Page 102 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 102

Suport avansat. Prezentați o poveste despre un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității care a avut anumite aspecte negative și pozitive. Folosind acest exemplu concret, arătați copiilor cum să completeze tabelul conform povestirii. E ETAPA DE EXERSARE Suport inițial. Grupați copiii care au avut aceeași idee de proiect. În acest fel se vor ajuta unii pe alții să se gândească la aspecte pozitive și negative pentru aceeași idee. Regrupați copiii când aceștia își aleg a doua idee pentru proiect. Suport avansat. Ajutați copiii să se gîndească la aspecte pozitive și negative punându-le întrebări ajutătoare. ÎNTREBAȚI: De ce vom avea nevoie să primim sau să facem pentru a realiza acest proiect? Credeți că putem face acest lucru? De cât timp credeți că avem nevoie pentru a realiza acest proiect? Cum credeți că vă veți simți făcând acest proiect? Cum credeți că se vor simți ceilalți? A ETAPA DE APlICARE Suport inițial. În timp ce copiii depun voturile, permiteți-le să-i șoptească ursulețului Q alegerea făcută, așa încât să o auziți și dumneavoastră. Luați notițe în timp ce ei explică proiectele alese și țineți cont de cele pe care copiii își doresc cel mai tare să le realizeze. Suport avansat. În loc de a depune voturi, cereți copiilor să-și pună capul pe bancă și să organizați un vot orb pentru a selecta proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității. Citiți ideile de proiect încercuite în Jurnalul elevului și apoi numărați câte mâini se ridică pentru fiecare opțiune.   În partea dreaptă a tabelului, desenați o față zâmbitoare și un deget ridicat în sus pentru a reprezenta aspectele pozitive ale proiectului. Spuneți-le copiilor că unele aspecte pozitive ar putea fi că toți se vor distra făcând proiectul, că vor ajuta oameni și că au abilitățile și toate cele necesare pentru realizarea proiectului. Desenați imagini care reprezintă aceste aspecte pozitive în coloana din dreapta. Exemplificați procesul de a alege un proiect pentru învățarea prin servicii în folosul comunității Creați un tabel cu două coloane similar celui anterior – o față încruntată și un deget îndreptat în jos în partea din stânga și o față zâmbitoare și un deget îndreptat în sus în partea din dreapta. În stânga, în afara tabelului, arătați pentru care proiect veți lua în considerare aspectele pozitive și cele negative. SPUnEȚI: Mă voi gândi la aspectele pozitive și negative pentru ideea proiectului „Obiecte pierdute și găsite” din lecția anterioară. Începeți prin a discuta despre aspectele negative. Pe măsură ce le menționați, desenați-le în coloana stângă folosind imagini similare celor desenate în tabelul anterior. SPUnEȚI: Un aspect negativ care îmi vine în minte este că vom avea nevoie de o masă foarte mare sau suporturi pentru a expune toate căciulile și mănușile. Mi-ar fi greu să găsesc o astfel de masă sau suporturi. Procedați la fel pentru a găsi aspectele pozitive. SPUnEȚI: Îmi vin în minte multe aspecte pozitive pentru acest proiect. Toată lumea din clasă poate participa și poate să se simtă bine. Am putea învăța niște abilități organizaționale. Cel mai bun aspect pozitiv este că acest proiect ajută copiii să-și găsească obiectele pierdute! Trasați o linie orizontală sub toate ideile dumneavoastră și repetați acest proces cu o idee notată pe Proiectabilul de descoperire 5.4.1. Cereți copiilor să vă ajute gândindu-se la aspecte pozitive și negative. Verificați dacă toată lumea e de acord cerând copiilor să ridice degetul mare în sus dacă sunt de acord sau să-l lase în jos dacă nu sunt de acord. Apoi, arătați copiilor cum să selecteze ideea de proiect care are mai multe aspecte pozitive și mai puține negative. E ETAPA DE EXERSARE 10 minute ACTIVITATEA 2 Explicați activitatea de a alege un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității Explicați copiilor că vor lucra împreună pentru a alege o idee de proiect de învățare prin servicii în folosul comunității urmând același proces pe care l-ați exemplificat anterior. Copiii exersează alegerea unei idei de proiect de învățare prin servicii în folosul comunității Cereți-le copiilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare. Cereți-le să aleagă o idee de proiect pe care ați scris-o pe Proiectabilul de descoperire 5.4.1. și să o copieze în balonul de gânduri de pe pagina Exersare. Arătați primul tabel creat pentru a aminti copiilor ce aspecte pozitive și negative să ia în considerare. Spuneți-le că tabelul lor va arăta la fel ca al doilea tabel pe care l-ați creat dumneavoastră, dar va conține ideile și desenele lor proprii. După ce repetă procesul pentru două idei de proiect alese de ei, ghidați copiii să încercuiască ideea care are mai multe aspecte pozitive și mai puține aspecte negative. ÎnTREBAȚI: Cum vă dați seama care proiect de învățare prin servicii în folosul comunității ar fi mai bun pentru clasă? Rezumați lecția spunând copiilor că astăzi au folosit abilitatea de rezolvare a problemelor pentru a alege o idee de proiect de învățare prin servicii în folosul comunității.     Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 126 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Ajutați copiii să noteze numele proiectului ales în clasă pe fișa de lucru pentru  Conexiunea cu familia numită Să alegem un proiect! Explicați-le că acasă se vor gândi la beneficiile unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității pe care-l pot realiza acasă. 102 Capitolul 5    


































































































   100   101   102   103   104