Page 7 - Demo
P. 7

  1
    Capitolul 1
     Capitolul 2
 Capitolul 3
 Capitolul 4
 Capitolul 5
 Capitolul 6
  Dezvoltare personală
 Dezvoltare socială
 Sănătate și prevenție
Poziția de lider și serviciul în folosul comunității
 Reflecție și încheiere
  O comunitate de învățare pozitivă
   1
 PREGĂTIRE
Materialele nedidactice necesare pentru acest capitol
Lecția 1: Cartonașe*
Lecția 2: Coli de flipchart*
Lecția 3: Proiectabilul „Norme de cooperare ale grupului”
Lecția 4: Proiectabilul „Rolurile grupului”
12 cartonașe pentru fiecare grup de șase elevi
* Materialele vor fi folosite pentru activități din Dezvoltarea abilităților extracurriculare, Aplicații interdisciplinare și/sau Conexiunea cu comunitatea.
  ACTIVITĂȚI DE SENSIBILIZARE
URAREA DE BUN-VENIT A CLASEI. Creați împreună cu elevii dumneavoastră un acrostih de întâmpinare, pentru a-l expune pe ușa clasei. Aveți mai jos un exemplu:
Bine ați venit în clasa Unde
Ne pasă unii de alții. Veseli și
Energici,
Ne place să lucrăm împreună.
Ideile și lucrurile le împărtășim
Tot timpul anului, cu drag și spor la muncă.
CUM ERA ȘCOALA DEMULT. Mai jos găsiți informații despre cum era școala în trecut, pe care să le împărtășiți cu clasa:
• Elevii trebuiau să se asigure că lada cu lemne era tot timpul plină și aveau sarcina de a se îngriji de focul din sobele care încălzeau clasele.
• Deoarece școlile care aveau o singură clasă nu aveau administrator sau femei de serviciu, profesorul și elevii trebuiau să se ocupe de întreținerea și curățenia școlii (măturau podelele, reparau ferestrele etc).
• Elevii mai mari meditau elevii mai mici, ca parte a sarcinilor zilnice.
 COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoconștientizare
Abilități de dezvoltare a relațiilor Autoorganizare
Elevii își vor dezvolta următoarele abilități:
††autopercepția corectă; ††încrederea în sine; ††comunicarea; ††implicarea socială; ††dezvoltarea relațiilor; ††controlul impulsurilor; ††lucrul în echipă.
  ACTIVITĂȚI ENERGIZANTE
BÂz, BÂz. Acesta este un joc care-i ajută pe elevi să învețe numele colegilor. Jucați-l afară, folosind o minge. Spuneți-le elevilor să stea
în cerc și explicați-le că doar patru seturi de cuvinte sunt permise a
fi folosite în acest joc: Bâz-Bâz, Of-Of, Ai-Ai și Hi-Hi. Începeți jocul, spunându-vă numele urmat de unul din seturile de cuvinte și apoi aruncați mingea unei alte persoane din cerc. Elevul care primește mingea trebuie să-și spună numele, un set de cuvinte și apoi să arunce mingea altcuiva. Jocul continuă în acest fel, cât de rapid posibil. Singura regulă este ca același set de cuvinte să nu fie folosit de două ori la rând. Cei care nu prind mingea, sau repetă setul de cuvinte imediat ce a fost menționat înaintea lor, merg în centrul cercului și încearcă să prindă mingea, în timp ce este aruncată unui elev pentru a fi primit înapoi în cerc.
CINE ESTE LIDERUL? Adunați elevii în cerc și cereți-i unui voluntar să iasă afară după ce ați explicat regulile jocului. Toată lumea va face aceleași acțiuni – a da din cap, a bate din palme, a face cu mâna etc. – decise de un lider ales de elevi după ce voluntarul iese afară. Când acesta se întoarce în clasă, va trebui să stea în centrul cercului și să observe cu atenție grupul făcând mișcările respective, pentru a ghici cine este liderul. Voluntarul are dreptul la trei încercări. Dacă ghicește, liderul îi ia locul și jocul continuă. Dacă nu ghicește, acesta trebuie să mai rămână pe aceeași poziție, încă o rundă.
Capitolul 1 • O comunitate de învățare pozitivă 7
 




















































   5   6   7   8   9