Page 34 - Demo
P. 34

                                               DEZVOLTARE PERSONALĂ
2.5 Vreausă-miatingscopul!
Învățarea automotivației este cheia succesului. Identificarea unui scop și planificarea sunt primii pași, dar adevărata motivație vine din convingerea unei persoane că poate să-și atingă scopul.
     COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoorganizarea
D E T A P A D E D E S C O P E R I R E 8 M I N U T E
Spuneți-le elevilor că astăzi vor învăța despre abilitatea de automotivație, pentru a-și îndeplini scopurile. Subliniați faptul că automotivația izvorăște din interiorul nostru, dar și din sprijinul acordat de
Legătura cu
lecția anterioară
A C T I V I T E A 1
      ABILITATE: automotivația
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 2.5.1 ✔ Proiectabilul de conectare 2.5.2 ✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E perechi A individual
        2.5.1
                 Ce anume te motivează să atingi ţinta?
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
       OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ înțelege că motivația este o parte importantă a succesului;
✔ înțelege că lipsa motivației reprezintă un obstacol în atingerea scopurilor proprii.
cei din jurul nostru. Este calitatea care evidențiază
oamenii care depășesc obstacole și își îndeplinesc
visurile, indiferent de ce se întâmplă în viața lor.
Expuneți Proiectabilul de descoperire 2.5.1.
Cereți-i unui voluntar să interpreteze un joc scurt cu
dumneavoastră. Alegeți trei locuri din clasă, de unde să aruncați o hârtie mototolită. Spuneți-le elevilor că scopul este să loviți centrul țintei, cu ajutorul hârtiei mototolite. Spuneți-i clasei să încurajeze colegul/colega voluntar/ă când este rândul său să arunce la țintă, dar să rămână tăcuți atunci când este rândul dumneavoastră. Încercați să loviți ținta de trei ori, ținând cont de falptul că jucați împotriva unui copil. Când ați terminat jocul, discutați motivele posibile pentru care oricare dintre voi sau amândoi ați eșuat să nimeriți ținta.
ÎNTREBAȚI: Cum credeți că încurajarea voastră pozitivă a influențat abilitatea colegului vostru/colegei voastre de a nimeri ținta? Cum credeți că tăcerea voastră m-a influențat pe mine?
Confirmați că, având alături pe cineva care ne încurajează, acesta ne motivează, să facem tot ce ne stă în putință. Dar este, de asemenea, important să ne automotivăm, atunci când cei din jur nu ne sprijină. Cereți-le elevilor să ridice mâna, dacă își doresc cu adevărat să nimerească ținta (să-și atingă scopul lor).
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Amintiți-le elevilor cum s-au simțit în legătură cu atingerea țintei (scopului) în timpul activității de Descoperire. Definiți motivația ca act de a da cuiva un motiv pentru a face ceva.
  PROGRESUL Abilităților
motivație:
 Introduceți cele două tipuri de motivație
Expuneți Proiectabilul de conectare 2.5.2 și spuneți elevilor că găsesc informațiile și în Jurnalul elevului. Explicați că motivația vine din două surse. Definiți cele două tipuri de
   • motivația intrinsecă —un motiv sau o dorință interioară (generată de sursele interne ale persoanei) de a face ceva;
• motivația extrinsecă — un motiv sau o dorință exterioară (generată de sursele externe ale persoanei) de a face ceva.
  2.5.2
2
2
2
2
Deiniţiile motivaţiei
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                        motivaţia intrinsecă —un motiv sau o dorinţă interioară (generată de surse interne ale persoanei) de a face ceva
motivaţia extrinsecă —un motiv sau o dorinţă exterioară (generată dinspre surse externe către persoană) de a face ceva
                  ANUL TRECUT, elevii au demonstrat abilitatea de a stabili și de a îndeplini scopuri.
 ANUL ACESTA, elevii învață despre motivația intrinsecă
și extrinsecă și influența lor asupra abilității de îndeplinire a scopurilor.
 ANUL VIITOR, vor recunoaște caracteristicile scopurilor eficiente și vor descrie/vor utiliza procesul de stabilire a scopurilor.
34 Capitolul 2
P
󰇮󰈆󰈆󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇪󰇪
Pl
la
a
󰇳
󰇳󰇮
Activitate de conectare
Activitate de descoperire
 



































   32   33   34   35   36