Page 52 - Demo
P. 52

                                                                                                                                                                                                 Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 46
respectului în relațiile de prietenie. Exemplu: Prietenii se tratează unii pe alții așa cum fiecare persoană vrea să fie tratată. Prietenii întotdeauna întreabă mai întâi dacă pot lua ceva ce nu le aparține. Prietenii își oferă spațiu unul altuia.
Cereți-le elevilor să le scrie pe post-it-uri pe care apoi să le lipească pe tabelul din fața clasei. Invitați voluntari să vină în fața clasei și să citească abilitățile de prietenie bazată pe respect.
Rezumați lecția spunând elevilor că formarea și păstrarea relațiilor de prietenie bazată pe respect necesită exersarea abilităților, iar recompensa acestui proces este reprezentată de relațiile de prietenie de durată care ne îmbogățesc viața.
Reflecție
Elevii reflectează individual și împreună cu clasa la ceea ce au învățat în această lecție folosindu-și Jurnalele personale.
  Reflecţie
ABILITĂŢI: ABILITĂŢI empatia, respectul pentru ceilalţi, acceptarea perspectivelor, aprecierea diversităţii, implicarea socială
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre folosirea abilităţilor de prietenie.
             Care sunt exemplele de abilităţi ale prieteniei bazată pe respect?
Ce ai învăţat astăzi despre valoarea prieteniilor bazate pe respect?
                                                                   46 Capitolul 3
Cum îi poţi ajuta pe alţii, folosind abilităţi ale prieteniei bazată pe respect?
 Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 47
Care sunt exemplele de abilități ale prieteniei bazate pe respect? Ce ai învățat astăzi despre valoarea prieteniilor bazate pe respect?
Cum poți ajuta pe alții folosind abilități ale prieteniei bazate pe respect?
Ce? Și ce dacă?
A
Cereți-le elevilor ca, pe parcursul săptămânii viitoare, să se gândească la relațiile de prietenie pe care le au și la abilitățile de prietenie bazată pe respect de care au nevoie. Invitați-i să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Verificați răspunsurile întrebărilor de reflecție din Jurnalul elevului și monitorizați felul în care elevii au înțeles când și unde folosesc abilitățile de prietenie.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine pot elevii folosi abilitățile de prietenie în afara clasei.
Și acum?
ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
  Aplicare În următoarele zile, folosește abilităţile prieteniei bazată pe respect învăţate astăzi cu unul
din prietenii/prietenele tăi/tale. Scrie despre experienţa ta.
Scrie trei sau patru abilităţi de prietenie importante pentru tine.
Descrie o situaţie în care ai folosit una dintre abilităţile de prietenie cu unul din prietenii tăi/una din prietenele tale.
         Descrie un rezultat pozitiv al utilizării unei abilităţi de prietenie.
    Lecţia 2 47
   DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
În󰈧e󰇵l󰇮󰇳󰈥ște! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Formați perechi și cereți-le să exerseze îndeplinirea abilităților de prietenie din lista lor. Această activitate va ajuta la consolidarea încrederii de a folosi aceste abilități în viața reală. Încurajați elevii să facă joc de rol pentru situațiile respective, folosind abilități de prietenie.
Cre󰇪󰈜󰈃ă o s󰈛󰇭󰇮ță!
ETAPA DE APLICARE. Pentru a oferi elevilor o altă perspectivă în legătură cu abilitățile de prietenie din cântec/cântece, permiteți-le să creeze o schiță a ceea ce își imaginează că descriu versurile. Dacă doresc, permiteți elevilor să creeze un colaj din schițele lor, care să reprezinte mesajul transmis de fiecare cântec.
Sc󰇶i󰇪 󰈤c󰈥󰇳e󰇺󰇪! DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Formați grupuri și cereți-le să împărtășească unii cu alții experiența de a bifa fiecare abilitate din lista lor. Cereți-le să scrie o serie de scenete ale momentelor lor preferate, exersând abilitățile de prietenie. Încurajați grupurile să joace scenetele în fața clasei.
Cre󰇪󰈜󰈃ă ve󰇶󰈤󰇻r󰇯!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să extindă răspunsurile lor la ultima situație de pe pagina Aplicare scriind versuri despre prietenie pe melodia unui cântec popular. Mai târziu, puteți organiza un festival de cântece despre prietenie în cadrul căruia orice elev poate să cânte cântecul său. Permiteți elevilor să cânte cântecele împreună, dacă vor.
      52 Capitolul 3
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?






















































   50   51   52   53   54