Page 47 - Demo
P. 47

                             DEZVOLTARE SOCIALĂ
3.1 Săascultăm!
     COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor
Există multe tipuri de ascultare. Tipul de ascultare care ajută la formarea de relații solide se numește ascultarea conversațională. Când oamenii exersează ascultarea conversațională, cuvintele și acțiunile transmit interes și grijă.
 D E T A P A D E D E S C O P E R I R E
8 MINUTE
Legătura cu
lecția anterioară
ACTIVITEA 1
      ABILITATE: comunicarea
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 3.1.1 ✔ Proiectabilul de conectare 3.1.2 ✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/grupuri mici C toată clasa
E perechi A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica diferite comportamente de ascultare;
✔ identifica și demonstra abilități de ascultare conversațională.
               l Ce oferi când asculţi cu atenţie? l Ce obţii în schimb?
© donatas1205. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
         PROGRESUL Abilităților
Spuneți-le elevilor că lecția de astăzi este despre
abilitatea de comunicare a ascultării conversaționale.
Spuneți-le că avem conversații în fiecare zi, de aceea
este esențial să învățăm să fim ascultători eficienți.
Cereți unor voluntari să definească termenul
„conversație”. Apoi, confirmați faptul că noțiunea
de conversație înseamnă schimbul de gânduri,
sentimente și idei între doi sau mai mulți oameni.
Expuneți Proiectabilul de descoperire 3.1.1. Folosiți
o strategie creativă de grupare, pentru a forma grupuri de patru elevi. Cereți grupurilor să discute cele două întrebări de pe proiectabil, timp de două minute. Apoi, cereți-le unor voluntari să împărtășească răspunsurile celor două întrebări.
ÎNTREBAȚI: În ce fel credeți că se diferențiază ascultarea conversațională de ascultarea în clasă? Dar de ascultarea muzicii? Dar de ascultarea unui film?
Confirmați faptul că ascultarea conversațională ajută la consolidarea înțelegerii
dintre oameni, facilitează fluxul de informații despre experiențele, ideile, gândurile și sentimentele oamenilor și este singura formă de ascultare care consolidează înțelegerea și legătura dintre oameni.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Introduceți activitatea despre abilitățile de ascultare conversațională
Expuneți Proiectabilul de conectare 3.1.2 și spuneți-le elevilor că aceste informații se regăsesc și în Jurnalul elevului. Cereți-le unor voluntari să citească cele patru comportamente care demonstrează abilități de ascultare conversațională.
• Oferă vorbitorului atenția ta, menținând contactul vizual și aplecându-te puțin în față.
• Încurajează vorbitorul să continue să vorbească punând întrebări deschise.
• Arată interesul, răspunzând cu un limbaj adecvat al corpului.
• Permite momente scurte de liniște, pentru a încuraja vorbitorul să împărtășească mai mult.
Cereți-le altor patru voluntari să citească cele patru tipuri de lucruri pe care oamenii le pot spune pentru a arăta că ascultă.
• Pune întrebări deschise: „Ce crezi ...?”, „De ce crezi că ...?”, „Când s-a întâmplat?”, „Cum te simți ...?”
• Fă comentarii: „Ce păcat!”, „Pare foarte distractiv!”
• Reflectează asupra felului în care persoana s-ar putea simți: „Sunt convins(ă) că
ești entuziasmat(ă)!”, „Pare a fi dezamăgitor!”
• Reafirmă una dintre ideile persoanei: „Pare că îți dorești cu adevărat să mergi
3.1.2
Abilităţile ascultării
conversaţionale
Ascultarea conversaţională înseamnă împărtășirea conversaţiei, astfel încât toţi participanţii să vorbească fără a fi întrerupți și să poată asculta cu atenţie.
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                       Ce să faci?
   Ce să spui?
   • Oferă-i vorbitorului atenţia ta, menţinând contactul vizual și aplecându-te puţin în faţă.
• Încurajează vorbitorul să continue să vorbească, punând întrebări deschise.
• Arată-ţi interesul, răspunzând cu un limbaj adecvat al corpului.
• Permite momente scurte
de liniște, pentru a încuraja vorbitorul să împărtășească mai mult.
  • Pune întrebări deschise:
„Ce crezi ...?”, „De ce crezi că ...?”
„Când s-a întâmplat?”, „Cum te simţi ...?”
• Fă comentarii: „Ce păcat!”
„Pare foarte distractiv!”
• Reflectează asupra felului în care persoana s-ar putea simţi:
„Sunt convins că ești entuziasmat(ă)!”
„Pare a fi dezamăgitor!”
• Reafirmă una dintre ideile persoanei:
„Pare că îţi dorești cu adevărat să mergi acolo!”
       acolo!”
Lecția 1 47
3.1.1 Oferirea și obţinerea ascultării conversaţionale
           ANUL TRECUT, elevii au exersat folosirea abilității de ascultare oferind Darul ascultării.
 ANUL ACESTA, elevii devin ascultători mai buni, utilizând abilitățile de ascultare conversațională.
 ANUL VIITOR, elevii vor deveni ascultători mai eficienți, folosind ARTA ascultării.
P
Pl
la
a󰇳
󰇳󰇮
󰇮󰈆󰈆󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇪󰇪
Activitate de conectare
Activitate de descoperire
 











   45   46   47   48   49