Page 51 - Demo
P. 51

 Exemplificați abilități de prietenie bazate pe respect
Demonstrați două sau trei abilități de prietenie din lista creată, fără să menționați pe care dintre ele le demonstrați. Apoi, invitați voluntari să vă ajute să demonstrați.
SPUNEȚI: Spuneți-mi numărul abilității din listă pe care o demonstrez ridicând degetele (două, șase degete etc).
Prima dată, îndreptați-vă spre catedră sau spre locul unde vă țineți lucrurile personale și luați un stilou. Îndreptați-vă apoi spre un elev/o elevă la întâmplare și oferiți-i stiloul într-un fel, care exprimă ideea de a împărtăși.
SPUNEȚI: Haideți să vedem ce număr este!
Elevii ar trebui să ridice trei degete.
Apoi, spuneți-i unui elev/unei eleve să înceapă să-și facă una dintre temele pe care le are pentru a doua zi. Așteptați până începe elevul/eleva să lucreze, apoi mergeți și așezați-vă lângă el/ea.
SPUNEȚI: Observ că te descurci și vreau să-ți spun că știu cât de mult lucrezi pentru a reuși.
ÎNTREBAȚI: Ce număr?
Elevii ar trebui să ridice șase degete.
Îndreptați-vă spre un alt elev/o altă elevă și așezați-vă în fața lui/ei.
SPUNEȚI: Poți să începi tu această activitate pentru că ai mai multă experiență. Pot învăța de la tine.
ÎNTREBAȚI: Ce număr?
Elevii ar trebui să ridice un deget. Spuneți-le elevilor că ați exprimat respect permițând
unei persoane cu mai multă experiență să vă ghideze.
SPUNEȚI: Acestea sunt doar câteva exemple care demonstrează că voi cunoașteți abilitățile de prietenie.
ÎNTREBAȚI: Cum v-ați dat seama că exemplificăm respectivele abilități de prietenie?
Subliniați faptul că aceste abilități nu sunt necesare doar pentru păstrarea relațiilor de prietenie, ci sunt necesare și pentru extinderea relațiilor de prietenie și a bunei-credințe pentru oameni din diferite medii, de diferite vârste, de diferite etnii sau culturi.
Conexiunea cu comunitatea
Încurajați elevii să invite un membru adult al familiei la o plimbare în
cartier pentru a se familiariza cu cei care locuiesc în apropiere. Cereți-le
să observe câtor vecini le cunosc numele și pe câți dintre ei nu îi cunosc încă. Încurajați-i să le facă vecinilor cu mâna și să-i salute pe cei cu care sunt familiari, dar cu care nu au avut încă o conversație. Spuneți elevilor să discute cu membrul familiei despre care vecini pot fi considerați prieteni și la care dintre ei pot apela în caz de urgență. Asigurați-vă că elevii sunt însoțiți de un membru al familiei când fac aceste lucruri.
Conexiunea cu familia
Cereți-le elevilor să înceapă o conversație cu un membru al familiei despre ce înseamnă să fii prieten cu cineva, ce înseamnă să fii familia cuiva și cum aceste două etichete se aseamănă și se diferențiază. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Prieteni și familie pentru a ajuta elevii să reflecteze asupra a ceea ce au învățat în urma conversației.
Aplicații
interdisciplinare
MUZICĂ. Aduceți la oră unul sau mai multe cântece despre prietenie, cum ar fi „Cântecul prieteniei”, „Imnul prieteniei” sau „Prietenia”. Cereți-le elevilor ca, în grupuri, să discute versurile cântecelor. Apoi cereți-le să aleagă un cântec popular și să-l rescrie folosind versurile despre prietenie.
ARTELINGVISTICE. Invitațielevii
să scrie o „Poezie în cinci versuri a prieteniei” pe care să o împărtășească cu prietenii lor. Explicați formatul poeziei în cinci versuri: primul vers are un cuvânt, al doilea are două adjective, al treilea vers are trei verbe la gerunziu, al patrulea are patru cuvinte care exprimă sentimentele tale, iar al cincilea are un cuvânt care exprimă esența subiectului.
Prietenii
Loiali, prezenți
Ascultând, ajutând, inspirând Ne plimbăm, râdem și ne jucăm împreună
Mereu.
Lecția 2 51
    E ETAPA DE EXERSARE
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
    Explicați examinarea abilităților de prietenie și impactul
respectului
Spuneți-le elevilor că vor avea oportunitatea să exploreze abilități de prietenie bazată pe respect, folosind propozițiile chestionarului prieteniei și să decidă dacă vor să schimbe oricare dintre propozițiile adevărate sau dacă vor să adauge unele suplimentare pentru a crea o listă mai complexă. Astfel, elevii vor contribui la crearea unui tabel numit Abilități de prietenie bazată pe respect, pe care îl vor scrie pe coli de flipchart.
Elevii examinează abilități de prietenie
Lipiți pe tablă o coală de flipchart care să aibă titlul Abilități de prietenie bazată pe respect. Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a forma perechi și amintiți elevilor de Normele de cooperare ale grupului. Înmânați post-it-uri fiecărei perechi. Invitați perechile să revizuiască propozițiile adevărate ale chestionarului prieteniei
de pe pagina Descoperire din Jurnalul elevului, pentru a le refraza mai complex. Cereți-le să formuleze două noi propoziții, iar una dintre ele să accentueze importanța
























































   49   50   51   52   53