Page 58 - Demo
P. 58

   Conexiunea cu comunitatea
Încurajați elevii să creeze un
chestionar despre cum ar fi fost comunitatea lor cu 50 de ani în urmă. Distribuiți chestionarul elevilor și personalului școlii și apoi cereți elevilor dumneavoastră să analizeze rezultatele. Apoi spuneți-le să creeze un afiș care include întrebările și un grafic care arată rezultatele. Expuneți afișul în biblioteca școlii.
Conexiunea cu familia
Cereți-le elevilor să se gândească la mediul de acasă. Elevii trebuie să ceară membrilor familiei să se gândească la trei modalități prin care pot îmbunătăți mediul de acasă fără să cumpere nimic și să dureze mai puțin de 30 de minute. Cereți-le elevilor să înceapă prin a discuta aspectele pozitive curente
ale mediului familiei și modalități prin care-l pot îmbunătăți. Cereți-le elevilor să încurajeze membrii familiei să încerce noile metode și să reflecteze asupra impactului acestora asupra relațiilor de familie. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Îmbunătăţirea mediul de acasă.
Aplicații
interdisciplinare
STUDII SOCIALE. Cereți-le elevilor să pretindă că lucrează pentru un ziar
la momentul când calculatoarele au început să fie folosite la locul de muncă. Jumătate dintre elevii dumneavoastră trebuie să creeze un chestionar scurt pentru a afla opinia publicului în legătură cu folosirea calculatoarelor la locul de muncă. Cealaltă jumătate de clasă se vor preface că sunt oamenii care locuiesc în zonă, reprezentând atât femei, cât și bărbați și vor completa chestionarul.
STUDII SOCIALE. Cereți-le elevilor să creeze un chestionar despre invenții pe care oamenii le-ar folosi cu plăcere pentru rezolvarea unor sarcini de acasă. Cereți-le să folosească internetul pentru a căuta diferite tipuri de chestionare și felul în care sunt calculate rezultatele.
E ETAPA DE EXERSARE Explicați chestionarul despre mediul clasei
 Spuneți-le elevilor că vor completa independent și anonim chestionarul despre mediul clasei pe care-l vor primi. După completarea chestionarelor, dumneavoastră le veți aduna și le veți amesteca, apoi le veți redistribui grupurilor care le vor scrie sub formă de tabel. Clasa va împărtăși toate informațiile, le va analiza și va face un plan pentru îmbunătățirea rezultatelor.
Elevii exersează analizarea informațiilor chestionarului despre mediul clasei
Împărțiți clasa în trei grupuri, folosind o strategie creativă de grupare și amintiți elevilor de Normele de cooperare ale grupului. Expuneți din nou Proiectabilul de exersare 3.4.2. Distribuiți cópii fiecărui elev. Spuneți-le elevilor să-l completeze, fără a-și trece numele pe el. În timp ce elevii completează chestionarul, creați un tabel cu două coloane pe o coală de flipchart. În prima coloană, scrieți ca titlu: „Lucruri pe care clasa noastră le face bine”, iar în a doua coloană scrieți titlul: „Lucruri pe care clasa noastră le poate îmbunătăți”. După ce elevii au terminat de completat, pentru a păstra anonimitatea, adunați dumneavoastră chestionarele. Amestecați-le și redistribuiți-le grupurilor împreună cu o cópie necompletată a chestionarului. Spuneți-le elevilor să numere câți elevi au fost de acord și câți nu au fost de acord cu fiecare propoziție și să scrie numărul lângă fiecare propoziție, pe chestionarul necompletat. Oferiți un exemplu rapid.
Faceți rapid calculele pentru fiecare grup. Apoi, cereți elevilor să analizeze informațiile obținute. Exemplificați cum analizați informațiile unui chestionar.
SPUNEȚI: Dacă mulți elevi nu au fost de acord cu propoziția, „Elevii din această clasă joacă de obicei corect”, trebuie să discutăm, în calitate de clasă, despre crearea unor reguli clare și despre importanța sportivității.
Cereți-le elevilor să identifice sectoarele în care clasa se descurcă bine și sectoarele
care necesită îmbunătățire. Creați un alt tabel cu două coloane pe o coală de flipchart. Scrieți ca titlu pentru prima coloană: „Continuați să faceți!”, iar ca titlu pentru a doua coloană: „Începeți să faceți!”. Cereți clasei să listeze comportamentele din chestionar pe care clasa trebuie să continue să le facă bine și cele care necesită îmbunătățire. Pentru fiecare comportament din coloana dreaptă, cereți clasei să se gândească la o nouă Regulă stabilită de comun acord pentru a consolida respectivul comportament. Rezumați lecția, spunând elevilor că revizuirea constantă a Regulilor stabilite de comun acord și a Normelor de cooperare ale grupului mențin mediul clasei sigur, cooperant și incluziv.
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
     58 Capitolul 3













































































   56   57   58   59   60