Page 43 - Demo
P. 43

       DEZVOLTARE PERSONALĂ
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoconștientizarea Autoorganizarea
2.8 Gândireapozitivăconduce la îndeplinirea scopurilor
          ABILITĂȚI: gestionarea emoțiilor, identificarea emoțiilor, controlul impulsurilor, autodisciplina
MATERIALE
✔ Proiectabilul de conectare 2.8.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Post-it-uri
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E grupuri mici A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ descoperi cum gândurile și acțiunile pozitive le influențează emoțiile;
✔ folosi strategii de succes pentru a reuși să-și realizeze scopurile.
           PROGRESUL Abilităților
Datorită abilităților dobândite în această unitate, elevii pot folosi gândirea pozitivă și pot lua decizii pozitive care le vor permite să-și îndeplinească scopurile cu succes.
D E T A P A D E D E S C O P E R I R E 8 M I N U T E Legătura cu lecția anterioară A C T I V I T E A 1
Spuneți-le elevilor că astăzi vor învăța abilitatea de a-și regla emoțiile, înțelegând legătura dintre gânduri, acțiuni și emoții. Vor învăța cum să folosească această abilitate pentru a-și îndeplini scopurile, pentru că emoțiile pot adeseori reprezenta obstacole în acest proces.
Scrieți următoarele cuvinte pe tablă, într-un cerc mare cu săgeți. Emoții, Gânduri, Acțiuni. Scrieți acest citat și cereți-i unui elev să-l citească cu voce tare: „Emoțiile sunt asemenea unui tablou și voi sunteți pictorii. Ce alegeți să gândiți și să faceți va afecta opera de artă finală.”
ÎNTREBAȚI: Ce înseamnă acest citat?
Invitați elevii să-și găsească un partener. Cereți-le să interpreteze respectivul citat.
Invitați voluntari să împărtășească răspunsurile cu clasa.
Accentuați faptul că gândurile și acțiunile influențează emoțiile, iar elevii pot învăța să-și gestioneze emoțiile, la fel ca pictorii. În consecință, au puterea de a crea viața pe care și-o doresc, gândind pozitiv și alegând să facă acțiuni favorabile, care se transformă în emoții satisfăcătoare.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Amintiți-le elevilor că gândurile și acțiunile lor influențează emoțiile avute.
Introduceți procesul Gânduri – Acțiune - Emoție
Expuneți Proiectabilul de conectare 2.8.1 și spuneți elevilor că pot găsi aceste informații și în Jurnalul elevului.
SPUNEȚI: Primul pas al procesului Gânduri –
Acțiune – Emoție este de a identifica și a numi
EMOȚIA pe care o simțim în prezent. Sunt
fericit(ă), frustrat(ă), trist(ă), furios/furioasă,
speriat(ă), singuratic(ă)? În acest scenariu,
exemplul de a gândi este: „Sunt nou(ă) în această școală și sunt speriat(ă).” Identificarea și numirea emoției curente ne pune în legătură cu ce se întâmplă în interiorul nostru.
SPUNEȚI: Al doilea pas este să alegem un GÂND care ne va ajuta să gestionăm situația în care ne aflăm. În acest scenariu, exemplul de a gândi este: „Pot să fac cunoștință cu niște colegi.” Felul în care gândim depinde de noi și avem întotdeauna abilitatea de a alege gânduri pozitive și folositoare.
SPUNEȚI: Al treilea pas este să ACȚIONĂM pe baza gândurilor pozitive. În acest scenariu, exemplul de a acționa este: „Fac cunoștință cu colegii mei.” Putem acționa pozitiv pe baza gândurilor pozitive.
2.8.1
Procesul Gânduri – Acţiune - Emoţie
Emoţia curentă: Sunt într-o școală nouă și sunt speriat(ă). Gând pozitiv: Pot să fac cunoștinţă cu câţiva colegi. Acţiune pozitivă: Fac cunoștinţă cu câţiva colegi.
Emoţie nouă: Acceptare
Cum te ajută gândurile și acţiunile pozitive să creezi emoţii noi și pozitive?
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                              Lecția 8 43
 ANUL TRECUT, elevii au folosit procesul Gânduri-Acțiune-Emoție pentru a transforma emoțiile avute în emoții noi și pozitive.
 ANUL ACESTA, elevii învață să-și gestioneze gândurile, acțiunile
și emoțiile pentru a-și îndeplini scopurile.
 ANUL VIITOR, elevii învață cum să folosească Discuția pozitivă
cu sine, gândurile și acțiunile în situații dificile.
P
󰇮 󰇮󰈆󰈆󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇪󰇪
Pl
la
a
󰇳
󰇳
Activitate de conectare
  









































   41   42   43   44   45