Page 45 - Demo
P. 45

                                                                                                                                                                                          să-și îndeplinească scopul, pe un alt post-it vor scrie una sau mai multe ACȚIUNI pe care le vor face ca rezultat al gândului/gândurilor iar pe ultimul post-it vor scrie una sau mai multe EMOȚII pe care le vor simți ca rezultat al gândurilor și acțiunilor pozitive. După terminarea activității, cereți-le elevilor să discute în cadrul grupului, apoi Reporterii vor veni la coala de flipchart de pe tablă/perete și vor lipi cele patru post-it-uri ale fiecărui elev, unul lângă altul în următoarea ordine SCOP, GÂNDURI, ACȚIUNI și EMOȚII. Invitați-i pe elevi să vină în față și să observe post-it-urile
Rezumați lecția, spunându-le elevilor că procesul Gânduri – Acțiune – Emoție este folositor în orice situație din viață, deoarece alegerea gândurilor pozitive influențează acțiunile pozitive care au impact asupra emoțiilor și calității vieții. Expuneți în clasă Proiectabilul Procesul Gânduri – Acțiune – Emoție.
Reflecție
Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 40
                                                         Ce? Și ce dacă?
Care sunt pașii procesului gânduri-acțiuni-emoții? Cum te ajută procesul gânduri-acțiuni-emoții?
Ce situație nouă din viața ta crezi că necesită aplicarea procesului gânduri-acțiuni-emoții?
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 41
40 Capitolul 2
Ce situaţie nouă din viaţa ta crezi că necesită aplicarea procesului Gânduri-Acţiuni-Emoţii?
    A
Pe parcursul săptămânii viitoare, gândește-te la scopul e identificat în clasă săptămâna aceasta și scrie despre
A
p
pl
li
i
c
ca
ar
r
e
felul în care ai folosit gândurile, acţiunile și emoţiile
pozitive pentru realizarea scopului.
                                         Lecţia 8 41
Și acum?
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Cereți-le elevilor ca, pe parcursul săptămânii viitoare, să acorde atenție scopului pe care și l-au propus în timpul lecției și să scrie cel puțin două modalități prin care au ales gânduri, acțiuni și emoții pozitive pentru realizarea scopului. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Folosiți post-it-urile pentru a evalua ce obiective și abilități și-au amintit elevii.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine folosesc elevii gândurile, acțiunile și emoțiile pozitive, pentru a-și realiza scopurile.
  DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Cre󰇪󰈜󰈃ă o 󰇧xă c󰇶o󰈡󰈢l󰈣󰇫i󰈝ă! CONSOLIDARE
ETAPA DE APLICARE. Încurajați elevii să creeze o axă cronologică pentru realizarea cu succes a unuia dintre scopurile lor. Elevii trebuie să plaseze fiecare pas al procesului de realizare a scopului pe axă, însoțit de o scurtă descriere a ceea ce vor realiza pentru fiecare pas.
În󰇽ață!
Ia 󰇻n 󰇯󰇳󰇺er󰇽󰇮󰇼! DEZVOLTARE
ETAPA DE APLICARE. Invitați elevii să ia un interviu unui profesor, administrator de școală, antrenor, mentor sau membru al familiei, despre un scop al său care a necesitat planificare, timp, resurse suplimentare și autocontrol. Elevii trebuie să identifice strategiile pe care persoana intervievată le-a folosit, pentru a-și îndeplini scopul cu succes, și apoi să reflecteze asupra felului în care pot folosi strategiile respective pentru a-și îndeplini propriile scopuri.
Sc󰇶i󰇪!
ETAPA DE APLICARE. Invitați elevii să conceapă o scrisoare adresată lor,
în viitor, în care să menționeze modalitățile pe care le-au învățat de a avea succes și importanța stabilirii scopurilor. Scrisorile trebuie să includă o descriere a scopurilor pe care elevul plănuiește să le realizeze, strategiile folosite pentru realizarea scopurilor și reflecția asupra a ceea ce speră să învețe prin realizarea scopurilor respective. Cereți-le să pună scrisoarea într-un plic și să o depoziteze într-un loc sigur pentru a fi citită când sunt mai mari.
           ETAPA DE APLICARE. Împărțiți elevii în grupuri de patru, folosind o strategie creativă de grupare. Invitați grupurile să creeze un plan de lecție, pentru a învăța elevii clasei a II-a cum să identifice, să planifice și să-și realizeze scopurile, cu succes. Lecțiile trebuie să conțină exemple de abilități și strategii din această unitate, precum și o activitate de stabilire a unui scop pentru a fi realizată de cei mici. Dacă e posibil, permiteți-le elevilor să „predea” lecția clasei a II-a.
Reflecţie
ABILITĂŢI: identificarea emoţiilor, controlul impulsurilor, autodisciplina, gestionarea emoţiilor
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre procesul Gânduri-Acţiuni-Emoţii.
   Care sunt pașii procesului Gânduri-Acţiuni-Emoţii?
Cum te ajută procesul Gânduri-Acţiuni-Emoţii?
     Lecția 8 45
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
Care este scopul pe care te-ai concentrat săptămâna aceasta?
Care este gândul pozitiv pe care l-ai avut în legătură cu scopul stabilit?
Care este acţiunea pozitivă pe care ai făcut-o ca rezultat al gândului pozitiv?
Ce emoţie ai avut, ca rezultat al acestor gânduri?










































   43   44   45   46   47