Page 35 - Demo
P. 35

 Amintiți-le elevilor de activitatea de Descoperire în care încurajarea lor l-a făcut pe colegul/a făcut-o pe colega lor să se simtă bine și l-a ajutat/a ajutat-o să lovească ținta. Explicați că încurajarea este un exemplu de motivație extrinsecă, pentru că motivul sau dorința de a reuși este generată de surse externe persoanei care realizează sarcina. Explicați că motivarea intrinsecă este foarte importantă pentru că uneori este ușor să credem că nu putem realiza o sarcină bine. Aceste gânduri negative dăunează abilității noastre de a realiza o sarcină. Putem depăși aceste gânduri negative transformându-le în gânduri pozitive care să ne motiveze. Cu alte cuvinte, ne putem automotiva prin gândirea pozitivă. Aceasta este motivația intrinsecă.
Exemplificați transformarea gândurilor negative în gânduri
motivaționale
Exemplificați transformarea gândurilor negative în gânduri motivaționale, folosind un exemplu asemănător cu cel de mai jos:
SPUNEȚI: Imaginați-vă că sunt elev(ă). Voi juca într-un meci de fotbal important și sunt puțin îngrijorat(ă) că voi face parte din echipa principală. Îmi spun că merit să fac parte din această echipă și, cu cât exersez mai mult, cu atât voi fi mai bun(ă) și mă voi simți mai încrezător/încrezătoare. Pot spune lucrul acesta cu voce tare, sau în gând.
Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le elevilor să întrebe un absolvent/student cum s-a automotivat acesta pentru a studia. Încurajați elevii să discute obstacolele și provocările înfruntate de absolvent/student, felul în care le-a depășit și care a fost/este motivația fundamentală.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Să ne motivăm! Amintiți-le elevilor că toată lumea întâmpină obstacole. Încurajați-i să întrebe un membru al familiei ce face el/ea, pentru a fi motivat când
are de făcut o sarcină dificilă. Cereți-le elevilor să explice diferența dintre motivația intrinsecă și cea extrinsecă. Cereți-le, de asemenea, ca împreună cu membrul familiei, să creeze un plan de sprijin folosind motivația extrinsecă atunci când e nevoie.
Aplicații
interdisciplinare
STUDII SOCIALE. Cereți-le elevilor să aleagă un oraș sau un loc pe care vor să-l viziteze, dacă banii și timpul nu ar fi o problemă. Cereți-le să găsească o hartă a respectivului loc și a zonei înconjurătoare. Spuneți-le să deseneze o țintă, în centrul căreia să fie locul ales, și apoi să scrie, pe cercurile din jurul țintei, pașii pe care trebuie să-i urmeze pentru a-și atinge scopul.
MATEMATICĂ. Cereți-le elevilor să se gândească la un lucru scump pe care vor să-l aibă. Spuneți-le să-și imagineze că au o slujbă cu jumătate de normă pe salariu. Cereți-le să calculeze cât timp le-ar lua să câștige destui bani pentru
a cumpăra lucrul pe care și-l doresc, luând în considerare un impozit de
5% și alte cheltuieli. Cereți-le elevilor
să reflecteze asupra motivației de a cumpăra lucrul respectiv. Încă și-l mai doresc? Merită lucrul respectiv costurile și timpul necesar achiziționării? Introduceți analiza cost-beneficiu și cereți-le elevilor să folosească acest concept pentru a reconsidera dorința lor în ceea ce privește achiziționarea lucrului respectiv.
   E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea numită Motivația
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
    Spuneți-le elevilor că vor exersa în perechi transformarea gândurilor negative în gânduri motivaționale.
Elevii exersează motivația
Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a împărți elevii în perechi și amintiți-le de Normele de cooperare ale grupului. Cereți-le să citească propozițiile negative de pe pagina Exersare din Jurnalul elevului. Apoi, cereți perechilor să rescrie fiecare propoziție negativă ca propoziție pozitivă, motivațională. Invitați voluntari care să împărtășească propozițiile pozitive cu clasa. Rezumați, spunând că elevii vor beneficia învățând să se automotiveze, folosind gândirea pozitivă și bazându-se pe oamenii care îi ajută să-și atingă scopurile. Expuneți în clasă Proiectabilul Definițiile motivației.
 Lecția 5 35











































































   33   34   35   36   37