Page 37 - Demo
P. 37

          DEZVOLTARE PERSONALĂ
2.6 Măconcentrezpeemoții!
     COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoconștientizarea
Emoțiile pot influența interacțiunile zilnice în mod pozitiv sau negativ. Acceptarea emoțiilor proprii este o parte importantă a dezvoltării autoconștientizării.
D ETAPA DE DESCOPERIRE
8 MINUTE
Legătura cu
lecția anterioară
ACTIVITEA 1
      ABILITATE: identificarea emoțiilor
MATERIALE
✔ Proiectabilul de conectare 2.6.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Cartonașe
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/individual/perechi
C toată clasa
E individual/grupuri de trei elevi A
individual
    OBIECTIV
Elevii vor putea:
✔ identifica, înțelege și numi emoții
pentru o varietate de situații și vor descrie cum influențează acestea comunicarea.
   PROGRESUL Abilităților
ANUL TRECUT, elevii au descris o varietate de emoții în situații de zi cu zi și au învățat că toate emoțiile, chiar și cele dificile, sunt experiențe de învățare care ajută la dezvoltarea personală.
Anunțați-i pe elevi că astăzi vor învăța abilitatea de identificare a emoțiilor care apar în situații diferite. Spuneți-le că învățarea identificării și înțelegerii emoțiilor, precum și influența lor asupra corpului și a gândurilor ajută la dezvoltarea autoconștientizării. Acceptarea unei game variate de emoții oferă profunzime vieții noastre. Cereți-le elevilor să menționeze cuvinte care exprimă emoții. În timp ce elevii oferă răspunsuri, scrieți pe tablă o listă de cuvinte care exprimă emoții. Apoi cereți-le să definească cuvântul emoție. Explicați că emoțiile și sentimentele sunt cuvinte care exprimă reacțiile emoționale și mentale ale oamenilor, în legătură cu lumea din jurul lor.
Împărtășiți următorul scenariu cu elevii:
SPUNEȚI: Imaginați-vă că tocmai ați aflat că nu ați fost acceptați într-o echipă sau în clubul de teatru al școlii, din care v-ați fi dorit să faceți parte. Vă simțiți descurajați. Mai târziu, aflați că ați luat nota 10 la un test de matematică. Vă simțiți mai fericiți acum. După terminarea orelor la școală, descoperiți că v-ați pierdut caietul de teme. Vă simțiți frustrați. Când ajungeți acasă, cățelul vostru este fericit să vă vadă. Vă simțiți mai bine. Un prieten vă invită la un eveniment special și vă simțiți recunoscători.
ÎNTREBAȚI: Ce observați în legătură cu emoțiile? De ce este important să putem identifica și accepta emoțiile, pe măsură ce le simțim?
Spuneți-le elevilor că natura emoțiilor este în constantă schimbare, depinzând de o varietate de situații. Explicați că este important ca elevii să identifice, să înțeleagă și
să numească emoțiile, pentru a putea observa aceste schimbări și pentru a le accepta
ca parte normală a vieții zilnice. Explicați-le că vor identifica în ce mod se simt acum. Distribuiți cartonașe fiecărui elev. Cereți-le să-și scrie numele pe cartonaș. Apoi cereți-le să scrie un cuvânt care descrie cum se simt acum. Cereți-le să se ridice în picioare și să-și găsească un partener cu care nu au mai lucrat în ultima vreme, să-și spună numele și să descrie cum se simt în acest moment. Exemplu: „Salut! Numele meu este Paul și sunt mulțumit!”
  C ETAPA DE CONECTARE
Amintiți-le elevilor că emoțiile lor pot transmite mesaje către oamenii din jur.
Introduceți activitatea de identificare,
înțelegere și numire a emoțiilor
Expuneți Proiectabilul de conectare 2.6.1. Explicați că toate emoțiile sunt naturale și că este important să le identificăm, să le înțelegem și să le numim, pentru a fi exprimate într-o manieră folositoare. Împărtășiți următoarele informații cu elevii:
Exprimarea emoțiilor
• Identifică faptul că simți o emoție.
• Înțelege impactul pe care l-ar putea avea asupra corpului și a gândurilor tale.
• Numește emoția – găsește un cuvânt sau o expresie care o descrie. Lecția 6 37
   10 MINUTE
INSTRUCȚIUNE
     2.6.1
Exprimarea emoţiilor
                      l Identifică faptul că simţi o emoţie.
l Înţelege impactul pe care l-ar putea avea asupra corpului
și gândurilor tale.
l Numește emoţia – găsește un cuvânt sau o expresie care o descrie.
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
  ANUL ACESTA, elevii învață
să identifice, să înțeleagă și să numească emoțiile și impactul lor asupra corpului și a gândurilor.
 ANUL VIITOR, elevii vor învăța să identifice și să numească emoții tipice adolescenței.
P
Pl
la
󰇮󰈆󰈆󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇪󰇪
a
󰇳
󰇳
󰇮
Activitate de conectare
 

































   35   36   37   38   39