Page 99 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 99

pas în a găsi idei pentru proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității este să ne dăm seama de ce are nevoie cercul acelora la care le pasă. SPuNEȚI: Mă voi gândi la un lucru de care cei din clasa aceasta sau din această școală au nevoie. Săptămâna trecută, am observat că sunt tot mai multe obiecte „pierdute și găsite” în cutia pentru acest tip de obiecte. Trebuie să găsim persoanele cărora le aparțin aceste obiecte. În coloana numită „Nevoi” voi desena căciulile și mănușile care se găsesc în cutie și voi desena o săgeată care să indice proprietarii. Odată ce ați stabilit nevoia, menționați cu voce tare modalități prin care copiii pot lucra împreună, pentru a satisface această nevoie. SPuNEȚI: De vreme ce căciulile și mănușile sunt la fundul cutiei, este dificil pentru cei din clasă să vadă dacă sunt ale lor. Poate putem să le scoatem, împreună cu alte obiecte din cutie, și să le punem pe o masă mare sau să le agățăm în cuier pentru a fi vizibile. În coloana „Ce putem face?” voi desena căciulile și mănușile aliniate una lângă alta, pe o masă. După ce desenați această idee în coloană, oferiți o altă idee, pentru a arăta că există multe posibile soluții pentru această nevoie. SPuNEȚI: Putem crea afișe pentru diferite obiecte „pierdute și găsite” și să le expunem pe pereții școlii. Apoi, oamenii/copiii vor recunoaște lucrurile care le aparțin și au fost pierdute și vor veni să le ia. Voi desena, în coloana din dreapta un afiș cu obiectele pierdute. Invitați copiii să vă ajute, gândindu-se la alte idei. ÎNTREBAȚI: Ce altă soluție putem găsi? Subliniați faptul că tot ce ați scris/desenat în coloana dreaptă, ar putea să reprezinte idei pentru un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității. E ETAPA DE EXERSARE 10 minute ACTIVITATEA 2 Explicați activitatea Procesul de a găsi idei pentru un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității Spuneți-le copiilor că vor lucra în perechi pentru a găsi idei pentru un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității, la fel cum ați făcut dumneavoastră anterior. Copiii exersează Procesul de a găsi idei pentru un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității Folosiți o strategie creativă de a grupa copiii în perechi. Amintiți-le copiilor de Regulile noastre stabilite de comun acord pentru această lecție. Cereți-le să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare și spuneți-le că primul pas este de a desena idei în coloana din stânga a tabelului, despre nevoia clasei sau a școlii. Puneți întrebări suplimentare, pentru a ajuta copiii să identifice nevoi. ÎNTREBAȚI: Este o parte a clasei sau a școlii adeseori în dezordine și e nevoie să fie curățată? Credeți că cineva din această clădire, cum ar fi bibliotecara sau asistenta medicală, ar avea nevoie de ajutor pentru un proiect? Odată ce fiecare pereche identifică cel puțin o nevoie, cereți copiilor să se gândească la soluții pentru respectiva nevoie. ÎNTREBAȚI: Ce credeți că am putea face pentru a ajuta? Puteți să vă gândiți la diferite modalități de a ajuta? După ce copiii termină de completat tabelele, formați grupuri de câte patru copii. Cereți grupurilor să împărtășească cu clasa idei posibile pentru proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității.     Suport avansat. Expuneți o imagine sau arătați un video-clip în care copiii fac un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității. Apoi completați tabelul cu cele două coloane, conform exemplului. E ETAPA DE EXERSARE Suport inițial. Inventați simboluri pe care copiii le pot alege atunci când își desenează ideile în fiecare coloană. De exemplu: desenați o față încruntată pentru a reprezenta o problemă sau o nevoie, o mână pentru a reprezenta cuvinte de genul „ajutor” sau „a da” și o față zâmbitoare pentru rezultatul dorit. Suport avansat. Pregătiți dinainte o listă cu nevoile clasei sau ale școlii dumneavoastră. Desenați sau faceți cópii ale unor imagini pe care copiii le pot lipi în coloana stângă în Jurnalul elevului. A ETAPA DE APLICARE Suport inițial. Încurajați copiii să scrie/ deseneze ideile din coloana dreaptă din Jurnalul elevului, pe spațiile pentru idei de pe fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia. Suport avansat. Desenați pe tablă două idei pentru un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității, pe care credeți că copiii le-ar putea face. Cereți copiilor să le copieze pe fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia.      Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 126 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Ajutați copiii să înceapă să lucreze fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Idei pentru un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității, copiind două idei pentru un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității generate în faza de instrucțiune a etapei de exersare. Aplicații interdisciplinare EDuCAȚIEFIzICă. Scriețiideilecopiilor pentru un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității, pe fâșii mici de hârtie. Desenați una, la întâmplare, și cereți copiilor să mimeze acțiunea serviciului respectiv, în timp ce restul clasei ghicește acțiunea. ȘTIINȚE. Cereți copiilor să deseneze de ce este important să ne pese de cei care aparțin cercurilor acelora la care le pasă, cum ar fi școala sau parcurile comunității locale. Încurajați copiii să se deseneze pe ei înșiși ajutând plantele și animalele.   Lecția 3 99 


































































































   97   98   99   100   101