Page 30 - Demo
P. 30

                                                                                                                                                                                                                         Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 23
Reflecție
Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Ce? Ce este încrederea în sine?
  2.3 Reflecţie ABILITĂŢI: încrederea în sine,
autoeficacitatea
Ce este încrederea în sine?
Ce înseamnă să ai încredere în tine?
Cum te va ajuta dezvoltarea încrederii în sine, atunci când realizezi o sarcină?
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 24
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre încrederea în sine.
                                      Și ce dacă? Și acum?
Ce ai învățat despre felul în care arătăm că avem încredere în noi înșine? Ce înseamnă să ai încredere în tine?
Pentru ce situații crezi că trebuie să-ți dezvolți încrederea în sine? Cum te va ajuta dezvoltarea încrederii în sine, atunci când realizezi o sarcină?
                                Lecţia 3
23
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Ide󰇳󰇺󰇮f󰇯󰈛ă! CONSOLIDARE
ETAPADEEXERSARE. Cereți-leelevilorsăspunăcumîșidauseamacândun coleg/o colegă se simte încrezător/încrezătoare în sine atunci când realizează anumite sarcini, cum ar fi practicarea unui sport sau utilizarea unui instrument muzical. Cereți-le să identifice detalii specifice, inclusiv expresii faciale și limbaj al corpului – acestea dezvăluie faptul că o persoană este încrezătoare în sine.
Joc 󰈧󰇪 󰈦󰈣l!
Ex󰇴u󰈡󰇪! DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să creeze un panou despre încrederea în sine, folosind fotografii sau imagini găsite pe internet. Cereți-le să găsească imagini cu expresii faciale sau limbaj al corpului care să reflecte încrederea în sine. Dacă elevii au talent la desen/pictură, pot să deseneze sau să picteze propriile imagini. Invitați un grup de elevi mai mici să-i viziteze pe elevii dumneavoastră și să asculte explicațiile lor, în legătură cu modalitățile prin care comportamentele care exprimă încrederea în sine ajută oamenii să realizeze sarcinile dorite.
In󰇹e󰈦v󰇮󰇼!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să întrebe alte persoane despre propria lor definiție a încrederii în sine. Spuneți-le să scrie articole scurte pe care să le publice într-o revistă numită „Voi reuși!” Faceți cópii ale acesteia, pentru ca elevii să le ducă acasă. Distribuiți cópii și în școală.
A
ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Cereți-le elevilor ca, pe parcursul săptămânii viitoare, să observe sarcinile pe care
le realizează cu încredere și sarcinile care sunt mai dificile și necesită dezvoltarea încrederii lor. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Pe măsură ce elevii creează afișele, observați cum interacționează membrii grupului și ascultați felul în care descriu încrederea în sine.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a determina cât de bine pot elevii evalua propria lor încredere în sine, în ceea ce privește îndeplinirea anumitor sarcini.
  Aplicare Observă în această săptămână sarcinile pe care le realizezi cu încredere în tine însuți/însăți și sarcinile
care sunt mai dificile și care necesită dezvoltarea încrederii tale.
Care sunt 1-2 sarcini pe care le-ai realizat în această săptămână și te-ai simţit încrezător în tine? Cum ţi-ai exprimat încrederea?
Care sunt 1-2 sarcini pe care le-ai realizat în această săptămână și care te-au provocat? Care este modalitatea prin care începi să-ţi dezvolţi încrederea în sine, pentru a realiza aceste sarcini?
24 Capitolul 2
                   ETAPA DE APLICARE. Cereț-le perechilor să se gândească la poziții ale corpului care exprimă încredere în sine. Cereți-le să joace jocul „Statuile încrederii în sine”, în care colegii stau nemișcați în pozițiile la care s-au gândit și un elev voluntar identifică respectivul comportament portretizat de către „statui”.
30 Capitolul 2
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
























































   28   29   30   31   32