-le elevilor să arate membrilor familiei imaginea lor, care descrie
un cuvânt. Membrii familiei pot crea imagini care descriu cuvinte pe care apoi să le împărtășească unii cu alții. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Ne cunoaștem unii pe alţii, prin imagini care descriu cuvinte.
Aplicații
interdisciplinare
ISTORIE. Cereți-leelevilorsăcaute informații despre personalități istorice pentru a descoperi care sunt interesele comune și apoi să scrie un raport
scurt despre el. Pe lângă interesele comune, rapoartele trebuie să conțină caracteristici și abilități comune. Invitați voluntari să împărtășească cu clasa rapoartele lor.
MATEMATICĂ. Cereți-leelevilor
să folosească informațiile de la activitatea de istorie pentru a crea o diagramă Venn, care să ilustreze unde se intersectează interesele eroilor lor. Expuneți diagramele în clasă.
  E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea de a găsi interese comune
   20 MINUTE
ACTIVITEA 2
  Spuneți-le elevilor că vor face cunoștință unii cu alții, în grupuri mici, folosind imaginea cu numele lor și cele cinci lucruri pe care le-au scris despre ei. Explicați-le că vor trebui să ia notițe despre interesele grupului lor, pe pagina Exersare din Jurnalul elevului. După ce fiecare membru al grupului se prezintă, elevii vor identifica interesele pe care le au în comun cu ceilalți membri ai grupului. Amintiți-le că, în cadrul unei comunități, toți oamenii sunt în aceeași echipă și că este important nu doar să-și cunoască membrii echipei, ci și să se simtă conectați cu aceștia.
Elevii exersează procesul de a găsi interese comune
Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a împărți elevii în grupuri mici. Cereți-le elevilor ca, pe rând, să se prezinte grupului. După prezentarea fiecăruia, cereți-le să scrie pe pagina Exersare din Jurnalul elevului interesele elevilor care s-au prezentat. Invitați voluntarii să împărtășească interese comune cu 1-2 colegi/colege de clasă. Puteți cere voluntarilor să prezinte un/o coleg(ă) de clasă fără să se uite în Jurnal. Explicați-le că este important ca oamenii să știe ce au în comun cu alții, pentru a înțelege mai bine felul în care sunt conectați și pentru a dezvolta relații mai bune cu aceștia.
ÎNTREBAȚI: Cum vă ajută ideea de a găsi interese comune să întăriți relațiile de prietenie?
Rezumați lecția, spunând-le elevilor că acum știu mai multe lucruri unii despre alții și pot crea conexiuni în ceea ce privește numele, experiențele, interesele și abilitățile lor.
 Lecția 1 9







































































   7   8   9   10   11