Page 25 - Demo
P. 25

                               DEZVOLTARE PERSONALĂ
2.2 Voireuși!
Toată lumea are talente, abilități și calități speciale, care contribuie la dezvoltarea personală. Recunoașterea acestor abilități unice contribuie la dezvoltarea autoconștientizării și formării relațiilor.
     COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
 Autoconștientizarea
Abilități de dezvoltare a relațiilor
D E T A P A D E D E S C O P E R I R E 8 M I N U T E
Spuneți-le elevilor că lecția de astăzi se concentrează pe abilitatea de recunoaștere a talentelor și abilităților, precum și pe calitățile individuale necesare dezvoltării lor. Expuneți Proiectabilul de descoperire 2.2.1. Cereți unor voluntari să menționeze talente și abilități pe care le au sau pe care le-au văzut la alții. Spuneți-le că a cânta la pian este un astfel de exemplu. În timp ce voluntarii furnizează exemple, scrieți-le în coloana stângă sub exemplul dat.
Legătura cu
lecția anterioară
A C T I V I T E A 1
         Încurajați-i pe elevi să se gândească de ce este nevoie pentru ca cineva să exceleze în privința talentului sau în privința abilității sale. Subliniați faptul că, pentru a cânta la pian, e nevoie de unele caracteristici precum: ureche muzicală sau coordonarea degetelor.
ÎNTREBAȚI: De ce credeți că este nevoie, pentru a excela când facem ceva? Ce caracteristici are o persoană care face foarte bine ceva?
Scrieți răspunsurile elevilor în coloana dreaptă, sub exemplu. Spuneți-le că persoanele care excelează posedă anumite calități care-i ajută să-și dezvolte talentele și abilitățile.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Spuneți-le elevilor că dacă au abilitatea de a identifica talentele, abilitățile și calitățile lor, acest fapt le oferă avantajul de a se cunoaște mai bine pe ei înșiși, ceea ce contribuie la propriul lor succes precum și al celorlalți.
Introduceți activitatea de identificare a talentelor, abilităților și calităților
Expuneți Proiectabilul de conectare 2.2.2. Arătați fiecare secțiune a proiectabilului, pe măsură ce împărtășiți informațiile cu elevii:
Talente — aptitudini pe care oamenii le au în mod natural: viteză la alergare, coordonare sau echilibru.
Abilități — deprinderi pe care oamenii le învață: procesul de a scrie, repararea unui calculator.
Calități — trăsături sau caracteristici personale care ajută la dezvoltarea talentelor și abilităților: harnic, determinat, motivat sau cooperant.
2.2.1
                     TALENTE ȘI ABILITĂŢI
   CALITĂŢI
   Pianist
  ureche muzicală, coordonarea degetelor
    © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
       2.2.2
Talente, abilităţi și calităţi
Abilităţi
Deprinderi pe care oamenii le învaţă
Memorarea și respectarea regulilor A bate mingea la baschet Aruncarea la coș Exerciţii de alergare
                             Talente
Aptitudini pe care oamenii le au în mod natural
Viteză de alergare Coordonarea mână-ochi Echilibru bun Comunicarea non-verbală
      Voinţa de exersare
Harnic
Dedicat
Motivat
Încurajator
Cooperant Echilibrat
© Christopher Futcher © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
 Calităţi
Trăsături sau caracteristici personale care ajută la dezvoltarea talentelor și abilităţilor
        Lecția 2 25
ABILITĂȚI: recunoașterea punctelor tari, comunicarea
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 2.2.1 ✔ Proiectabilul de conectare 2.2.2 ✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa
E perechi/individual A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ defini talente, abilități și talente;
✔ identifica talente, abilități și calități ale lor și ale altora.
PROGRESUL Abilităților
 ANUL TRECUT, elevii au identificat și au dat exemple de talente și abilități unice ale lor și ale celorlalți.
 ANUL ACESTA, elevii identifică talente, abilități și calități ale lor și ale celorlalți.
 ANUL VIITOR, elevii vor identifica propriile lor abilități și calități.
P
Pl
la
a󰇳
󰇳󰇮
󰇮󰈆󰈆󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇪󰇪
Activitate de conectare
Activitate de descoperire
     





























   23   24   25   26   27