Page 53 - Demo
P. 53

                DEZVOLTARE SOCIALĂ
3.3 Toatălumeacâștigă!
Rezolvarea conflictelor previne destrămarea relațiilor de orice tip. Elevii care exersează empatia și ajung la înțelegeri pozitive pot evita situațiile dificile pe măsură ce se dezvoltă ca persoane.
D E T A P A D E D E S C O P E R I R E 1 0 M I N U T E Legătura cu lecția anterioară A C T I V I T E A 1
Spuneți-le elevilor că lecția de astăzi se axează pe rezolvarea conflictelor. Cereți-le să se gândească
la o situație când au fost în conflict cu cineva și la felul în care s-a rezolvat conflictul respectiv. Citiți Proiectabilul de descoperire 3.3.1 cu voce tare. Expuneți Proiectabilul și discutați cu elevii sursa conflictului – fiecare copil voia să facă ceva diferit. Explicați de ce conflictul nu a fost rezolvat: pentru că ambii copii au fost nesatisfăcuți în final.
ÎNTREBAȚI: Ce ar fi putut face diferit? Cum ați rezolvat voi conflicte?
Permiteți voluntarilor să menționeze modalități prin care copiii ar fi putut rezolva problema pozitiv. Confirmați faptul că este greu să găsim soluția potrivită atunci când suntem în mijlocul unei situații tensionate. Spuneți-le elevilor că există modalități pentru rezolvarea conflictelor chiar și atunci când sunt furioși, frustrați sau ofensați. Spuneți-le că această lecție îi va ajuta să clarifice ce înseamnă conflictul și le va furniza soluții de rezolvare a conflictelor în moduri pozitive.
     COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Conștientizarea socială
Abilități de dezvoltare a relațiilor
               3.3.1
Bicicletă sau baschet
Era sâmbătă după-masă, când Tom și Edi stăteau pe veranda casei lui Tom, încercând să decidă ce să facă.
- Haide să luăm bicicletele și să mergem în parc, a spus Edi.
- Nu, una dintre roţile bicicletei mele este moale și trebuie să o umflu, a spus Tom. Hai să dăm la coș cu mingea!
- Haide, Tom! M-am săturat să joc baschet. Chiar vreau să mergem cu bicicletele. În plus, am jucat baschet chiar ieri.
- Și am mers cu bicicletele alaltăieri, a spus Tom, începând să se simtă cam nervos. Întotdeauna
facem doar ce vrei tu!
- Bine, atunci fă cum vrei tu! Dar dacă vrei să joci baschet, vei juca singur, a strigat Edi.
- Ești un nesimţit, Edi! a spus Tom în timp ce intra în
casă, trântind ușa în urma lui. © 2015 Lions Clubs Int©ernjoaytfiuolndaelsFigonusn.d©atikoicnk.sAtlalnrdig.h©tsWreslelmrvoendy.
         ABILITĂȚI: empatia, a cere ajutorul
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 3.3.1 ✔ Proiectabilul de conectare 3.3.2 ✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E grupuri mici A individual
                                    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ menționa pașii pentru a găsi o soluție pozitivă unei neînțelegeri;
✔ demonstra cum rezolvă un conflict ajungând la o înțelegere pozitivă;
✔ identifica când nu trebuie să folosească compromisul pentru a rezolva o neînțelegere.
PROGRESUL Abilităților
C ETAPA DE CONECTARE
10 MINUTE
INSTRUCȚIUNE
  Faceți referire din nou la povestea lui Eddie și a lui Tom. Cereți-le elevilor să se gândească ce s-ar fi întâmplat dacă unul dintre ei ar fi cedat, iar celălalt ar fi obținut ce voia.
Introduceți Pașii pentru soluții pozitive
Explicați că singura modalitate adevărată prin care cineva câștigă este atunci când toată lumea câștigă. Spuneți-le elevilor că scopul
rezolvării oricărei neînțelegeri ar trebui să fie găsirea
unei soluții cu care toată lumea să fie de acord și să o
considere corectă. Acest lucru se numește compromis. Expuneți Proiectabilul de conectare 3.3.2 și spuneți elevilor că pot găsi informațiile respective și în Jurnalul elevului. Accentuați faptul că există trei pași care trebuie urmați pentru a ajunge la un compromis pozitiv. Explicați fiecare pas de pe proiectabil:
1. Identifică problema.
• Fiecare persoană implicată menționează care este conflictul sau diferența de opinie.
• Concentrează-te pe problemă și nu pe cealaltă persoană.
2. Gândește-te la opțiuni pozitive.
• Fiecare persoană menționează ce dorește sau de ce are nevoie.
• Gândește-te la ce s-ar putea întâmpla pentru a îndeplini ambele nevoi/dorințe.
    3.3.2
Pasul 1: Identifică problema.
Pașii pentru soluţii pozitive
                     Urmează pașii pentru soluţiile pozitive
 Pasul 2: Gândește-te la opţiuni pozitive.
Pasul 3: Alege o opţiune pozitivă cu care e de acord toată lumea.
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
     Lecția 3 53
 ANUL TRECUT, elevii au învățat despre folosirea mesajelor
de tipul Ce?, De ce? Cum?, ca modalitate pozitivă de a oferi feedback.
 ANUL ACESTA, elevii exersează rezolvarea conflictelor cu ajutorul compromisurilor pozitive.
 ANUL VIITOR, elevii vor învăța să comunice constructiv emoții puternice folosind mesajele de tipul Ce?, Când?, De ce?, Cum?
P
Pl
la
a󰇳
󰇳󰇮
󰇮󰈆󰈆󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇪󰇪
Activitate de conectare
Activitate de descoperire
  




























   51   52   53   54   55