Page 27 - Demo
P. 27

                                                                                                                                                                                                                           Reflecție
Resurse de reflecție:
  Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a Jurnalul elevului, pagina 21 ceea ce au învățat în această lecție.
           Și ce dacă? Și acum?
Cum te simți atunci când alții îți recunosc talentele, abilitățile și calitățile?
Cum poți continua să recunoști talentele, abilitățile și calități ale altora?
Ce? Ce sunt talentele, abilitățile și calitățile?
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Cereți-le elevilor ca, pe parcursul săptămânii viitoare, să adune mesaje despre talentele, abilitățile și calitățile lor de la adulții speciali din viața lor: membrii familiei, profesori, personalul școlii sau membri ai comunității care-i cunosc. Încurajați elevii să împărtășească, cu cel puțin doi adulți speciali, biografiile lor de pe pagina Exersare din Jurnalul elevului. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Citiți pagina Exersare din Jurnalul elevului, pentru a vedea cât de bine au identificat aceștia propriile lor talente, abilități și calități și cât de bine au descris talentele, abilitățile și calitățile partenerilor lor.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a stabili cât de bine își evaluează elevii propriile lor talente, abilități și calități.
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 22
Ce sunt talentele, abilităţile și calităţile?
Cum te simţi atunci când alţii îţi recunosc talentele, abilităţile și calităţile?
Cum poţi continua să recunoști talentele, abilităţile și calităţile altora?
                   Lecţia 2 21
  Aplicare
22 Capitolul 2
Întreabă doi adulţi speciali din viaţa ta ce părere au despre talentele, abilităţile și calităţile tale.
                                            DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Exe󰇲󰇵l󰇮󰈇󰇯󰈝ă! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să scrie pe bilețele de hârtie exemple de talente, abilități și calități ale colegilor de clasă. Exemple: a fi de ajutor, a fi bun cu alții, a fi amuzant etc. Apoi organizați un joc în care elevii trebuie să extragă un bilețel care conține un talent, o abilitate sau calitate și să o mimeze. În acest fel, elevii vor avea mai mult exercițiu în a identifica talente, abilități și calități pe baza acțiunilor altor persoane.
Des󰇪󰇳󰈥a󰈄ă!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să deseneze un autoportret bazat pe talentele, abilitățile și calitățile identificate de colegii de clasă și de adulții speciali din viața lor. Pot desena o ilustrație similară imaginii baschetbalului și pot eticheta talentele, abilitățile și calitățile pe baza acțiunilor din desen.
Sc󰇶i󰇪! DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Permiteți-le elevilor să adauge dovezi concrete la ceea ce au scris în biografia partenerului/partenerei. De exemplu, pot găsi decupaje de ziar despre jocuri sportive pentru a dovedi talentele și abilitățile sportive, precum și calitățile de cooperare. Sau pot scrie o poveste despre o situație în care un coleg/o colegă i-a ajutat cu ceva ca dovadă a prieteniei lui/ei.
Ca󰇻tă in󰈇󰈢󰈦m󰈜ți󰇮!
ETAPA DE APLICARE. Încurajați elevii să caute alte citate care descriu talente, abilități sau calități pe care vor să le îmbunătățească. Ar putea găsi citate în cartea
lor preferată, într-un film sau cântec și apoi să scrie în ce mod cuvintele folosite exemplifică un punct forte pe care și-ar dori să-l aibă. Elevii pot crea un jurnal de citate, incluzând citatele adulților speciali, citatele găsite și oricare alte citate pe care vor să le adauge în timp.
Reflecţie
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre talente, abilităţi și calităţi.
           Lecția 2 27
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
Scrie numele adultului special: Mesajul adultului:
Scrie numele adultului special: Mesajul adultului:
Citește biografia ta și mesajele adulţilor speciali. Compară cum îţi vezi tu talentele, abilităţile și calităţile cu felul în care ţi le văd alţii. Ce au văzut alţii la tine, și tu nu ai văzut? Ce vezi tu la tine, dar alţii nu au văzut?



























































   25   26   27   28   29