Page 5 - Demo
P. 5

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       GHIDUL PROFESORULUI
  Cum sã fol osi ti acest ghi d
     Reflecție
Resurse de reflecție:
ÎNTREBĂRILE PENTRU REFLECȚIE concluzionează etapa de Exersare. Întrebările reflectă o complexitate cognitivă și conectează elevii cu ceea ce au învățat în etapele de conectare și exersare. Întrebările au răspuns deschis și încurajează gândirea divergentă și critică. Aceste întrebări oferă elevilor posibilitatea să-și exprime părerea personală, perspectiva sau percepția în legătură cu tema abordată.
  Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a Jurnalul elevului, pagina 43 ceea ce au învățat în această lecție.
  Reflectează asupra a ceea ce ai RABILIeTATEf: lcomeunicareţa ie îansvcăuţltaatreîna caocneavsetrăsaţleiocnţiaelăd. espre
Menţionează trei abilităţi de ascultare conversaţională.
Cum poţi folosi ascultarea conversaţională pentru a forma relaţii mai solide?
Cum crezi că aceste abilităţi ale ascultării conversaţionale te vor ajuta ca adult în viitor, într-o bună zi?
Lecţia 1 43
 Ce?
 Menţionează trei abilităţi de ascultare conversaţională.
 Și ce dacă?
Cum poţi folosi ascultarea conversaţională, pentru a forma relaţii mai solide?
 Și acum?
 Cum crezi că aceste abilităţi ale ascultării conversaţionale te vor ajuta ca adult sau la serviciu, cândva, în viitor?
                               A ETAPADEAPLICARE 2MINUTE
Cereți-le elevilor ca, pe parcursul săptămânii viitoare, să observe comportamente de ascultare și să descrie o situație în care au folosit abilități de ascultare conversațională. Invitați-i să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Pe măsură ce elevii exersează abilitățile de ascultare conversațională, ascultați cu atenție, pentru a vedea dacă înțeleg modalitățile eficiente de ascultare. Citiți răspunsurile la întrebările de reflecție din Jurnalul elevului, pentru a vedea ce au învățat elevii despre abilitățile de ascultare conversațională și despre importanța acestora.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați răspunsurile de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine au putut elevii să folosească abilitățile de ascultare conversațională în afara clasei.
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 44
DEZVOLTARE
    Descrie o conversaţie pe care ai avut-o Aplicare saăbpilitămţiâdnea asceualtsatar,e îcnoncvaerresaaţiofnoalolăsi.t
Care a fost subiectul discuţiei?
Ce comportamente ai folosit?
Ce întrebări ai adresat?
Cum ai răspuns când cealaltă persoană/celelalte persoane a/au împărtășit cu tine?
Care a fost rezultatul?
44 Capitolul 3
                    DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Cre󰇪󰇪󰇪󰇪󰇪󰇪󰇪 󰇪e󰇪󰇪󰇪󰇪󰇪󰇪 󰇪󰇪󰇪󰇪󰇪e󰇪󰇪󰇪󰇪󰇪󰇪󰇪󰇪
CONSOLIDARE
Pre󰇪󰇪󰇪󰇪󰇪󰇪󰇪󰇪󰇪
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să creeze benzi desenate în care să-l/o ilustreze pe partenerul său/partenera sa participând la o activitate bazată pe informațiile oferite de el/ea. Acest proces îi va motiva pe elevi să pună mai multe întrebări partenerilor, pentru a-și finaliza benzile desenate.
Joc 󰈧󰈧󰇪󰇪 󰈧󰈧󰈧󰈧󰈧󰇪
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să facă joc de rol pa baza scenetelor scrise în Jurnalul elevului, dar de data aceasta în afara școlii, de exemplu pe o stradă aglomerată, într-o zonă rezidențială sau într-o zonă rurală. Întrebați-i cum s-ar schimba sceneta/jocul de rol în aceste situații.
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să creeze prezentări pe calculator sau pe afișe în care să explice importanța folosirii abilităților de ascultare conversațională. Trebuie să folosească exemple multiple din propria lor experiență sau din alte surse de încredere.
Sc󰇶󰇶󰇶󰇪󰇪 󰇶󰇶󰇪󰇪 󰇶󰇶󰇶e󰇪󰇪󰇪󰇪r󰇶󰇶󰇶 󰇪󰇪󰇶󰇶󰇶󰇶󰇪
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să rescrie o parte scenariului din filmul preferat, înlocuind o scenă în care personajul ascultă, cu o altă scenă în care personajul nu ascultă. Permiteți-le elevilor să joace noua scenă cu colegii voluntari. Apoi, întrebați-i care ar fi consecințele neascultării asupra întregii acțiuni a filmului în funcție de acea scenă, în care personajul ar fi trebuit să asculte, dar nu a ascultat.
Lecţia 1 49
 În secțiunea DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE se găsesc activități suplimentare în urma cărora elevii exersează suplimentar abilitățile lecției având o complexitate mai mare.
În ETAPA DE APLICARE elevii folosesc abilități aprofundate de gândire, cu scopul de a fi aplicate în afara școlii. Elevii se pregătesc pentru această activitate folosind Jurnalul elevului.
 3.1 COneXiunea Cu famiLia
pentru memBrii famiLiei:
Copilul dumneavoastră învață
abilități de ascultare conversațională.
În clasă, copiii au identificat și au exersat abilitățile de ascultare. Acum este important ca ei să exploreze obstacolele posibile pe care le pot întâmpina în timpul unei conversații în viitor. Întrebările de mai jos vor ghida conversația copilului cu dumneavoastră. El/ea va folosi abilitățile de ascultare conversațională pe măsură ce dumneavoastră furnizați feed back în ce privește experiențele proprii.
aCesta! Preocupăripentru să faCem LuCruL
conversație
aBiLități de asCuLtare COnVersațiOnaLă
Amintește-Ți Să:
După discuția avută cu membrii familiei, scrie mai jos ce ai aflat:
❏ faci lucruri care arată că asculți cu atenție
(menține contactul vizual, apleacă-te puțin în față, zâmbește, aprobă, stai nemișcat(ă).
❏ spui lucruri care arată că asculți cu atenție și care încurajează vorbitorul să împărtășească mai multe informații (pune întrebări deschise, fă comentarii, reflectează asupra felului în care persoana s-ar putea simți, reafirmă una dintre ideile persoanei)
 FIȘELE DE LUCRU PENTRU CONEXIUNEA CU FAMILIA sunt fișe pe care profesorii le pot copia și distribui elevilor, pentru a exersa abilitățile lecției acasă, împreună cu membrii familiei. Fișele se găsesc sub forma fișierelor PDF pe suportul digital de resurse LQ.
Cum să folosiți acest ghid 5
Începe o discuție cu membrii familiei tale despre ce se poate întâmpla când oamenii nu folosesc abilități bune de
ascultare conversațională. Asigură-te că folosești abilitățile de ascultare atunci când ei fac activități cu tine.
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
Ce?
dȘai c căe?
acuȘim?
Vezi Capitolul 3, Lectia 1
Cum se simt membrii familiei tale atunci când cineva nu-i ascultă? Scrie sentimentele respective mai jos.
Când le este membrilor familiei greu să fie buni ascultători? Scrie câteva e󰈁󰈁emple.
Ce poți face în viitor, pentru a preveni sentimentele și situațiile dificile discutate?





























   3   4   5   6   7