Page 39 - Demo
P. 39

                                                                                                      Reflecție
Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 34
    Ce? Și ce dacă? Și acum?
Ce înseamnă cuvintele emoții și sentimente?
Cum te afectează sentimentele?
Cum te va ajuta capacitatea de a ști să-ți identifici emoțiile?
                                       A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Invitați elevii ca, pe parcursul săptămânii viitoare, să completeze tabelul de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru 2-3 emoții. Pentru fiecare emoție în parte cereți elevilor să o numească, să spună ce impact are asupra corpului și să scrie orice gânduri generate de aceasta. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Folosiți desenele elevilor de pe pagina Exersare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine pot explica ce comunică prin emoțiile lor.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Tabelul emoțiilor de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului poate fi utilizat pentru a evalua cât de bine pot elevii identifica emoțiile și felul în care acestea le afectează corpul și gândurile.
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 35
Reflecţie
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre emoţii.
  Ce înseamnă cuvintele emoţii și sentimente?
Cum te afectează sentimentele?
                        De ce e folositor să știi să identifici emoţiile?
                34 Capitolul 2
  Aplicare În tabelul emoţiilor de mai jos, identifică și scrie 2-3 emoţii în coloana stângă, descrie impactul emoţiei asupra corpului și scrie un
gând pe care l-ai avut.
 Emoţie
   Cum se simte fizic
   Ce gând ai avut
            Lecţia 6 35
  DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Găsește 󰈢 󰇷󰈣󰇱uți󰇪! CONSOLIDARE ETAPA DE EXERSARE. Încurajați elevii să exploreze diferența dintre o scuză
și o explicație. Formați perechi și cereți-le să creeze un scenariu cu două răspunsuri diferite. Într-un scenariu, elevii furnizează o scuză, iar în celălalt elevii folosesc abilitățile învățate pentru a furniza o explicație a emoției și o soluție.
Cre󰇪󰈜󰈃ă!
DEZVOLTARE
Invitați elevii să se gândească la felul în care exprimarea emoțiilor s-a schimbat de-a lungul istoriei. Încurajați-i să se gândească
în ce mod genul și cultura influențează așteptările și exprimarea emoțiilor. Cereți-le să creeze un raport simplu despre istoria exprimării emoțiilor, pe care apoi să-l împărtășească cu clasa. Raportul poate lua forma unei poezii sau a unui desen.
Ob󰇷e󰈦vă!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să analizeze expuneri de emoții în cultura populară. Cereți-le să aleagă 1-2 programe TV și să ia notițe în legătură cu exprimarea emoțiilor. Încurajați-i să urmărească, în special, felul și contextul în care emoțiile sunt exprimate, precum și scopul lor în povestire.
      ETAPA DE APLICARE. Încurajați elevii să creeze afișe care să fie apoi expuse în clasă, detaliind diferența dintre o scuză și o explicație. Cereți-le să includă pașii necesari formării unei explicații adecvate și unei soluții.
Ex󰇴󰈦imă!
ETAPA DE EXERSARE.
Lecția 6 39
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
























































   37   38   39   40   41