Page 32 - Demo
P. 32

  Conexiunea cu comunitatea
Cereți clasei să lucreze împreună cu
o altă clasă, pentru a crea o hartă la scară mare a unei călătorii faimoase
din punct de vedere istoric, precum cea a lui Marco Polo, Christopher Columb sau Ferdinand Magellan. Prima dată, spuneți elevilor să scrie scopul exploratorului, cu litere mari, pe o coală de flipchart și apoi să ilustreze călătoria în așa fel, încât ilustrația să demonstreze cum și-a atins acesta scopul. Expuneți afișul în cantină sau într-o zonă comună din școală.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită O ieșire cu scop. Cereți-le elevilor să stabilească împreună cu membrii familiei o ieșire, cum ar fi un picnic în parc sau o excursie scurtă. Cereți-le să stabilească un scop pentru ieșirea lor și să planifice cum vor îndeplini respectivul scop.
Aplicații
interdisciplinare
CONSILIERE ȘI
ORIENTARE. Cereți-le elevilor să
se gândească la răspunsuri pentru întrebarea Ce vreți să deveniți când creșteți? Cereți-i fiecărui elev să creeze o țintă care să aibă în mijloc o carieră, aceasta reprezentând scopul propus. Încurajați elevii să le pună pe perete acasă, pentru a avea la vedere ambițiile profesionale în fiecare zi. În fiecare an, ei se pot răzgândi în ceea ce privește ținta carierei, conform intereselor și abilităților în curs de dezvoltare.
STUDIISOCIALE. Spuneți-le elevilor să caute informații despre o călătorie faimoasă, cum ar fi prima navigare în jurul lumii a lui Magellan sau prima expediție reușită a lui hillary pe muntele Everest. Cereți-le elevilor să-și imagineze că ei sunt liderii expediției și să scrie un scop din această perspectivă. Apoi, cereți-le să împărtășească scopurile lor cu restul clasei.
Exemplificați stabilirea scopurilor
Spuneți-le elevilor că acum veți exemplifica stabilirea unui scop pe termen lung și unul pe termen scurt, folosind Pașii pentru stabilirea scopurilor. Explicați-le că un scop pe termen lung este mai complex și realizarea lui necesită o perioadă mai lungă, decât a unui scop pe termen scurt. Iată două exemple:
SPUNEȚI: Voi începe cu scopul complex. Pasul 1: „Spune exact ce vrei să realizezi.” Vreau să cumpăr o casă nouă. Cum voi ști că am realizat lucrul acesta? Voi ști atunci când banca îmi spune că o dețin, că locuința este a
mea. Pasul 2: „Stabilește un termen-limită pentru realizarea scopului.” Îmi va lua un an să-mi ating scopul. Pasul 3: „Creează un plan pentru realizarea scopului.” Voi scrie exact ce caut, voi determina bugetul, mă voi decide asupra locației, voi contacta un agent imobiliar și vom vizita case de vânzare, voi căuta case de vânzare și pe internet, voi găsi una care-mi place și mă voi duce la bancă pentru a lua un împrumut.
SPUNEȚI: Iată un exemplu pentru un scop minor. Pasul 1: Vreau să fac curățenie și să-mi reorganizez dulapurile. Pasul 2: Vreau să termin această sarcină în cel mult două săptămâni, începând de astăzi. Pasul 3: Trebuie să stabilesc cu ce dulap încep, să decid ce lucruri voi păstra, ce voi arunca, cui să donez lucrurile în stare bună, dar de care nu mai am nevoie, și să stabilesc un orar zilnic al sarcinilor de curățenie, până când toate sarcinile sunt realizate.
ÎNTREBAȚI: Care este beneficiul stabilirii unui scop mai complex? Dar al unui scop mai mic?
   Spuneți-le elevilor că acum au șansa de a-și stabili un scop minor.
E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea de stabilire a scopurilor
  20 MINUTE
ACTIVITEA 2
 Spuneți-le elevilor că vor lucra în grupuri mici, pentru a stabili propriile lor scopuri minore. Explicați-le că scopurile trebuie să se refere la ceva ce vor să realizeze la școală.
Elevii exersează stabilirea scopurilor
Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a împărți elevii în grupuri mici și amintiți-le de Normele de cooperare ale grupului. Numiți Lideri și Arbitri, pentru fiecare grup. Spuneți-le elevilor să recapituleze pașii de stabilire a scopurilor de pe pagina Exersare din Jurnalul elevului. Cereți-le elevilor să scrie un scop propriu, folosind propozițiile de pe pagina Exersare. Apoi, cereți elevilor să-și scrie scopul
în centrul țintei. După ce au scris scopurile, cereți grupurilor să împărtășească și
să discute scopurile lor și pașii necesari realizării acestora. Monitorizați grupurile, pentru a vă asigura că scopurile lor individuale sunt specifice și realiste. Rezumați, spunând că pașii pentru stabilirea scopurilor, stabilirea termenului limită și planificarea reprezintă o abilitate care-i va conduce pe calea succesului la școală și în viață. Expuneți Proiectabilul Pașii pentru stabilirea scopului.
 32 Capitolul 2







































































   30   31   32   33   34