Page 48 - Demo
P. 48

  Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le elevilor să creeze „urechi” din hârtie, în mărime naturală, și să scrie pe spatele lor: „Îți mulțumesc că asculți!”. Apoi cereți-le să observe oameni care folosesc abilități bune de ascultare conversațională pe teritoriul școlii, în afara clasei. Când observă pe cineva care ascultă cu atenție, elevii trebuie
să le ofere urechea de hârtie. Acest gest amuzant va iniția discuții despre importanța procesului de ascultare.
Conexiunea cu familia
Cereți-le elevilor să înceapă o discuție cu membrii familiei despre ascultare în timp ce iau masa, în timpul unei călătorii cu mașina sau în alte situații în care familia este reunită. Cereți-le să folosească fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Preocupări pentru conversaţie, pentru a discuta diferite chestiuni legate de ascultarea conversațională.
Aplicații
interdisciplinare
ARTE. Cereți-le elevilor să adune imagini care să ilustreze oameni care ascultă sau care nu ascultă. Pot căuta imaginile respective în ziare, reviste sau pe internet. Elevii vor folosi imaginile pentru a crea două colaje mari numite „Ascultă” și „Nu ascultă”. Cereți-le elevilor să organizeze imaginile pe colaje în mod creativ pentru a ilustra exemple multiple ale fiecărui concept. Expuneți cele două colaje unul lângă altul, pe un panou în clasă sau pe culoarul școlii.
ȘTIINȚE. Încurajați elevii să caute informații despre cum funcționează auzul. Cereți-le să scrie un rezumat despre ceea ce au aflat. Discutați împreună despre modul în care ascultarea atentă le permite să perceapă informația și să învețe mai mult.
Exemplificați abilitățile de ascultare conversațională
Invitați un voluntar să vi se alăture într-un joc de rol în care el/ea va descrie un hobby sau un interes al său, în timp ce dumneavoastră demonstrați abilități de ascultare conversațională.
ÎNTREBAȚI: Care este lucrul preferat pe care-l faci vara?
În timp ce voluntarul răspunde, asigurați-vă că mențineți contactul vizual, vă aplecați puțin înspre el/ea, arătați interes prin limbajul corpului și permiteți un moment scurt de liniște, pentru a procesa ce a spus voluntarul înainte de a pune următoarea întrebare.
SPUNEȚI: Care sunt motivele pentru care ai început să faci lucrul acesta? Demonstrați utilizarea întrebărilor cu răspuns deschis, pentru a încuraja vorbitorul să
vorbească.
SPUNEȚI: Pari foarte entuziasmat în legătură cu ______________ și-mi imaginez că abia aștepți să __________ vara următoare. Sunt curios/ curioasă să aflu mai multe despre ________.
Demonstrați toate abilitățile de ascultare conversațională.
ÎNTREBAȚI: Care sunt exemplele pentru fiecare abilitate de ascultare conversațională pe care le-am dat?
Recapitulați Proiectabilul de conectare 3.1.2 și cereți-le unor voluntari să dea exemple specifice. Accentuați folosirea întrebărilor cu răspuns deschis, care permit mai multe răspunsuri. Încheiați jocul de rol după două minute. Explicați că, la momentul acela într-o conversației reală, ascultătorul ar direcționa conversația înspre vorbitor, punându-i o altă întrebare. Conversația ar continua sub formă de întrebări și răspunsuri.
   E ETAPA DE EXERSARE
Explicați activitatea Abilități de ascultare conversațională
  20 MINUTE
ACTIVITEA 2
 Spuneți-le elevilor că acum vor exersa ascultarea conversațională, în perechi. Un partener va povesti despre hobby-ul sau interesul său pentru aproximativ două minute, iar celălalt partener va folosi abilități de ascultare conversațională pentru a afla mai multe informații. Apoi, cei doi parteneri vor face schimb de roluri. Cereți-le elevilor să-și amintească definiția conversației și să folosească întrebări cu răspuns deschis, pentru a încuraja vorbitorul să împărtășească informații mai multe și mai complexe.
Elevii exersează abilitățile de ascultare conversațională
Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a forma perechi, și amintiți-le elevilor
de Normele de cooperare ale grupului. Partenerii vor decoda cine va asculta și cine va vorbi primul. În timp ce primul partener începe să vorbească, plimbați-vă prin clasă, observați cum folosesc partenerii abilitățile de ascultare conversațională și oferiți sprijin dacă e nevoie. După aproximativ două minute, spuneți-le partenerilor să schimbe rolurile. Rezumați, spunând că ascultarea conversațională este o abilitate care necesită un limbaj al corpului pozitiv și atent, folosirea întrebărilor cu răspuns deschis și încurajarea răspunsurilor pentru o conversație complexă, pentru toată lumea implicată. Expuneți în clasă Proiectabilul Abilitățile ascultării conversaționale.
 48 Capitolul 3







































































   46   47   48   49   50