Page 28 - Demo
P. 28

                                DEZVOLTARE PERSONALĂ
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoconștientizarea
2.3 Măsimtîncrezător/ încrezătoare!
Încrederea în sine este o abilitate pe care oamenii o dezvoltă în timp. Ca orice altă abilitate, încrederea în sine trebuie exersată regulat, pentru a se consolida.
    D E T A P A D E D E S C O P E R I R E 8 M I N U T E
Legătura cu
lecția anterioară
A C T I V I T E A 1
     Comunicați-le elevilor că scopul lecției de astăzi
este dezvoltarea încrederii în sine. Spuneți-le
că încrederea în sine care are o temelie solidă
dezvoltă autoconștientizarea, ne oferă starea de
bine și consolidează abilitatea de a reuși. Expuneți
Proiectabilul de descoperire 2.3.1. Cereți-le unor
voluntari să citească exemple de comportamente
ale unei persoane încrezătoare în sine. Cereți-le să
se ridice în picioare, să bată palma cu cinci elevi și
să formeze o pereche cu al cincilea elev. Dați-le ca sarcină de lucru să se gândească la comportamente suplimentare ale oamenilor încrezători în sine.
ÎNTREBAȚI: De ce credeți că o persoană încrezătoare în sine se comportă astfel? De ce credeți că o persoană căreia îi lipsește încrederea în sine are probleme în a se comporta astfel?
Confirmați faptul că oamenii care sunt încrezători în sine se văd capabili și cred în propria lor abilitate de a realiza o sarcină.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Menționați că unele sarcini sunt mai dificil de realizat dacă nu credem că suntem capabili să le realizăm. Cereți-le elevilor să se gândească la sarcinile pe care le pot realiza cu încredere.
Introduceți definirea încrederii în sine
Întrebați elevii ce înseamnă încrederea în sine pentru ei. Cereți-le să scrie definiția termenului pe o bucată de hârtie. Expuneți Proiectabilul de descoperire 2.3.2. Explicați că definiția din dicționar a încrederii în sine este următoarea:
• a crede în tine însuți;
• a crede în abilitățile tale.
Cereți-le unor voluntari să împărtășească definițiile lor. Scrieți câteva definiții pe proiectabil, în jurul definiției deja scrise. Elevii pot spune că încrederea în sine înseamnă: a se simți capabili, a se simți apreciați de alții, abilitatea de a face diferența etc.
Cereți-le voluntarilor să menționeze similaritățile și diferențele dintre definițiile elevilor și definiția dată de dicționar. Accentuați ideea că încrederea în sine poate însemna diferite lucruri pentru diferite persoane, dar toate definițiile au un punct comun, și anume, ideea de a crede în sine. Explicați că încrederea în sine provine
din dezvoltarea talentelor, a abilităților și a calităților, precum și din exersarea lor în timp. Spuneți-le elevilor că astăzi definim încrederea în sine, iar restul programului va furniza elevilor abilitățile de viață necesare dezvoltării încrederii în sine prin atitudini, experiență și realizări.
    2.3.1
                     nu îi este teamă să vorbească
îi place să-și facă prieteni noi
poate râde când face o greșeală
este pregătit(ă) să abordeze o situaţie dificilă
nu se intimidează ușor
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                                                                                                                                                       2.3.2
Deiniţia încrederii în sine
                   încrederea în sine
1. a crede în tine însuţi
2. a crede în abilităţile tale
  © Jani Bryson. © Alejandro Rivera. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
  ABILITĂȚI: încrederea în sine, autoeficacitatea
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 2.3.1
✔ Proiectabilul de conectare 2.3.2
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Coli de flipchart
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E grupuri mici A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ defini încrederea în sine;
✔ identifica modalități prin care se simt încrezători în sine.
PROGRESUL Abilităților
  ANUL TRECUT, elevii au identificat și au analizat comportamente responsabile.
 ANUL ACESTA, elevii își consolidează încrederea în sine și în alții.
 ANUL VIITOR, elevii vor învăța despre importanța perseverenței în obținerea succesului.
28 Capitolul 2
Pla󰇳󰇮󰈆󰇯ca󰇶󰇪
Activitate de conectare
Activitate de descoperire
    

































   26   27   28   29   30