Page 101 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 101

 Poziția de lider și serviciul în folosul comunității SOCIO-EMOȚIOnAlă Abilități de dezvoltare a relațiilor, Luarea deciziilor în mod responsabil  5.4 Pelocuri!   Atunci când există atât de multe opțiuni pentru proiecte în folosul comunității, este important ca echipa de proiect să-l selecteze pe cel care are cel mai mare impact, cu obstacole minime. Când copiii învață să cântărească beneficiile și posibilitatea de realizare a diferitelor sarcini, ei dezvoltă abilități de luare a deciziilor, în mod responsabil.   COMPETEnȚE DE ÎnVăȚARE D ETAPA DE DESCOPERIRE 5 m i n u t e PlAnIfICARE șI PREgăTIRE. Spuneți-le copiilor că în această lecție vor lua în considerare toate ideile minunate pentru proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității pe care le-au menționat anterior și vor folosi abilitățile de rezolvare a problemelor pentru a alege o idee de proiect. Cereți-le să pregătească fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia de la Lecția 3 și să recapituleze ideile. Expuneți Proiectabilul de descoperire 5.4.1 și cereți copiilor să vă ajute să completați spațiile libere cu ideile lor pentru proiecte. Legătura cu lecția anterioară A C T I V I T A T E A 1                                                               ÎnTREBAȚI: Care ar fi un exemplu de proiect de învățare prin servicii în folosul comunității, pe care l-am putea realiza în această clasă sau în școală? Invitați copiii să deseneze ideile pe proiectabil, în timp ce le explică. Asigurați-vă că includeți orice altă idee menționată în lecția anterioară, care credeți că ar fi benefică pentru clasa dumneavoastră sau școală. Aplaudați munca elevilor de a găsi atât de multe idei pentru proiecte. Spuneți-le că în acest capitol veți avea timp doar de un proiect, astfel că scopul pentru astăzi este de a stabili o idee pentru a realiza un proiect. C ETAPA DE COnECTARE 10 minute InSTRUCȚIUnE Întrebați copiii ce cred că este important de luat în considerare, pe măsură ce reduc lista cu acele multe opțiuni. ÎnTREBAȚI: Din ce motiv(e) credeți că unele dintre aceste proiecte vor fi greu de realizat? Din ce motiv(e) credeți că unele din aceste proiecte vor fi ușor de realizat? Cum ne gândim la aceste proiecte, astfel încât să ne ajute să ne decidem care dintre ele ar fi benefic pentru clasa noastră? Pe măsură ce copiii împărtășesc idei, desenați fețe zâmbitoare lângă ideile care prezintă multe aspecte pozitive. Desenați fețe încruntate lângă ideile care ar putea întâmpina dificultăți. Subliniați faptul că există aspecte pozitive și negative pentru fiecare plan iar sarcina importantă de astăzi este să identificăm care idei au multe aspecte pozitive și puține negative. Introduceți procesul de a alege un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității Explicați copiilor ce fel de aspecte pozitive și negative vor lua în considerare, pe măsură ce cântăresc opțiunile pentru proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității. Desenați un tabel cu două coloane pe tablă. În partea stângă, desenați o față încruntată și un deget îndreptat în jos pentru a reprezenta aspectele negative ale proiectului. Explicați copiilor că unele aspecte negative pot fi reprezentate de faptul că unii copii nu pot sau nu vor să participe sau poate timpul nu permite cele necesare organizării unei asemenea activități. Desenați în coloana stângă imagini care să reprezinte aspectele negative menționate mai sus. Activitate de 5.4.1 descoperire Ideile noastre pentru proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității © Scott Burroughs. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.                             Lecția 4 101 ABIlITăȚI: rezolvarea problemei, a da/a cere ajutorul, comunicarea, identificarea problemei, analiza situației MATERIAlE ✔ Proiectabilul de descoperire 5.4.1 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Fâșii de hârtie pentru voturi COnfIgURAȚIA ClASEI D toată clasa C toată clasa E toată clasa A individual     OBIECTIVE Copiii ✔ vor identifica obstacole posibile pentru proiectele de învățare prin servicii în folosul comunității; ✔ vor alege cel mai bun proiect bazat pe interese, nevoi și eficacitate. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE D ETAPA DE DESCOPERIRE Suport inițial. Cereți copiilor să formeze un rând și să se apropie de tablă câte unul, pe rând, pentru a adăuga ideea lor pe proiectabil. Discutați cu fiecare copil despre ideile pe care le-au discutat cu membrii familiei. Suport avansat. Dacă un copil nu a terminat acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia,  amintiți-i o idee menționată în lecția anterioară. Cereți-i să adauge pe proiectabil ideea menționată. C ETAPADECOnECTARE Suportinițial. Pregătițidinaintesimbolurile pe care le veți folosi pentru a ilustra aspectele pozitive și cele negative. De exemplu, un ceas poate reprezenta limită de timp, o carte poate reprezenta un concept pe care copiii îl pot învăța din acest proiect.       


































































































   99   100   101   102   103