Page 57 - Demo
P. 57

                                      DEZVOLTARE SOCIALĂ
3.4 Verificareamediului
     COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor Autoorganizarea
Crearea unui mediu cald și primitor este responsabilitatea tuturor. Un mediu prietenos se consolidează prin respect și compasiune. Respectul începe cu recunoașterea valorii intrinseci a oricărei ființe.
D E T A P A D E D E S C O P E R I R E 8 M I N U T E
Legătura cu
lecția anterioară
A A C C T T I I V V I I T T E E A A 1 1
       3.4.1               Să arătăm că ne pasă de noi!
1) Arată respect colegilor și profesorilor tăi.
2) Folosește cuvinte politicoase; oferă complimente, sprijin și ajută-i pe cei din jurul tău.
3) Lucrează bine în cadrul grupului și ia în considerare contribuţia fiecăruia.
4) Ascultă-i pe toţi membrii clasei și apreciază diversitatea în cadrul grupului.
5) Fii acolo unde trebuie să fi atunci când trebuie să fii acolo.
Cât de bine respectă clasa noastră Regulile stabilite de comun acord? Dar normele cooperative de grup? Dar regulile de grup?
© Szasz-Fabian Ilka Erika. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
   ABILITĂȚI: implicare socială, controlul impulsurilor
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 3.4.1
✔ Proiectabilul de exersare 3.4.2
✔ Cópii ale Proiectabilului de exersare 3.4.2
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu
familia
✔ Coli de flipchart
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E individual/grupuri mici
A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ analiza rezultatele unui chestionar privind mediul clasei;
✔ menționa ce face fiecare individual pentru a crea și a îmbunătăți mediul pozitiv al clasei.
                                         PROGRESUL Abilităților
Spuneți-le elevilor că lecția de astăzi se axează
pe abilitatea de implicare socială bazată pe
comportamente care dezvoltă un mediu de
învățare sigur, cooperant, colaborativ și incluziv.
Menționați că lecțiile de până acum s-au axat pe
comportamente care dezvoltau un spațiu cooperant
de învățare - ascultarea, respectul pentru cei din jur și
comunicarea emoțiilor într-un mod pozitiv. Explicați
că astăzi elevii au posibilitatea de a afla ce simt colegii
în legătură cu mediul clasei. Expuneți Proiectabilul de descoperire 3.4.1. Spuneți-le elevilor să citească comportamentele și să le compare cu Regulile stabilite de comun acord și cu Normele de cooperare ale grupului de la Capitolul 1 pe care le-au folosit de la începutul anului.
ÎNTREBAȚI: Cum putem să ne facem o idee clară despre felul în care ne simțim în mediul clasei luând în considerare siguranța, cooperarea și incluziunea?
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Spuneți-le elevilor că există multe modalități de a afla ce simt elevii în legătură cu mediul clasei. Confirmați răspunsurile oferite în timpul activității de Descoperire și spuneți elevilor că sondajele și chestionarele sunt modalități bune de a afla ce cred oamenii în legătură cu anumite teme/subiecte.
Introduceți chestionarul despre mediul clasei
Explicați-le elevilor că vor completa un chestionar despre mediul clasei lor. Accentuați faptul că elevii NU trebuie să-și scrie numele pe chestionar și în consecință pot fi sinceri. Spuneți-le că apoi vor analiza informațiile și vor găsi teme comune. Cu ajutorul acestor informații, elevii vor putea face recomandări pentru îmbunătățirea mediului clasei lor.
Exemplificați modul de completare a chestionarului
Folosiți una dintre întrebările chestionarului pentru a exemplifica completarea lui. Scrieți pe tablă întrebarea 1 de pe Proiectabilul de exersare 3.4.2 și citiți-o cu voce tare: Elevii lucrează bine în grup, fac cu rândul și încurajează pe toată lumea să-și aducă contribuția.
SPUNEȚI: În majoritatea cazurilor, clasa
lucrează bine în cadrul grupurilor, respectând
Normele de cooperare ale grupului, dar uneori observ că sunt câțiva elevi care domină grupul, în timp ce alții se retrag și nu-și aduc contribuția la grup. Aceasta e o situație la care trebuie lucrat, dar, în general, pot spune că elevii din această clasă lucrează bine împreună.
    3.4.2
Ce simt faţă de colegii mei de clasã?
                     l 1. Elevii lucrează bine în grup, l fac cu rândul și încurajează
pe toată lumea să participe la
activități.
l 2. Știu regulile clasei și l consideră că sunt corecte.
l 3. Profesorul și elevii din l această clasă se ascultă unii
pe alţii.
l 4. Am prieteni în clasa mea. l l 5. Elevii din această clasă se l
comportă de obicei corect.
l 6. Elevii din această clasă nu folosesc apelative jignitoare.
7. Colegii mei se ajută unii pe alţii, pentru a învăţa.
De acord Nu sunt de acord
De acord
Nu sunt de acord
        8. Clasa mea este un loc confortabil și mă simt în siguranţă.
9. Sunt un membru important al echipei clasei mele.
10. Elevilor din clasa mea le pasă unii de alţii.
11. Sunt bucuros/ bucuroasă că sunt în această clasă.
                           © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
Lecția 4 57
 ANUL TRECUT, elevii au învățat să lucreze în mod cooperant la un proiect de grup.
 ANUL ACESTA, elevii își exprimă părerile în legătură cu mediul clasei și fac recomandări bazate pe un chestionar.
 ANUL VIITOR, elevii vor identifica caracteristici și calități ale unui prieten pe care-l admiră.
P
Pl
la
a󰇳
󰇳
󰇮
󰇮󰈆󰈆󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇪󰇪
Activitate de
exersare
Activitate de descoperire
 









   55   56   57   58   59