Page 46 - Demo
P. 46

 3
           COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor Conștientizarea socială Autoorganizarea
Elevii își vor dezvolta următoarele abilități:
††comunicarea;
††empatia;
††respectul pentru ceilalți;
††acceptarea unor perspective diferite;
††aprecierea diversității; ††a cere ajutorul; ††lucrul în echipă; ††implicarea socială; ††rezolvarea conflictelor; ††controlul impulsurilor.
3
O comunitate de învățare pozitivă
Dezvoltare personală
Capitolul 3
     Capitolul 1
Capitolul 2
Dezvoltare socială
Capitolul 4
Sănătate și prevenție
Capitolul 5
Capitolul 6
      Poziția de lider și serviciul în folosul comunității
Reflecție și încheiere
  PREGĂTIRE
Materialele nedidactice necesare pentru acest capitol
Lecția 1: Lecția 2: Lecția 3: Lecția 4: Lecția 5: Lecția 6:
Lecția 7:
Proiectabilul „Abilitățile ascultării conversaționale” Coli de flipchart, post-it-uri
Proiectabilul „Pașii pentru soluții pozitive”
Coli de flipchart
Proiectabilul „Hărțuirea este nocivă (NARM)”
Proiectabilul „Modalități de a răspunde comportamentelor de hărțuire”
Proiectabilul „Spune STOP hărțuirii!”
Pregătire avansată pentru acest capitol
Lecția 1: Lecția 3:
Lecția 4: Lecția 5: Lecția 6:
Lecția 7:
Faceți pregătirile necesare pentru a furniza elevilor ziare și reviste ca alternativă, elevii pot găsi imagini online.*
Invitați un mediator profesionist, care să poarte o discuție cu clasa. *
Faceți cópii ale Proiectabilului 3.4.2, pentru fiecare elev. Furnizați acces la calculator/Internet.*
Elevii vor avea nevoie de pagina Exersare din Jurnalul elevului de la Lecția 5.
Invitați cadre medicale, pentru a vorbi cu clasa despre empatie.* Găsiți și faceți cópii ale unui articol de știri, despre o situație de hărțuire.*
* Materialele vor fi folosite pentru activități din Dezvoltarea abilităților extracurriculare, Aplicații interdisciplinare și/sau Conexiunea cu comunitatea.
  ACTIVITĂȚI ENERGIZANTE
Beep! Cereți-le elevilor să formeze un cerc. Scopul jocului este ca toți elevii să meargă direct pe diametrul cercului și
să reformeze cercul. Pentru a face acest lucru, elevii trebuie să-și țină brațele lipite de corp și să evite să-i atingă pe alții, în timp ce se mișcă în interiorul cercului. Dacă un elev atinge din greșeală alt elev, el/ea trebuie să spună „Bip”. Spuneți elevilor că obiectivul jocului este de a vedea cum se pot mișca în interiorul cercului, fără a face vreun zgomot. După ce au exersat de câteva ori, variați jocul, cerându-le elevilor să meargă cu spatele, cu ochii închiși sau spate în spate cu un partener.
  46 Capitolul 3 · Dezvoltare socială
ACTIVITĂȚI DE SENSIBILIZARE
IDeI De A ASCULTA. Citiți următoarele idei și cereți-le elevilor să explice motivul pentru care sunt de acord sau nu sunt de acord cu ele:
• Nu poți să te prefaci că asculți.
• Majoritatea oamenilor preferă să vorbească, decât să asculte.
• Este greu să asculți cu atenție.
• Asculți cu adevărat atunci când acorzi atenție totală celui care vorbește.
• Ochii oamenilor ne dezvăluie dacă ei ne ascultă cu adevărat.
• Cei care ascultă cu adevărat rareori îl întrerup pe cel care vorbește.
    











































   44   45   46   47   48