Page 41 - Demo
P. 41

 Explicați-le că este normal să ne simțim supărați sau dezamăgiți de noi, dar discuția pozitivă cu noi înșine ne va ajuta să mergem mai departe.
Exemplificați folosirea Discuției pozitive cu noi înșine
Exemplificați cum folosiți Discuția pozitivă cu noi înșine, împărtășind o poveste în care
ați depășit o situație dificilă.
SPUNEȚI: Haideți să ne imaginăm că sunt elev(ă) și întâmpin greutăți la materia Studii sociale. Deși am muncit din greu să iau note mari, tot uit să-mi predau tema la termen.
SPUNEȚI: Am două opțiuni: prima ar fi aceea că pot să folosesc discuția negativă cu mine: „Sunt stupid(ă). Nu-mi amintesc niciodată nimic. Voi lua note mici acum. Numai lucruri rele mi se întâmplă!”
SPUNEȚI: A doua ar fi că pot să folosesc Discuția pozitivă cu mine: „Trebuie să-mi amintesc să-mi pun tema în ghiozdan. Voi vorbi mâine cu profesoara, să vedem ce pot face. Trebuie să depun mai mult efort pentru a merge mai departe. Totul va fi bine!”
Spuneți-le elevilor că, folosind Discuția pozitivă cu noi înșine ne validăm sentimentele și găsim inspirația de a acționa.
Conexiunea cu comunitatea
Explicați-le elevilor că toată lumea
are propriul mod de a folosi discuția pozitivă cu sine. Cereți-le elevilor să întrebe membri ai școlii și ai comunității locale care sunt cuvintele lor pentru discuția pozitivă cu sine. Cereți-le să facă o listă cu termenii automotivanți și să-l ilustreze prin desen pe cel pe care îl preferă.
Conexiunea cu familia
Invitați elevii să scrie mesaje pozitive pe bucăți mici de hârtie sau pe post-it-uri și să le expună prin casă. Amintiți-le elevilor că acest lucru se presupune
a fi o surpriză și ar trebui ca ei să se gândească în ce mod să le expună fără știrea părinților. Cereți-le elevilor să reflecteze asupra experienței și asupra reacțiilor membrilor familiei. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Pentru că așa zic/ vreau eu!
Aplicații
interdisciplinare
MUZICĂ. Spuneți-le elevilor că emoțiile adesea îi motivează pe marii compozitori. Invitați-i să caute cântece al căror titlu denumesc emoții. Cereți-le să aleagă un cântec potrivit pentru vârsta lor și să deseneze o imagine a emoției menționată în cântec.
ARTELINGVISTICE. Furnizați-le elevilor o carte de poezii sau cereți-le să caute poezii populare pe internet. Încurajați-i să caute teme și emoții comune în poezie. Care emoție este menționată/folosită cel mai des?
De ce crezi că această emoție este menționată/folosită cel mai des? Variază emoțiile în funcție de perioadă? Cereți-le elevilor să reflecteze asupra acestor întrebări.
   E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea Discuția pozitivă
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
    Spuneți-le elevilor că au oportunitatea acum de a lucra pe grupe, pentru a aplica Discuția pozitivă cu ei înșiși în diferite scenarii.
Elevii exersează discuția pozitivă cu ei înșiși
Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a forma grupuri de cel puțin cinci elevi și amintiți-le de Normele de cooperare a grupului. Numiți un Lider, un Secretar, un Reporter, un Arbitru și un Colector pentru fiecare grup.
Scrieți următoarele scenarii pe tablă:
• Mama Anei se recăsătorește, iar acum Ana trebuie să împartă camera cu noua ei soră vitregă.
• Kyle nu a fost acceptat în echipa de fotbal a școlii.
• Grace are emoții să participe la selecția pentru piesa de teatru.
Spuneți-le elevilor că trebuie să citească fiecare scenariu cu atenție și apoi să folosească următoarele întrebări pentru a le ghida discuția:
• Cum se simte persoana din scenariul tău?
• Scrie un exemplu de Discuție pozitivă cu sine pentru această situație.
• Cum crezi că se va simți persoana, după o discuție pozitivă cu sine însuși/însăși?
Spuneți Liderului să conducă discuția, Arbitrului să se asigure că grupul termină la timp, Secretarului să ia notițe în numele grupului, Reporterului să împărtășească cu clasa ideile grupului, iar Colectorului să predea notițele.
Rezumați lecția, spunându-le elevilor că Discuția pozitivă cu sine le dă puterea de a transforma emoțiile dificile în emoții pozitive. Expuneți în clasă Proiectabilul Pot face lucrul acesta!
 Lecția 7 41































































   39   40   41   42   43