Page 29 - Demo
P. 29

 Exemplificați descrierea încrederii în sine
Exemplificați identificarea sentimentelor caracteristice încrederii în sine spunând elevilor despre o persoană faimoasă (aleasă de dumneavoastră) care are un mod unic de a descrie încrederea în sine. Înainte de începerea orei, scrieți un citat pe tablă sau pe o coală de flipchart. Spuneți-le elevilor cine este persoana faimoasă și citiți textul cu voce tare. Faceți referire la definiția din dicționar a încrederii în sine, pentru a explica în ce mod descrie persoana faimoasă încrederea în sine. De exemplu, Theodore Roosevelt a spus odată: „Crede că poți și vei fi deja la jumătatea drumului.”
SPUNEȚI: Theodore Roosevelt a fost președintele Statelor Unite la începutul anilor 1900. Când a spus „Crede că poți și vei fi deja la jumătatea drumului.” se referea la felul în care încrederea în sine ajută o persoană să realizeze o sarcină. Vă amintiți că definiția din dicționar a încrederii de sine este „a crede în tine însuți; a crede în abilitățile tale”. Când Roosevelt a spus „crede că poți”, la acest lucru s-a referit. Dacă vom crede în noi, putem realiza orice. Când a spus „vei fi deja la jumătatea drumului”, a vrut să spună că încrederea în sine este primul pas în procesul de realizare a unei sarcini.
Conexiunea cu comunitatea
Încurajați elevii să organizeze un sondaj în care să ceară participanților să dea propria lor definiție pentru încrederea în sine și să povestească în ce mod arată oamenii că au încredere în sine. Elevii pot face sondajul în comunitatea în care locuiesc sau altă comunitate, în afara școlii sau familiei. După colectarea rezultatelor, cereți-le elevilor să creeze o prezentare despre modalitățile prin care oamenii arată că au încredere în
ei înșiși.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Încrederea în noi, îndemnându-i
pe elevi să aibă o conversație cu un membru al familiei, despre modalitățile în care acesta/aceasta arată că are încredere în sine la serviciu sau acasă.
Aplicații
interdisciplinare
MUZICĂ. Furnizațielevilorversurile cântecului I Have Confidence (Am încredere) din filmul Sound of Music (Sunetul Muzicii) și încurajați grupurile să memoreze cel puțin o strofă a cântecului. Cereți-le elevilor să scrie versuri originale în care să descrie propriile lor experiențe în ceea ce privește încrederea în sine, folosind aceeași melodie. Folosiți o versiune karaoke a cântecului și cereți-le elevilor să cânte versurile lor.
ARTELINGVISTICE. Cereți-le elevilor să aleagă un personaj din una dintre cărțile citite anul aceasta sau din cartea pe care o citesc acum. Îndemnați elevii să creeze o rețea de cuvinte care să cuprindă toate modalitățile prin care personajul ales arată că are încredere
în sine, pe parcursul cărții. Elevii pot menționa citate din carte, care descriu comportamentele sau atitudinile personajului în legătură cu încrederea în sine.
   Furnizați elevilor citate suplimentare despre încrederea în sine.
E ETAPA DE EXERSARE
Explicați activitatea numită descrierea încrederii în sine
  20 MINUTE
ACTIVITEA 2
  Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a organiza elevii în grupuri mici și amintiți-le de Normele de cooperare ale grupului. Cereți-le grupurilor să atribuie roluri de Lider, Arbitru și Colector. Explicați că elevii vor lucra în grupuri mici și vor crea un afiș mare pe o coală de flipchart, pentru a expune munca lor.
Elevii exersează descrierea încrederii în sine
Cereți-le elevilor să se gândească la modalități prin care oamenii din cultura română descriu încrederea în sine. Elevii se pot gândi la citate ale unor oameni faimoși, zicale, motto-uri sau versuri de cântece care descriu comportamente ale încrederii în sine. Cereți-le elevilor să explice mesajele lor prin prisma autoîncrederii și să menționeze cum poate o persoană să-și dezvolte încrederea în sine. Dați-i fiecărui grup o coală de flipchart și cereți-le să folosească imagini și culori pentru a ilustra mesajele încrederii în sine. Cereți Colectorului să expună afișele pe perete. Rezumați lecția, spunând elevilor că încrederea în sine este procesul de a crede în sine și în abilitățile proprii. Expuneți în clasă Proiectabilul Definiția încrederii în sine.
 Lecția 3 29












































































   27   28   29   30   31