Page 26 - Demo
P. 26

  Conexiunea cu comunitatea
Spuneți-le elevilor despre membri
ai comunității locale care au talente, abilități și calități remarcabile, cum
ar fi autori locali, profesori, fermieri de succes sau muzicieni. Spuneți-le să le scrie acestor oameni scrisori de recunoaștere „Premiul Nobellette” pentru contribuțiile lor pozitive în cadrul comunității. Puteți face, de asemenea, aranjamentele necesare pentru organizarea unei ceremonii de acordare a premiilor Nobellette în timpul unei ore, pentru a-i onora.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Familia în centrul atenţiei, care propune elevilor să scrie biografii ale membrilor familiei. Cereți-le elevilor să scrie despre talentele, abilitățile și calitățile unice ale unui membru al familiei.
Aplicații
interdisciplinare
ARTELINGVISTICE. Cereți-le elevilor să citească autobiografia sau biografia unei persoane de mare talent, cum ar fi un artist, om de știință, muzician sau scriitor. După ce elevii citesc despre realizările persoanei respective, ei prezintă un raport despre abilitățile și calitățile persoanei, care au contribuit la realizările sale. Elevii pot, de asemenea, organiza o expoziție cu numele și fotografiile acestora și cu realizările lor.
STUDII SOCIALE. Cereți-le elevilor să caute laureați Nobel din diferite categorii: medicină, chimie, literatură și pace. Cereți-le elevilor să creeze afișe care ilustrează abilitățile, talentele și calitățile care au contribuit la realizările câștigătorilor.
Exemplificați identificarea talentelor, abilităților și calităților
Exemplificați cum identificați talente și abilități, precum și calitățile necesare dezvoltării talentelor și abilităților, folosind un exemplu similar celui de mai jos:
SPUNEȚI: De când eram mic(ă), mi s-a spus că sunt un povestitor/povestitoare înnăscut(ă). Acesta este un talent al meu, dar a fost nevoie să-mi dezvolt anumite abilități, pentru a reuși să scriu poveștile mele. De exemplu, a trebuit să învăț să scriu și să folosesc regulile gramaticale. Determinarea și hărnicia mea sunt calități care m-au ajutat să-mi dezvolt talentul de povestitor/ povestitoare și abilitățile de scriere.
E ETAPA DE EXERSARE
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
    Explicați activitatea de identificare a talentelor, abilităților și
calităților
Explicați-le elevilor că vor lucra împreună cu un partener, pentru a scrie biografia (care descrie talente, abilități și calități) partenerului.
Elevii exersează identificarea talentelor, abilităților și calităților
Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a forma perechi și amintiți-le elevilor de Normele de cooperare ale grupului. Cereți-le elevilor să scrie în partea de sus a paginii de exersare din Jurnalul elevului propriile lor talente, abilități și calități. Acordați-le câteva minute pentru a realiza această sarcină, apoi cereți-le să facă schimb de jurnale cu partenerii lor. Spuneți-le să citească talentele, abilitățile și calitățile scrise de parteneri și să folosească informațiile respective pentru a scrie sau desena o scurtă biografie a partenerului. După ce elevii au terminat de scris/desenat biografiile, cereți-le să împărtășească cu clasa unele talente, abilități sau calități ale partenerului, înainte
de a înapoia Jurnalul partenerului/partenerei. Rezumați, accentuând ideea că talentele, abilitățile și calitățile noastre contribuie la succesul nostru la școală, la serviciu și în viață.
    26 Capitolul 2












































































   24   25   26   27   28