Page 24 - Demo
P. 24

                                                                                                                                                                                                                                                         Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 18
Reflecție
Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
  2.1 Reflecţie ABILITĂŢI: autopercepţia corectă,
recunoașterea punctelor tari
Ce este valoarea?
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre valori și declaraţia de valori.
                  Ce ai învăţat despre exprimarea valorilor sub forma declaraţiei de valori?
        Cum te va ajuta exprimarea valorilor tale într-o declaraţie de valori în afara clasei?
    18 Capitolul 2
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 19
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Invitați elevii ca, pe parcursul săptămânii viitoare, să reflecteze asupra celor trei valori identificate și să observe trei situații în care s-au bazat pe fiecare valoare în parte, pentru a le ghida acțiunile. Spuneți-le să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Folosiți declarațiile de valori, pentru a evalua cât de bine înțeleg elevii principiile și convingerile care le ghidează deciziile pe care le iau.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine pot elevii identifica situațiile în care s-au bazat pe valori, pentru a le ghida acțiunile în afara clasei.
Ce? Și ce dacă?
Și acum?
Ce este valoarea?
Ce ai învățat despre exprimarea valorilor sub forma declarației de
valori?
Cum te va ajuta exprimarea valorilor tale într-o declarație de valori în afara clasei? În ce situații ai putea să exprimi o valoare sub forma declarației de valori?
  Aplicare Reflectează asupra propriilor tale „declaraţii de valori” și scrie despre trei situaţii din săptămâna aceasta în
care te-ai bazat pe valorile tale pentru a-ţi ghida acţiunile. Care a fost rezultatul?
                                                                 Lecţia 1 19
   DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Des󰇪󰇳󰈥a󰈄ă! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să ilustreze declarațiile lor de valoare desenând oameni care le pun în practică. Activitatea oferă oportunitatea de a vedea cocnret cum sunt aceste valori respectate și puse în practică în fiecare zi.
Dis󰈛󰇻󰇺ă!
Cre󰇪󰈜󰈃ă o 󰈢r󰇫󰈜󰈡ig󰇶󰇧󰈩ă! DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Desenați pe tablă o organigramă folosind cuvinte precum „dacă/atunci” pentru a arăta efectele procesului de a lua decizii ghidat de o valoare. De exemplu: „Dacă refuz să iau droguri atunci când cineva mi le oferă, atunci nu voi avea probleme cu inima, creierul și plămânii mei. Dacă nu voi avea probleme cu inima, creierul și plămânii mei, voi putea să ... .” Folosiți această organigramă pentru a ilustra reacția în lanț a rezultatelor pozitive atunci când respectăm principii importante.
Ap󰇶e󰈝󰇮󰈜ză!
ETAPA DE APLICARE. Pentru a extinde aplicarea valorilor elevilor în situații și/sau experiențe noi, selectați declarații de valori la întâmplare în timpul viitoarelor lecții și întrebați elevii cum au respectat valorile respective recent.
      ETAPA DE APLICARE. Încurajați-i pe elevi să găsească o declarație de valori care se aseamănă cu a lor și să discute cu autorul respectivei declarații despre motivul pentru care a ales valorile menționate și despre felul în care le respectă în fiecare zi. În acest fel, toată lumea exersează ascultarea diferitelor modalități de explicare a importanței diverselor valori.
24 Capitolul 2
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
Valoarea 2, situaţie și rezultat:
Valoarea 1, situaţie și rezultat:
Valoarea 3, situaţie și rezultat:
























































   22   23   24   25   26