Page 55 - Demo
P. 55

                                                                                                                                                                                            Reflecție
Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Ce? Care sunt cei trei pași ai soluțiilor pozitive?
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 49
                              Și ce dacă? Și acum?
Ce ai învățat astăzi despre rezolvarea conflictelor? De ce este compromisul cea mai bună modalitate de a rezolva un conflict?
Cum te vor ajuta pașii pentru soluții pozitive în afara clasei? Ce vei face data viitoare când ai o neînțelegere cu cineva?
                                         A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Cereți-le elevilor ca pe parcursul săptămânii viitoare să folosească pașii pentru soluții pozitive, pentru a rezolva un conflict din viața lor. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Discuțiile grupurilor vă vor ajuta să vedeți dacă elevii înțeleg modalitățile de abordare a rezolvării conflictelor. Răspunsurile elevilor la întrebările de reflecție vă vor permite să evaluați cât de bine înțeleg elevii pașii de a ajunge la un compromis.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați pagina Aplicare din Jurnalul elevului pentru a evalua cât de bine aplică elevii abilitățile lor de rezolvare a conflictelor noilor situații.
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 50
Lecţia 3 49
   Aplicare Găsește o oportunitate de a folosi pașii pentru soluţii pozitive săptămâna viitoare. Scrie situaţia respectivă sub formă de scenetă cu tine în rolul unui personaj.
Gata? Scrie o descriere a două personaje implicate în conflict. (tu și cu prietenul/fratele tău etc.)
Fii pregătit! Descrie conflictul dintre cele două personaje.
Acţiune! Descrie pașii soluţiilor pozitive identificaţi de personaje.
1. Care este problema?
2. Care sunt opţiunile pozitive menţionate?
3. Care a fost opţiunea pozitivă cu care ambele personaje au fost de acord?
50 Capitolul 3
           DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Luc󰇶󰇪󰈜󰈄ă îm󰇴󰈦e󰇻nă cu 󰇧󰇰ți󰇮! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Formați perechi și cereți-le să facă cu rândul pentru a scrie o poveste scurtă, fiecare câte o propoziție. De vreme ce aceștia nu știu care va fi următoarea propoziție a partenerului, acest lucru îi va forța pe cei doi să discute și să facă compromisuri în ceea ce privește direcția poveștii.
Cre󰇪󰈜󰈃ă o r󰇪󰇴󰈦󰈥ze󰇳󰇺󰇧r󰈥 󰇽i󰈄󰇻󰈜lă!
ETAPA DE APLICARE. Permiteți elevilor care au creat scenetele să folosească reprezentarea vizuală sub forma dioramelor sau utilizând marionetele pentru a ilustra conflictul personajelor, precum și rezolvarea lui.
Cre󰇪󰈜󰈃ă un 󰇧󰈇󰇯ș!
DEZVOLTARE
      ETAPA DE EXERSARE. Încurajați elevii să creeze afișe colorate care promovează folosirea pașilor pentru soluții pozitive. Elevii pot desena personaje care pun în aplicare fiecare pas sau pot alege o abordare mai simplă. Elevii pot expune afișele pe culoarul școlii.
Med󰇮󰈜󰈃ă!
ETAPA DE APLICARE. Inspirați elevii să devină mediatori școlari. Faceți pregătirile necesare pentru ca elevi mai mici să viziteze clasa dumneavoastră și să scrie neînțelegerile pe care le văd în școală. Cei mici pot face joc de rol ilustrând neînțelegerile respective, în timp ce elevii dumneavoastră facilitează compromisul folosind cei trei pași pentru soluții pozitive, învățați în această lecție.
Reflecţie
Reflectează asupra a ceea ce ai
empatia, a cere ajutorul
Care sunt cei trei pași ai soluţiilor pozitive?
De ce este compromisul cea mai bună modalitate de a rezolva un conflict?
Ce vei face data viitoare, când ai o neînţelegere cu cineva?
învăţat în această lecţie despre ABILITĂŢI: rezolvarea conflictului, identificarea soluţiilor pozitive.
Lecția 3 55
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?






















































   53   54   55   56   57