Page 38 - Demo
P. 38

  Conexiunea cu comunitatea
Explicați-le elevilor că pot învăța multe lucruri din înțelepciunea celor mai în vârstă. Spuneți-le elevilor că, deși evenimentele povestirii sunt importante, sentimentele spun adeseori mai multe despre povestire și povestitor. Cereți-le să aleagă
un membru al comunității și să-l întrebe cum era clasa a V-a pentru
el. Încurajați elevii să se concentreze pe ce transmite povestirea, și atât pe sentimentele povestitorului cât și pe ale lor. Spuneți-le elevilor ca, la finalul povestirii, să reflecteze asupra a cel puțin trei sentimente identificate.
Conexiunea cu familia
Cereți-le elevilor să creeze împreună cu membrii familiei o axă cronologică a emoțiilor pe care să indice cu precizie emoțiile lor în cursul unei zile. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Axa cronologică a emoţiilor.
Aplicații
interdisciplinare
ARTE. Încurajațieleviisăsegândească la utilizarea măștilor în teatru, arte sau în culturi diferite. Arătați-le elevilor câte o imagine a unei măști de comedie și tragedie greacă. Invitați elevii să creeze propriile lor măști, care portretizează diferite sentimente.
EDUCAȚIETEHNOLOGICĂ. Invitați elevii să se gândească la modul cum sunt ilustrate emoțiile în această eră tehnologică. Cereți-le elevilor să aleagă emoticoane și să identifice emoțiile ilustrate de fiecare emoticon. Cereți-le apoi să creeze personaje animate, care să ilustreze diferite emoții.
Acceptați toate răspunsurile lor, inclusiv ideea că proiectele le cauzează stres sau preocupare.
Exemplificați identificarea, înțelegerea și numirea emoțiilor
Folosiți un exemplu propriu pentru a exemplifica identificarea, înțelegerea și numirea emoțiilor și impactul avut asupra corpului și gândurilor dumneavoastră.
SPUNEȚI: Ieri am avut un amestec de emoții. M-am trezit mai târziu decât voiam și m-am simțit stresat(ă) că nu ajung la timp la școală. Corpul meu era rigid și mintea mea era în viteză. Mergeam spre școală, când am văzut un șofer care trimitea mesaje în timp ce conducea și m-am simțit furios/furioasă. Aveam dinții încleștați și strigam în gând la el. Apoi, când am ajuns la școală, un alt profesor mi-a dat niște vești foarte bune în legătură cu un elev și m-am simțit foarte fericit(ă). Zâmbeam și m-am relaxat. Ora a decurs bine, așa
că m-am simțit împlinit(ă) și entuziasmat(ă). Un elev a făcut un joc de rol
în timpul orei și m-am simțit dezamăgită. Umerii mi-erau lăsați și m-am învinovățit pentru prestația lui. După școală, un coleg m-a ajutat cu ceva
și m-am simțit recunoscător/recunoscătoare. Am ascultat muzică relaxantă înainte să merg la culcare și m-am simțit calmă și împăcată cu mine însămi.
Faptul că putem să identificăm, să înțelegem și să numim emoțiile ne ajută să ne cunoaștem pe noi înșine, să acordăm atenție stării corpului și gândurilor noastre și să acceptăm normalitatea schimbării emoțiilor ca răspuns la varietatea de experiențe din viața noastră.
   E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea Desenarea emoțiilor
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
   Spuneți-le elevilor că vor avea oportunitatea de a arăta modul în care identificarea, înțelegerea și numirea emoțiilor lor îi poate ajuta să se cunoască și să cunoască experiențele pe care le au. Explicați-le că vor numi o emoție, vor desena o imagine și vor scrie ce simt.
Elevii exersează identificarea, înțelegerea și numirea emoțiilor
Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a forma grupuri de trei elevi și amintiți-le elevilor de Normele de cooperare ale grupului. Cereți-le să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare. Explicați-le că vor identifica și vor numi două emoții pe care le-au simțit astăzi și vor desena o imagine a felului în care au simțit emoțiile respective (postura corpului și gânduri). Apoi vor împărtăși desenul cu grupul lor.
Rezumați, spunându-le elevilor că identificarea, înțelegerea și numirea emoțiilor îi ajută să se cunoască pe ei înșiși și să accepte cursul normal al emoțiilor, precum și impactul acestora asupra corpului și a gândurilor. Expuneți Proiectabilul Exprimarea emoțiilor în clasă.
 38 Capitolul 2









































































   36   37   38   39   40