Page 36 - Demo
P. 36

                                                                                                                                                                                                     Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 31
Reflecție
Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Ce? Ce este motivația intrinsecă și motivația extrinsecă? Și ce dacă? Cum este să fii motivat pozitiv?
Cum te ajută motivația pozitivă să-ți realizezi scopurile? În ce situații poți folosi motivația pozitivă?
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Invitați elevii ca, pe parcursul săptămânii viitoare, să se gândească la un scop personal și să acorde atenție motivației intrinseci și extrinseci. Cereți-le să scrie despre o experiență în care și-au atins scopul datorită motivației intrinseci și despre o experiență în care și-au atins scopul datorită motivației extrinseci. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Citiți pagina Exersare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine înțeleg ei relația dintre motivație și reușita realizării unui scop.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a vedea cât de bine recunosc ei motivația intrinsecă și extrinsecă, în viața de zi cu zi.
  Reflecţie
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre motivaţie.
            Ce este motivaţia intrinsecă și motivaţia extrinsecă?
Cum este să fii motivat pozitiv?
Cum te ajută motivaţia pozitivă să-ţi realizezi scopurile?
                                                      Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 32
Lecţia 5 31
Și acum?
  Aplicare Gândește-te săptămâna aceasta la un scop personal și la motivaţia intrinsecă și extrinsecă
Scopul meu personal este:
Afirmaţia motivaţională intrinsecă a fost:
Un exemplu de ajutor pe care l-am obţinut de la alţii a fost:
32 Capitolul 2
care te-au ajutat.
                DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Îm󰇴ăr󰇹ășește! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Formați perechi și cereți fiecărui elev să identifice un scop pe care să-l scrie apoi pe o hârtie. Cereți-le elevilor să facă schimb de hârtii și
să scrie mesaje motivaționale, pentru a-și motiva partenerul/partenera. Cereți-le să discute cum s-au simțit scriind mesaje motivaționale pentru partenerii/partenerele lor. A fost ușor sau greu?
Pla󰇳󰇮󰈆󰇯că!
ETAPA DE APLICARE. Folosind mesajele motivaționale scrise de parteneri, cereți-le elevilor să creeze un plan motivațional care include atât motivația intrinsecă, cât și pe cea extrinsecă, pentru îndeplinirea scopului lor.
Cre󰇪󰈜󰈃ă o 󰇪x󰇴󰈣󰈄iți󰇪! DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să creeze o expoziție despre un scop pe care clasa sau școala speră să-l îndeplinească ca grup, cum ar fi planificarea unei petreceri. Cereți-le să scrie scopul și pașii necesari realizării lui. Încurajați elevii să se gândească la modalități de a motiva clasa sau școala, atât intrinsec cât și extrinsec. Apoi cereți-le să creeze o expoziție pentru clasă sau pentru școală.
Ia 󰇻n 󰇯󰇳󰇺er󰇽󰇮󰇼 u󰈡󰇪󰇯 pe󰇶󰈤󰈢󰈜ne!
ETAPA DE APLICARE. Încurajați elevii să ia un interviu unei persoane din școală, care a fost recunoscută public pentru realizările sale. Cereți-le elevilor să scrie întrebările despre ce anume a motivat persoana respectivă și care sunt afirmațiile pozitive pe care le-a folosit la aceasta pentru realizarea scopului său.
      36 Capitolul 2
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?



























































   34   35   36   37   38