Page 31 - Demo
P. 31

               DEZVOLTARE PERSONALĂ
2.4 Exactlațintă!
     COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoorganizarea
Stabilirea scopurilor este o parte importantă a procesului de învățare a autoorganizării. O persoană trebuie să-și cunoască bine scopul, pentru a-l îndeplini. Scopurile clare și bine definite ușurează calea spre succes.
 D E T A P A D E D E S C O P E R I R E 8 M I N U T E
Spuneți-le elevilor că astăzi vor învăța despre
abilitatea de a stabili scopuri. Definiți scopul ca
rezultatul sau realizarea spre care o persoană sau
un grup își direcționează eforturile. Subliniați
faptul că stabilirea scopurilor este o abilitate - cheie pentru elevi în îndeplinirea idealurilor și realizarea
a ceea ce își doresc, la școală sau în viață. Expuneți Proiectabilul de descoperire 2.4.1. Explicați-le că
își pot imagina scopul în centrul țintei și dacă se concentrează pe acest centru îi va ajuta să-și atingă scopul.
Legătura cu
lecția anterioară
A C T I V I T E A 1
      ABILITATE: stabilirea scopurilor
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 2.4.1 ✔ Proiectabilul de conectare 2.4.2 ✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E individual/grupuri mici A individual
    OBIECTIV
Elevii vor putea:
✔ stabili scopuri pentru acest an.
   2.4.1
                       SCOP
 © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
       2.4.2
Pașii pentru stabilirea scopului
                      lSpune exact ce vrei să realizezi. Întreabă-te cum vei ști când ţi-ai atins scopul.
lStabilește un termen-limită pentru realizarea scopului. Fii realist(ă)!
lCreează un plan pentru realizarea scopului. Stabilește ce ai de făcut pentru
a-ţi realiza scopul la termenul stabilit.
© petek arici. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
PROGRESUL Abilităților
ÎNTREBAȚI: Ce scop v-ați propus recent pentru voi? Cum l-ați îndeplinit? Ce obstacole ați întâmpinat în procesul de realizare a scopului?
Acordați-le câteva momente elevilor, pentru a se gândi la răspunsurile acestor întrebări. Apoi invitați-i să se ridice în picioare, să-și găsească un/o partener(ă) în partea opusă a clasei și să împărtășească cu acesta/aceasta scopurile, obstacolele și strădaniile pentru
a depăși respectivele obstacole. Cereți câtorva perechi să împărtășească strădaniile lor cu clasa. Aplaudați elevii pentru stabilirea scopurilor și pentru depășirea obstacolelor. Explicați-le că astăzi se vor concentra pe stabilirea unui scop pentru viitor și a procesului necesar pentru îndeplinirea lui.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Spuneți-le elevilor că procesul de îndeplinire a unui scop implică mulți factori,
indiferent cât de mare sau mic e scopul propus.
Introduceți activitatea de stabilire a unui scop
Expuneți Proiectabilul de conectare 2.4.2 și spuneți elevilor că pot găsi aceste informații și în Jurnalul elevului.
Explicați următorii pași:
• Spune exact ce vrei să realizezi. Întreabă-te cum vei ști când ți-ai atins scopul.
• Stabilește un termen-limită pentru realizarea scopului. Fii realist(ă)!
• Creează un plan pentru realizarea scopului.
Stabilește ce ai de făcut, pentru a-ți realiza scopul la termenul stabilit.
Spuneți-le elevilor că uneori ne propunem scopuri mari, iar alteori scopuri mici. Subliniați faptul că acești pași pot fi folosiți pentru orice tip de scopuri.
    Lecția 4 31
 ANUL TRECUT, elevii au înțeles și au folosit motivația intrinsecă și extrinsecă.
 ANUL ACESTA, elevii lucrează în grupuri mici, pentru a-și stabili propriile scopuri.
 ANUL VIITOR, elevii vor recunoaște diferite modalități prin care oamenii definesc succesul și opțiunile pozitive.
P
Pl
la
a󰇳
󰇳󰇮
󰇮󰈆󰈆󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇪󰇪
Activitate de conectare
Activitate de descoperire
 




































   29   30   31   32   33