Page 8 - Demo
P. 8

           O COMUNITATE DE ÎNVĂȚARE POZITIVĂ
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoconștientizarea
Abilități de dezvoltare a relațiilor
1.1
Să cunoaștem oameni importanți!
  ABILITĂȚI: dezvoltarea relațiilor, autopercepția corectă, încrederea în sine, comunicarea, implicarea socială
MATERIALE
✔ Proiectabilul de conectare 1.1.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa
C toată clasa/individual
E grupuri mici A perechi/individual
Viața necesită lucrul în echipă. O echipă în care membrii se cunosc bine lucrează mult mai bine decât o echipă ai cărei membrii nu se cunosc. Cunoașterea colegilor de echipă ajută la crearea unui mediu inclusiv, în care toți se simt înțeleși, auziți și încurajați să contribuie.
     D ETAPA DE DESCOPERIRE
5 MINUTE
Legătura cu
lecția anterioară
ACTIVITEA 1
     Întâmpinați elevii cu căldură și spuneți-le că programul Abilități pentru dezvoltare îi va învăța importante abilități de viață, sociale și personale, cum ar fi să se cunoască mai bine, controlul emoțiilor, dezvoltarea relațiilor de respect și luarea deciziilor în mod responsabil. Explicați-le că astăzi se vor concentra pe dezvoltarea relațiilor și crearea unui mediu al clasei care este sigur și distractiv pentru procesul de învățare. Cereți-le să se gândească cum vor să cunoască pe cineva.
Explicați-le că este esențial de știut cu ce contribuie ei la o activitate sau la un proiect al clasei, deci este important să fie conștienți de ceea ce sunt interesați și de ajutorul pe care-l pot oferi.
ÎNTREBAȚI: Cum ați reușit să-l cunoașteți pe unul dintre prietenii voștri buni? Ce ați descoperit că aveți în comun, imediat ce v-ați cunoscut?
Cereți-le elevilor să se întoarcă spre un vecin și să împărtășească cu el/ea răspunsul la această întrebare. Invitați voluntari să împărtășească. Confirmați faptul că oamenii construiesc comunități descoperind experiențele, interesele și activitățile comune.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Subliniați faptul că numele noastre, precum și interesele, talentele, calitățile și realizările noastre, sunt importante pentru noi și ne ajută să vedem cine suntem. Pentru început, este important ca oamenii să știe cum dorim să fim numiți.
ÎNTREBAȚI: Vrei să ți se spună pe nume, poreclă sau vreun alt nume? Cum vor ști alții ce preferi?
Introduceți activitatea prin care îi ajutăm pe alții să ne cunoască
Expuneți Proiectabilul de conectare 1.1.1 și spuneți-le elevilor că acesta se găsește și în Jurnalul elevului. Cereți-le să deschidă Jurnalul la
pagina Conectare și invitați-i să realizeze o imagine
a lor pentru colegii lor, scriindu-și numele în spațiul
pentru nume și decorând forma literelor, astfel încât să sugereze calitățile și pasiunile lor. Cereți-le să scrie cinci lucruri importante despre ei în jurul numelui. Invitați elevii care știu să-și scrie numele sau cunosc alfabetul într-o altă limbă, să-și scrie astfel numele.
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ face cunoștință cu clasa;
✔ demonstra că știu numele profesorului și al celorlalți colegi de clasă și vor menționa ceva ce au aflat despre colegii de clasă.
PROGRESUL Abilităților
      1.1.1
Vreau să te cunosc!
Numele meu este
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                          8 Capitolul 1
ANUL TRECUT, elevii și-au cunoscut colegii de clasă mai bine.
 ANUL ACESTA, elevii învață cum să se prezinte și cum să-i prezinte pe cei pe care îi întâlnesc altora; de asemenea, învață cum să se conecteze cu membrii comunității stabilind interese comune.
 ANUL VIITOR, elevii se vor familiariza cu programul și unii cu alții prin activități de spargere a gheții.
Pla󰇳󰇮󰈆󰇯ca󰇶󰇪
   Activitate de conectare
  

















































   6   7   8   9   10